2003 Opel Corsa C 1.7 dti - Siyah Duman ???

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cgtys
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
İşte serviste bilgisayara bağlantı , arıza lambası için.
Orada debimetre cıktı.
Ama o değişince sorun çözülcek mi emin değilim..
O kadar mı önemli bişey bu debimetre ? ben baktım cok basit bir T boru gibi.
Bir de ona sensör takılı... O nasıl bir etki yapar ki, nasıl bir bilgi iletir ki motora, motor da siyah duman atsın ?

EuroDiesel kullanıyorum bu arada.


Çok basitçe:
Gereksiz parça, yada anlamsız, basit bir parça yoktur, hepsinin motorun sağlıklı çalışması açısından işlevi vardır. Zaten maliyet düşürme peşindeler, öyle olsa koymazlar.

Debimetre, Motora giren havanın kütlesini ölçer ve beyine iletir. O yüzden de diğer adı, hava kütle ölçerdir.
Beyin derki bu kadar kütledeki havaya, şu kadar yakıt vermeliyim ki, Afr avans vurdurtmayacak, fakirlikte kalsın.

Sizin aracınız ise sürekli zenginde, duman geziyorsunuz. Zaten tech2 ile değeri gördüyse teşhis doğrudur, büyük ihtimal. İçinize sinmediyse, başka serviste bağlayın ve debimetrenin değerine bakın. Saçmaladıysa arızalıdır.
 
debimetreyi isopropil alkole yatırıp bekletin düzelme ihtimali yüksek benim ki düzelmişti.1.7 dti nin orjinal mitsubishi turbosu 1900 lira serviste çin işi 750 liraya filan var ama kendi turbonuzun tamir takımının değişmesi daha sağlıklı olur.benim aynı şekil turbo kitlenmişti servisin elemanı sanayiye gidip gelmişti artık kaç devirde kullandıysa araç 1-2-3. viteste köfte arabası gibiydi.turbı söküldü ben balansla kurtardım o zaman 125 lira verdim.
 
debimetreyi isopropil alkole yatırıp bekletin düzelme ihtimali yüksek benim ki düzelmişti.1.7 dti nin orjinal mitsubishi turbosu 1900 lira serviste çin işi 750 liraya filan var ama kendi turbonuzun tamir takımının değişmesi daha sağlıklı olur.benim aynı şekil turbo kitlenmişti servisin elemanı sanayiye gidip gelmişti artık kaç devirde kullandıysa araç 1-2-3. viteste köfte arabası gibiydi.turbı söküldü ben balansla kurtardım o zaman 125 lira verdim.

Temizleme konusu: http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=7013
 
nedir arkadaş bu dti lerin derdi ???
bugün bende antalyadan manavgata gi ttim dönüşte lamba lamba lamba lamba
map değiştirdim şimdide 0 400 egr veriyor...

akışmetre zamanla özelliğini yitiriyor...temizlendiğinde en en fazla 4-5 gün gider....
balata spreyi vs sakın sakkın sıkmayın...illede temizleyecekseniz yağsız kontak spreyi..

çünki ağır çözücüler hava debisini ölçen elemanı iyice laçkalaştırır...
 
güç kaybı bendede başladı. ufak tefek dumanda atıyor ama çok belli değil. özellikle 3000 devirdeyken araba takılıyor. deviri aşamıyor. gazdan hafif çekiyorum ayağımı ozaman aşıyor.
 
debimetreyi isopropil alkole yatırıp bekletin düzelme ihtimali yüksek benim ki düzelmişti.1.7 dti nin orjinal mitsubishi turbosu 1900 lira serviste çin işi 750 liraya filan var ama kendi turbonuzun tamir takımının değişmesi daha sağlıklı olur.benim aynı şekil turbo kitlenmişti servisin elemanı sanayiye gidip gelmişti artık kaç devirde kullandıysa araç 1-2-3. viteste köfte arabası gibiydi.turbı söküldü ben balansla kurtardım o zaman 125 lira verdim.

o halde benim izlemem gereken yol nedir?
ilk olarak debimetreyi değiştiyim.
olmazsa turboyu mu ölçtürüyüm?
 
kardeş iyi bir yer bulsan da denesen...paldır küldür değiştirmeye kalkarsan işin iş...
 
Kardeş bu işlemlere başlamadan önce aracın ön tamponunun altına eğil intercoler borusu vardır , corsa c lerde o çok basit çıkar ve çıkıncada senin sorunlarının aynısını yapar eğer o çıkık ise tak aracın düzelir , eğer onda bi sorun yoksa diğer yollara başvur derim , inşallah basit bir sorundur.
 
Geri
Üst