Corsa C 1.7 DTI Hakkında Yardım Gerekiyor...

iyi iyi görüşürüz ozaman :)

senide yoldan çıkarayım ben çakayım düz boruyu senin corsa ya :)
 
Öncelikle şunu belirtmek isterim,amortisör asla tek değişmez,bu büyük bir hata,direksion hafif zor dönmesi muhtemelen bundan kaynaklı hatta o seslerde(ilginç hangi usta o akıl ile teki değiştirir sana bilgi vermez) el freni tutmaması ya fren balatası bitti yada ayar istiyor(ve hafif bakım zımpara ve ayar) fren hidroliği bu arada değişirse sanırım sorun kalmaz frenlerde güc gereksinmen de bundan kaynaklıdır.
 
Arabanın ustasını bulmak çok çok önemli..

Başıma geçen birşeyi anlatayım ben sana. Triger kayışı sıyrılmış ve sente atlamıştı araba. Neyse bıraktık bi yere. Subaplarım falanda eğilmişti. Kapakçıya gitti kapağımız sağlam çıktı neyse subaplar değişti geldi falan tüm parçaları aldık bıraktık montaja ertesi gün geldik marş yapıyoruz araba çalışmıyor. Arıza yanıyor falan okuduk krank devir sensörü arızası dediler değiştirdim. Yine çalışmadı araba. Tabi bu esnada ustaların birisi egzantrik gitti diyor. Birisi enjektör diyor birisi mazot pompası diyor falan. Neyse aracı toplaması için bıraktığım X yere bi dizelci çağırdılar. Allah yardım ettide çok bilgili eğitimli bi dizelci geldi. Makinalara bağladı falan filan. Senteyi tekrar açtırdı. Senteyi yapamamışlar. Neyse nasıl yapılacağını anlattı bunlara gitti. Bunlarda yaptı araba çalıştı. Ama hala bi aptallık vardı. Neyse geçer dedim oradan çıktım. 5 km gitmeden bi daha arıza lambası yandı. Enjektör zamanlama kontrol hatası. p0216 olması gerek. Ertesi gün bi daha gittim dizelciye dedim durum bu abi. Arabayı toplayan yere adamla beraber gittik yine senteyi bu sefer kendisi ayarladı tüm sorunlar çözüldü çok şükür.

Şimdi belki bunları neden anlattın konuyla ne alakası var diyenler olabilir :) Şunun için anlatıyorum. Bana egzantrik değişmesi gerek dediler. Enjektörler sorunlu diyen oldu. Kulak asmadım. Internetten araştırmalar yaptık ettik o doğrultuda işi bilen ustalarla konuştuk onlarda sorunları çözdüler sağolsunlar. Demek istediğim şu ki allah hepimizi işi bilmeyen ustalardan korusun. Sende işini bilen ustalara gidersen sorunlarının hepsini hem maddi hemde manevi yönden seni yormadan çözeceklerdir.
 
Öncelikle şunu belirtmek isterim,amortisör asla tek değişmez,bu büyük bir hata,direksion hafif zor dönmesi muhtemelen bundan kaynaklı hatta o seslerde(ilginç hangi usta o akıl ile teki değiştirir sana bilgi vermez) el freni tutmaması ya fren balatası bitti yada ayar istiyor(ve hafif bakım zımpara ve ayar) fren hidroliği bu arada değişirse sanırım sorun kalmaz frenlerde güc gereksinmen de bundan kaynaklıdır.

çok teşekkür ederim. söylenenleri ajandama tek tek yazıyorum.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 18:53 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 18:41 ----------

Arabanın ustasını bulmak çok çok önemli..

Başıma geçen birşeyi anlatayım ben sana. Triger kayışı sıyrılmış ve sente atlamıştı araba. Neyse bıraktık bi yere. Subaplarım falanda eğilmişti. Kapakçıya gitti kapağımız sağlam çıktı neyse subaplar değişti geldi falan tüm parçaları aldık bıraktık montaja ertesi gün geldik marş yapıyoruz araba çalışmıyor. Arıza yanıyor falan okuduk krank devir sensörü arızası dediler değiştirdim. Yine çalışmadı araba. Tabi bu esnada ustaların birisi egzantrik gitti diyor. Birisi enjektör diyor birisi mazot pompası diyor falan. Neyse aracı toplaması için bıraktığım X yere bi dizelci çağırdılar. Allah yardım ettide çok bilgili eğitimli bi dizelci geldi. Makinalara bağladı falan filan. Senteyi tekrar açtırdı. Senteyi yapamamışlar. Neyse nasıl yapılacağını anlattı bunlara gitti. Bunlarda yaptı araba çalıştı. Ama hala bi aptallık vardı. Neyse geçer dedim oradan çıktım. 5 km gitmeden bi daha arıza lambası yandı. Enjektör zamanlama kontrol hatası. p0216 olması gerek. Ertesi gün bi daha gittim dizelciye dedim durum bu abi. Arabayı toplayan yere adamla beraber gittik yine senteyi bu sefer kendisi ayarladı tüm sorunlar çözüldü çok şükür.

Şimdi belki bunları neden anlattın konuyla ne alakası var diyenler olabilir :) Şunun için anlatıyorum. Bana egzantrik değişmesi gerek dediler. Enjektörler sorunlu diyen oldu. Kulak asmadım. Internetten araştırmalar yaptık ettik o doğrultuda işi bilen ustalarla konuştuk onlarda sorunları çözdüler sağolsunlar. Demek istediğim şu ki allah hepimizi işi bilmeyen ustalardan korusun. Sende işini bilen ustalara gidersen sorunlarının hepsini hem maddi hemde manevi yönden seni yormadan çözeceklerdir.


Kesinlikle katılıyorum. İlk aldığımda araba çok geç marş alıyordu. Kızdırma bujisi dediler yaz ortasında. Değiştirttim. Düzelme olmadı. ( 120.00 TL ) Mazot pompa beyni dediler değiştirttim.( İşçilik dahil : 1.100 TL ) Gene düzelmedi. Pompa dediler. Türkiye'de sadece çıkması varmış. Almanya'da bir tanıdığımdan aldırıp getirttim. Orijinal takıntısı var bende birde herşey orijinal olacak. Nitekim Pompa geldi takıldı yerine gıcır gıcır. Bana maliyeti işçilik dahil : 3.100 TL Gene çalışmadı. Eter sıkarak çalıştırıyordum arabayı. Yolda giderken arabayı alışık olmadığımdan stop ettirdim. yol hafif meğilli. Yapılmaz ama vurdurmak geldi aklıma. Araç hızlanmadan rahat bir şekilde çalıştı. Bende marş motor devrinin yetersiz olacağını düşündüm. Şemsiye misali dedim kaçtı o kadar para tam kaçsın değişmeyen bir şey kalmasın. Bosh servise gittim. Hiç bir ayrıntıya girmeden Valeo marka marş motoru aldım bunu takın dedim. İşçilikle beraber 350 TL. Ve sonuç. Araç 1 saniyeninde altında marş alıyor üstü karla kaplı olsa ile. Bu yüzden size hak veriyorum. Kalorifer için gittim abi bu kadar ısıtır dediler. Opeller böyle dediler. Baktım olacak gibi değil ben giriştim işlere. Elektronik mühendisiyim. Hiç bilmeyen vatandaşa nazaran bilgim var. Yüzme bilmem ama boğulmam misali. Arabalar hakkında tecrübem olmasada kalorifer sisteminin çalışma mantığını öğrendim ve kalorifer peteğinin tıkalı olduğuna kanaat getirdim. Bu arada paspaslar sürekli ıslanıyor tamirciler zift yapalım altına diyorlar sürekli. Neyse göğüsü söktüm ve kalorifer peteğini buldum. Petek kevgir giibi delinmiş. Valeo marka aldım ve değiştidim. Fan motorunada bakım yapıp yerine taktım. Sonuç ne su eksiltme ne ıslanan paspaslar nede arabanın içinde donan bir deli. Hiçbirinden eser kalmadı. Şimdide arabayı kaldırıp kriko ile amorsitörleri ve kuleleri kendim değiştiricem. Öyle görünüyo.
 
çok teşekkür ederim. söylenenleri ajandama tek tek yazıyorum.

---------- Yeni Mesaj eklenme zamanı: 18:53 ---------- Önceki Mesaj zamanı: 18:41 ----------




Kesinlikle katılıyorum. İlk aldığımda araba çok geç marş alıyordu. Kızdırma bujisi dediler yaz ortasında. Değiştirttim. Düzelme olmadı. ( 120.00 TL ) Mazot pompa beyni dediler değiştirttim.( İşçilik dahil : 1.100 TL ) Gene düzelmedi. Pompa dediler. Türkiye'de sadece çıkması varmış. Almanya'da bir tanıdığımdan aldırıp getirttim. Orijinal takıntısı var bende birde herşey orijinal olacak. Nitekim Pompa geldi takıldı yerine gıcır gıcır. Bana maliyeti işçilik dahil : 3.100 TL Gene çalışmadı. Eter sıkarak çalıştırıyordum arabayı. Yolda giderken arabayı alışık olmadığımdan stop ettirdim. yol hafif meğilli. Yapılmaz ama vurdurmak geldi aklıma. Araç hızlanmadan rahat bir şekilde çalıştı. Bende marş motor devrinin yetersiz olacağını düşündüm. Şemsiye misali dedim kaçtı o kadar para tam kaçsın değişmeyen bir şey kalmasın. Bosh servise gittim. Hiç bir ayrıntıya girmeden Valeo marka marş motoru aldım bunu takın dedim. İşçilikle beraber 350 TL. Ve sonuç. Araç 1 saniyeninde altında marş alıyor üstü karla kaplı olsa ile. Bu yüzden size hak veriyorum. Kalorifer için gittim abi bu kadar ısıtır dediler. Opeller böyle dediler. Baktım olacak gibi değil ben giriştim işlere. Elektronik mühendisiyim. Hiç bilmeyen vatandaşa nazaran bilgim var. Yüzme bilmem ama boğulmam misali. Arabalar hakkında tecrübem olmasada kalorifer sisteminin çalışma mantığını öğrendim ve kalorifer peteğinin tıkalı olduğuna kanaat getirdim. Bu arada paspaslar sürekli ıslanıyor tamirciler zift yapalım altına diyorlar sürekli. Neyse göğüsü söktüm ve kalorifer peteğini buldum. Petek kevgir giibi delinmiş. Valeo marka aldım ve değiştidim. Fan motorunada bakım yapıp yerine taktım. Sonuç ne su eksiltme ne ıslanan paspaslar nede arabanın içinde donan bir deli. Hiçbirinden eser kalmadı. Şimdide arabayı kaldırıp kriko ile amorsitörleri ve kuleleri kendim değiştiricem. Öyle görünüyo.

O bu kadar ısıtır diyen adamı arabandaki kalorifer peteğini değiştirdikten sonra tekrar bi bindirseydin :) Özellikle corsalarda hem ısıtma hem soğutma efsanedir eğer herşey olması gerektiği gibiyse :good: Eğer yapabiliyorsan kendin yapman en iyisidir.
 
Bindirdim bindirmez miyim. Kalkıp güneşliye gittim onun için. Abi sen elektronikçisin yeme beni rezistans koymuşsundur arkaya dedi. Mal herif.:sopa:
 
Arkadaşlar merhaba. Aranızda yeniyim. Henüz 5 aydır Corsa'cıyım ve forumunuza üye olalı en fazla bir ay oldu. Araç 2003 Model Tek kapı beyaz binek çorsa c 1.7 DTI. Araç ile ilgili canımı çok sıkan şikayetlerim var. Aracı ilk aldığımda epey masraf ettim.
1 Sol ön amorsitör 2 arka amorsitör
direksyon kutusu, rotlar, akü, yağ-hava-yakıt fitresi
Şarj dinamosu, marş motoru, pompa beyni, kalorifer peteği ve aklıma gelmeyen bir sürü sorun çıkaran şey
lastikler, baskı balata, fren balataları tek kalemde değiştirildi. Parçaların tamamında GM ve Valeo marka kullandım. 7.700 TL para harcadım toplamda. Fakat problemlerim devam etmekte ve çözümünü bulamıyorlar.

1-) Direksyon Sağa Dönerken zor dönüyor. Sola dönüş yeteri kadar yumuşak. Ve direksyonu kendimize çektiğimiz zaman tak diye 6-7 mm kadar direksyon bana doğru geliyor. Yani bir boşluk var ve ses yapıyor.

2-) Sağ ön taraftan bir ses geliyor kasislerden geçerken. Çok hafif bir taş bile olsa geçerken takır takır ses yapıp sinir bozuyor. O sarsıntıda direksyonda çok net hissediliyor.

3-) Aracım özellikle soğukken 2000 devir civarını geçince motor daha bi gürlüyor. Gürleme sesi birden başlıyor. Bir süre sonra kesiliyor.

4-) El freni çok sert. Hatta tutmuyor diyebiliriz. Mecburen viteste bırakıyorum.

5-) Frenlerim diğer arabalara göre çok sert gibi geldi. Frene güç uygulamak gerekiyor.


Vakit ayırıp okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Bu sorunların kaynağı nedir, nerde çözdürebilirim. Opel'den anlayan adam bulamıyorum. Bir tamirciye gidiyorum direksiyon için. Adam hidrolik yağındandır diyor. Ustam arabada servo var diyorum. Castrol koyalım diyor. O derece. Lütfen bi yardım edin. Arabayı epey sevdim ama bu sorunlar soğutuyor arabadan. Milletin alay konusu oldum resmen.
1. Direksiyon kutusu değişecek
2. Arabaya alttan bakınca iki teker arasında uzunca bir demir var. Onu tutan 2 adet lastik var. Onların dibine yağ sıkılacak.
3. 1.7 motorlar gürültülü çalışır. Yapısı öyle.
4. Arkada limitör var o bozuktur. Tamir edilemezse 2004-2005 doblolarda da aynı limitör var. Onunla değişir.
5. İyi bir frenciye gösterin. Corsaların fren sistemi basittir.
 
Geri
Üst