2011 Dizel Astra Tekleme sorunu

AlpaslanB

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ağu 2019
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar merhaba bi çok yerde hakkında bir çok teori ortaya atılan bi sorunum var aracım 2011 dizel astra H araç 15-20 hatta 20 ye yakın motor devrinde tekleme sarsıntı yapıyor bu tekleme çok hafif olsada bi yerden sonra rahatsız ediyor aracı yeni aldım bu sorunu fark ettikten hemen sonra ustaya gidip gösterdik triger kayışının sente attığı tarzında bi şeyden bahsetti aynı zamanda araçta ilk kalkışta kayış sesi yada metal sürtünmesi tarzında bi ses geliyor bu yarım debriyaj esnasında oluyor bu seste ufak usta iki sorunun sebebini trigere bağladı değiştirdik bir kaç hortumu yıpranmıştı aracın onlarıda değiştirdik ama iki sorunumuzda giderilmedi aynı şekilde devam ediyor boşu boşuna tirigere bi sürü para haracadık bu tekleme sorunuyla ilgili forumlarda herkes farklı bi şey söylüyor 10 larca farklı parçadan bahsediliyor arkadaşlar bence ustalarda bu konuda forumlar gibiler hepsi farklı bi şey diyecektir diye düşünüyorum ama ben nokta atışı yapmak istiyorum bu mümkün
 
Selamlar

Aynı sorun ( silkeleme)bende de mevcut hocam. Triger ile alakası yok ,ki zaten bizde kayış yok zincir var.

Aracın kaç km de olduğunu bilmiyorum ama zincir ses yapmıyorsa veya 150.000 km (hatta km den bağımsız sadece ses yapınca değişir diyende var.) civarında değilse gereksiz.

Silkeleme olayını da egr,map sensörü ve manifold temizliği yaptırarak halledebilirsin.

Hafta sonu ben yaptıracağım mesela.

Diğer sorununda (sürtme sesi) triger ile alakalı değil şanzuman ile alakalıdır diye tahmin ediyorum. Büyük bir ihtimal volan boşluk yapmıştır.

Sonuç olarak ilk bahsettiğim temizlik işleri kolayda.

Diğer sıkıntın volandaysa güzel bir masraf seni bekliyor. Set olarak değiştirmeni(baskı+balata+volan+bilya) tavsiye ederim.
 
Yardımcı olduğunuz için teşekkürler bahsettiğiniz temizliği bende yapmayı düşünüyorum umarım sorun çözülür çünkü bu temizlikleri yapıp sorunu çözülmemiş olanlarada denk geldim forumlarda
Volan sorununa gelecek olursak ilk etapta çok rahatsız etmiyor beni geçenlerde fark ettim klima açıkken daha çok ses alıyorum ve dediğim gibi sadece ilk kalkışta alınan bi ses çok fazla masrafa girmek istemiyorum ama volanı da sağlam bi ustaya göstermek istiyorum bu arıza tespitlerini nokta atışla tespit edecek bi yer var mı yani yetkili servise götürsem sorunun kaynağını kesin olarak belirleyebilirler mi çünkü bi triger vakası daha yaşamak istemiyorum aracım 160 binde
 
İstanbul için maalesef bir servis usta bilgim yok.

Silkeleme için nokta atışı tespiti kendinde yapabilirsin.

EGR 'nin fişini sök (5 saniyeni alır)ve kullan sadece arıza lambası yakacaktır. Ama söz konusu silkeleme gidecektir ondan kaynaklı ise. Devamında temizletebilir veya değiştirebilirsin.
 
Opel Astra Dizel 2008

Merhaba kardeş kaç gündür bende araştırıyorum aynı sorun bendede var rahatsız ediyor.
2 bin devire gelmeden gaza bastığında hafif silkeleme yapıyor gazı bırakıp tekrar bastıgında yine silkeleme yapıyor işin tuhaf yanı her ayrı viteste aynı devirde ufak silkelemeyi yaşıyorum. Arıza kodlarım var 4 tane ama bununla alakalı oldugunu zannnetmiyorum. Aracı aldıgımda expere soktum detaylı hafif duman atma var EGR temizliği ve bakımı yapılmalı yazdı usta arkadaş.
Birinci sorun EGR tıkanıklıgından oldugunu düşünüyorum çünkü çekiştede düşüklük var.
İkinci sorun MAF sensörü temizliği yada değişikliği olacağını düşünüyorum. Çünkü diğer forumda arkadaşlar MAF sensöründen dolayı kalkışlarda silkenlenme yaşarsınız diye bahsetmiş. Maf sensörü temizliği basit söküp sensör temizleyici ile yapılması gerekiyormuş.

Şimdilik bunlar var elimde bu ikisindede geçmezse teknik servise götürüp check up a sokucam onlar belki doğru cevap verebilirler bir şans
 
Merhaba kardeş kaç gündür bende araştırıyorum aynı sorun bendede var rahatsız ediyor.
2 bin devire gelmeden gaza bastığında hafif silkeleme yapıyor gazı bırakıp tekrar bastıgında yine silkeleme yapıyor işin tuhaf yanı her ayrı viteste aynı devirde ufak silkelemeyi yaşıyorum. Arıza kodlarım var 4 tane ama bununla alakalı oldugunu zannnetmiyorum. Aracı aldıgımda expere soktum detaylı hafif duman atma var EGR temizliği ve bakımı yapılmalı yazdı usta arkadaş.
Birinci sorun EGR tıkanıklıgından oldugunu düşünüyorum çünkü çekiştede düşüklük var.
İkinci sorun MAF sensörü temizliği yada değişikliği olacağını düşünüyorum. Çünkü diğer forumda arkadaşlar MAF sensöründen dolayı kalkışlarda silkenlenme yaşarsınız diye bahsetmiş. Maf sensörü temizliği basit söküp sensör temizleyici ile yapılması gerekiyormuş.

Şimdilik bunlar var elimde bu ikisindede geçmezse teknik servise götürüp check up a sokucam onlar belki doğru cevap verebilirler bir şans

Teşekkür ederim fikirlerinizi paylaştığınız için bu benim ilk aracım olacak daha önce babam galericilik yapıyordu çok araba değiştirdik ama kendi şahsıma ait ilk aracım ve son derece canımı sıkmaya başladı açıkcası dün arıza lambası yandı sabah kalktığımda sönmüştü bu gün yine yandı servisle görüştüm hiç bi şey söyleyemem aracı çektirelim servise burda bakalım falan diyorlar yani hiç ilgilenmediler açıkcası bu sensörlerin temizliği maniford temizliği falan yaptıran bi kaç kişiyle görüştüm araçlarının çok dirileşip az yakmaya başladığını söylüyorlar umarım bu temizlik işleri sorunumuzu çözer benim aracım daha 150 binde 2011 model kirlenmiş olmasını anlayışla karşılarım ama başka bi sorun çıkarsa Opel grubundan Kaçacam gerçekten çünkü biz Opeli sanayiye gitmemek için fazla fazla para vererek aldık sanayiye girmeyi hoş görsem açıkcası Cruze alır riske girerdi pejo alırdım Opel de bozulur bi şey demiyorum ama bi tirger değişiyorum bi radyatör yani 2-3 bin masraf yaptım zaten uzun lafın kısası umarım temizlikten hallolur ve bu arıza lambası sarı şekilde sabit yanıyor sebebi bu kirliliktir umarım Görüşleriniz için çok teşekkürler yarın sanayiye götürecem gelişmeleri sizinle paylaşırım umarım enjektörlerimiz bozulmamıştır yoksa tuzlu olur
 
İstanbul için maalesef bir servis usta bilgim yok.

Silkeleme için nokta atışı tespiti kendinde yapabilirsin.

EGR 'nin fişini sök (5 saniyeni alır)ve kullan sadece arıza lambası yakacaktır. Ama söz konusu silkeleme gidecektir ondan kaynaklı ise. Devamında temizletebilir veya değiştirebilirsin.

Bilgilendirme için teşekkürler ancak EGR valfinin yerini az çok videolardan anladım ama fişinin nerede olduğunu bilmiyorum yanlışlıkla başka fiş çekmekte istemiyorum nasıl yapacağım hakkında bi fikrim yok ne yazık ki sanayi de ki ustalarda her parçayı değiştirme masraf çıkarma odaklı oldukları için arza tespiti çok önemli
 
Çözüldü

Üstad sorun çözüldü sanırım sorunu buldum. Maf sensörü soketini söktüm denedim araba zımba gibi oldu bütün sorunlar ortadan kalktı. Netten bosch marka 300 lira ama almadan önce temizlettirin düzelmezse alın dediler bana. Balata spreyi sıkıyolar ustalar sanayiye götürme zarar o spreyler netten sensör temizleyici sprey sipariş ver kendin sök ve temizle düzelir insaşşalh bende öyle yapıcam düzelmezse sıfırını alıcam
 
Geri
Üst