-25°c... Araç Çalışmıyor...

nasıl bır soguktur bu bugun gunumuz calısmayan arclara gıtmekle gectı...
-20 derece
deponun altına ates yakıp aracını yakanımı dersın
vurdurarak calıstırmaya calısıp trıger koparanmı dersın
yetersız antıfırız karısımları bıle dayanamadı bugun dondu radyatörler patldı
sıcak su dokup trıgerı sıyırtanımı dersın neler neler boylesı soguk havayı ben görmemıstım
2011 modelınden tutunda 1970 e kadar cogu arac calısmadı yada zor calıstı bugun
musa bey triger sıyırtmak falan demişsin tırstım ben..burda da hava çok soğuk rakım 1500 metre.-15 -20 arası geziniyor.benm araba bi geçen hafta 4 gün çalışmadığı için marş almadı sonra takviye ile çalıştı akü de toparladı.neyse soğuk havalarda marş basmanın ne gibi sakıncaları vardır bi anlatırmısınız,bilgilensek_?
 
musa bey triger sıyırtmak falan demişsin tırstım ben..burda da hava çok soğuk rakım 1500 metre.-15 -20 arası geziniyor.benm araba bi geçen hafta 4 gün çalışmadığı için marş almadı sonra takviye ile çalıştı akü de toparladı.neyse soğuk havalarda marş basmanın ne gibi sakıncaları vardır bi anlatırmısınız,bilgilensek_?

aynen hocam güzel konuya değinmişsin... bende bugün zorladım 4-5 kez olmadı... acaba yarın ne olacak merak içindeyim... bi sıkıntı olmaz inşallah...
 
Marşa basma değil musa kardeşin dediği vurdurarak çalıştırmak
 
mazot tankinin altinda yakilacak kucuk bir ates herseyi degistirir :)


Corsanın deposu plastik olması lazım, ateş yakarsanız tehlikeli olabilir. Sıcak hava tabancası ile ısıtmak daha güvenli olur!
 
-23 derecede dizelin gelidiği hal ile ilgili biligi amacında
donmuş zeytinyağı gibi pıhtılı
b03da0c6eb23fb05.jpg
 
aynen hocam güzel konuya değinmişsin... bende bugün zorladım 4-5 kez olmadı... acaba yarın ne olacak merak içindeyim... bi sıkıntı olmaz inşallah...
En çok mazot filitresi değişir sanırım
 
selim abi,sen çok soğuk havalarda marşa basmanın bi sakıncası yok diyorsun o zaman.ben arabamdan çekinir oldum bugünlerde,huysuz çocuk gibi sesi değişti bura -15 civarı.araba ısınsa hararet 90 a gelse bile değişik sesler duyuyorum.
 
Bugün kontağa taktım anahtarı yarım çevirdim;
saat : 00:00 tarih 01.01.2000 olmuş... :(
Sanırım aküyü yedim dün zorlarken... Çalıştırmaya çalışmadım hiç bende...
Yarın biraz daha ılıyacak hava, karneleri dağıttıktan sonra gelip deneyeceğim, olmadı takviye için eleman çağıracağım...
Radyoda da Safe yazıyor, çalışmıyor... sorun direk akü sanırım değil mi?
Akümde de opel yazıyor baya eski bişeye benziyor... Fabrikadan ilk çıkış aküsü mü ki? :confused:
 
Bugün kontağa taktım anahtarı yarım çevirdim;
saat : 00:00 tarih 01.01.2000 olmuş... :(
Sanırım aküyü yedim dün zorlarken... Çalıştırmaya çalışmadım hiç bende...
Yarın biraz daha ılıyacak hava, karneleri dağıttıktan sonra gelip deneyeceğim, olmadı takviye için eleman çağıracağım...
Radyoda da Safe yazıyor, çalışmıyor... sorun direk akü sanırım değil mi?
Akümde de opel yazıyor baya eski bişeye benziyor... Fabrikadan ilk çıkış aküsü mü ki? :confused:

muhtemelen orjınal akusu. akuyu takvıye edınce mars cok guzel bastıgı halde calısmıyorsa ısıtma bujılerıne bakılması gerekır zaten bujılerın yerı kolay 1.3 lerde atölyeye gıtmesıne gerek yok oldugu yerde degıstırılır. gene calısmıyorsa dıger olsasılaklara bakmak gerek
 
musa bey triger sıyırtmak falan demişsin tırstım ben..burda da hava çok soğuk rakım 1500 metre.-15 -20 arası geziniyor.benm araba bi geçen hafta 4 gün çalışmadığı için marş almadı sonra takviye ile çalıştı akü de toparladı.neyse soğuk havalarda marş basmanın ne gibi sakıncaları vardır bi anlatırmısınız,bilgilensek_?

böylesi soguk havalarda dizel ılk calıstırmada kontagı acıp ısıtma lambası söndukten hemen sonra degıl bı 10 sn daha bekleyıp öyle basmak gerekıyor marsa, ısıtma lambası sönse dahı ısıtma devam edıyor..
ısıtma bujılerı akü ve marş dınamosu saglıklı ise tek marsta bıraz uzunda olsa calısması gerekıyor egerkı calısmıyorsa enjektörler,egr sıstemı, mazot fılıtresı
depo pompası, sıcaklık sensöru gıbı dıger aksamların kontorlu yapılır son olarakta motorun sıkıştımasına kompresörune bakılır.
soguk havalarda calısmayan bı aracı takvıye yaparak cok zorlamaktan kacınmak lazım marş dınamosu ısınıp zarar görecektır.
motora, yakıt fılıtresını, akuye sıcak su dökmenın fazydasından cok zararı olacaktır. depoyu ısıtmak mumkun degıldır plastıktır
zaten depodakı yakıtın donması aracın hıc calısmayacagı anlamına gelemz yakıtı donan bı arac hıc olmasa bı kac sn calıstıktan sonra stop eder
 
Geri
Üst