Hayır Çalışmadım...başka firmalarda çalıştınız mı?
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Hayır Çalışmadım...başka firmalarda çalıştınız mı?
Bize Elektroniksel haftada bir kere ya geliyor ya gelmiyor... Birde ben C3 te 10 tane var dedim, C5 te 28 den fazla var... Volvonun hangi aracında 2 taneden fazla beyin var ???
Evet peugeot opele göre daha problemli olabilir ama opelinde sağı solu belli olmuyor zıng diye hiç beklemediğiniz bir yerden arıza çıkarabilyor. Ama tabikide Alman Fransızı haklar.
Bence 307 hdi 110 Bg çok iyi... Hem daha güçlü hemde yakıt ekonomisi aynı...
307 yi Düşünün derim ben...
Orası bir Yetkili Servis... Merdiven Altı bir yer değilki sanayi ağzıyla konuşayım... Ben ustalarımdan duymadım bunu... Tam 3 Sene Bağcılar Teknik Lisesinde Citroen Bölümünde Okudum... 3 Sene Boyunca okuma yazma öğreniyormuş gibi Citroenin motorundan tutun elektromekaniğine kadar ders gördüm... O yüzden ustalarımdan duymama hiç gerek kalmadı...Sanırım sizin beyin sandığınız şeyler kontrol modülleri
sonradan verdiğiniz açıklamadan anlaşılan da o şekilde.
volvonun 1998 s40ında bile 20den fazla "BEYİN" var sizin hesabınızla.
motor işletimi alarm işletimi power steering abs VBA CIM airbag beyinleri kemer beyni elektrikli koltuk beyni silecek beyni diye gider de gider.....
ama bu bahsettiğiniz sistemlerin hiçbiri ecu değildir ve tüm arabalarda bunlar ayrı ayrı ünitelerdir.
ecu nun görevi motoru işletmektir motor işletirken ise ateşlemeyle benzini hava sıcaklığını o2 sensor verilerini ayrı beyinlere koysanız bile birbirine ilişkilendirmek zorunda kalırsınız.
otomatik şanzuman beyninde ise tork konvertörü veya mekanize şanzumanlarda debriyaj kontrolüyle vites geçişi farklı beyne koyarsanız yine saçmalar
oto servisinde çalıştığınız için bazı şeyleri sanayi ağzıyla ustalardan duyup benimsemeniz normal ama bu bi aracın iyi olmasında kriter değildir. hatta çok elektronik ünitenin kontrolü daha zor olur çünkü hepsi yine ecude obd protokolünde birleşir ve diagonistik yine ecu üzerinden yapılır. Yani değişen pek bişey yok.
Arkadaşımızın sorusuna gelince bencede 1.6 hdi içlerinde en cazibi. hem kompakt sınıfın iyi bi aracı hemde güzel bir motor ayrıca citroen ve fordla aynı parçaları kullanması dolayısıyla ucuz ve bol bulunan parçalar. Sık olarak turbo bozması ama turbosunun ucuz olması dışında akla takılıcak bişeyi yok.
Farklı motorların parçaları tam olarak uymaz sadece civataları uyar...evet 1.6tdci 1.4 tdci hdilarla birbirine uyuyor birçok parçası.
o dediğiniz beyinler tüm arabalarda var. kontrol modülleri denir genelde birden çok işlem yapmadıkları için. beyin dediğiniz ünite bunların merkezini üstlenir ve volvonun şu an piyasada olan modellerinde bahsettiğiniz modüllerden o kadar çok varki.... depo kilitleme motorunun bile ayrıca modülü var.
Farklı motorların parçaları tam olarak uymaz sadece civataları uyar...
O Sizin dedikleriniz sensör beyincikleri. Her arabada tabiki var. Ama bizde her önemli parça için Electronic Control Unit var. Hiç unutmam bizim okulda Citroenin her modeli için elektronik dağılım şema tablosu vardı. Her modelde yaklaşık 10'ar tane ECU gözüküyordu. Yani çoğu araçtaki ECU o aracın en önemli parçası yani aracın asıl beyni. Citroende o asıl beyin çoğu önemli parçaya ayrılmış hali...
Hayır Çalışmadım...