97 vectra sarsıntılı çalışma problemi:(

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan aReSsS
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

aReSsS

Kayıtlı Kullanıcı
06-Ankara
Katılım
26 Haz 2007
Mesajlar
345
Tepkime puanı
1
Puanları
18
Yaş
39
Merhaba arkadaşlar...aracımız 97 model vectra 2.0 gls. son 4-5 gündür arabada çalışma ısısına ulaşana kadar yada 2-3 dk kadar düzensiz çalışma sorunu vardı.araçta BRC FAST modeli sıralı sistem var.ancak bu çalışma düzensizliği benzindeyken ve uzun süre yani 1 gün kadar beklediğinde ve motor çok soğukken oluyo.ve motor ısınana kadar baya bi siyah duman atıyo.önce gazdan sandım ve götürdüm.enjektöründe biri değişti yeni yazılım atıldı.sorun bugün tekrarladı ve sabah ilk çalıştırmada baya bi sarsıntılı sanki buji kablosu çıkmış gibi çalışıyodu.önce ondan şüphelendim ve inip egzosa baktığımda baya bi siyah duman atıyodu.ve benzindeydi araç.sonra motor sıcaklığına ulaştı ve gaza geçtiğinde sarsıntı da geçti yoğun dumanda.ama gazda da lsa gaza fazla yüklendiğimde yine az da olsa siyah duman atıyo.bu arada 2.kez gazcıya gidip enjektör ayarlarına baktırıp yeni yazılım attırdım.şimdi sadece sabahları soğukta olan ısınınca geçen aşırı sarsıntılı bu çalışma (bu arada tek basmada çalışıyo araç) ve baya bi siyah duman atması neyle alakalıdır??? buji-buji kablosu olabilir mi???bobin değişeli 1 yıl kadar oldu...motor arıza ışığı yanmıyor...lütfen yardımcı olun...şimdiden teşekkürler...
 
bu arada motor deviri sarsıntı olurken 1000 deviri geçmiyo hatta 1000 devirin altında çalışıyo.ısınınca normal oluyo ve sabitleniyo.araçtaki sarsıntı derken sanki vitesi 1.vitesten 2 yerine 4 e atarsınızya, aynı onun gibi bi sarsıntı arkadaşlar...
 
arkadaşlar biliyorum yazı biraz uzun ama yardımcı olabilecek kimse yok mu:(:(
 
Bendede aynı sorun vardı epey bi uğraştım,araştırmalarım sonucunda motorun hararetinin yüksek olmasından dolayı zamanla tesisat kablolarının gevriyerek birbirlerine temasından kaynaklanan bir sorun olduğu kanaatine vardık bu aşamaya kadar değiştirmediğimiz şey kalmadı buji,buji kabloları hava akış metre,rolanti ayarlayıcısı falan en sonunda motorun üzerindeki tesisatın geçtiği kapağı açtık tüm kabloları dikkatlice izole ettik şuanda herhangi bir titreme kalmadı,
yinede uzman bir serviste kontrollerini yaptır,tesisat kablolarınada baktırmanı tavsiye ederim.
 
arkadaşlar buji kablosu değişti,depo havalandırma tankı ve valfi değişti sorun halloldu...siyah duman da kayboldu...ilgilenenlere teşekkürler...
 
hava akışmetresi arızalı olabilir veya kapak contası kaçırıyo olabilir
 
yazmayı unutmuşum.hava akışmetresi değişmişti ve tech 2 de geçen hava miktarının fazla olduğu ortaya çıktı.garantiden değiştirdik onuda...ama arıza ışığı yanmıyodu...ancak şuanda rolanti biraz yükseldi...yeni hava akış metresiyle ilgili olabilir mi???
 
Geri
Üst