- Katılım
- 8 May 2020
- Mesajlar
- 32
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 8
- Yaş
- 33
Aracım Opel Astra G / 2004 Enjoy
Bu konu başıma gelen bir arızadan sıkıntıdan dolayı tavsiye niteliğindedir.
Geçtiğimiz ay 230000 KM'de ki aracımın ağır bakımlarını yaparken bujileri değiştirme kararı aldım çünkü 30000 KM'dir değişmiyordu. İnternette yaptığım araştırmalar neticesinde çift tırnaklı bujilerin daha verimli çalıştığı hususunda bilgiler edindim ve aracıma orijinal GM marka 4 adet çift tırnak buji aldım. Bakımlarından yaklaşık 1000 KM sonra aracım geçtiğimiz 2 gün önce tüpte her viteste 3000 deviri geçtikten sonra silkeleme ve tekleme yapmaya başladı ve 130-140 ibrelere ulaşmıyordu.
Gene internette yaptığım araştırmalar sonunda BOBİN'den kaynaklı olabileceğini veya sıkıştırmadan dolayı LPG tesisatının borularında kaçak olabileceğini öğrendim. Sanayide tanıdık bir LPG ustasının yanına giderek kaçak var mı diye kontrol ettirdim detektörle baktı boruları kontrol etti herhangi bir kaçak yoktu. Sonrasında bulunduğum ilçede tavsiye üzerine OPEL üzerine uzman bir ustaya gidip durumu izah ettiğimde ya bobininde sıkıntı vardır yada arabana bakımlarında ÇİFT TIRNAK BUJİ taktırmışsındır dedi. Neyse motor kapağını söküp bobine baktı sapasağlam görünce direk bujilere baktık daha 1000 KM olmadan takılan bujilerin gaz kullanımı sonrasında çok kötü duruma geldiğini gördük. Usta biraz mekanik ateşleme bilgisinden bahsetti. Çift tırnak bujide ateşleme tek tırnağa göre biraz farklı olduğunu benzini yakmada sıkıntı çıkarmayacağını ama gazı yakamadığı için hızını arttırmaya kalktığında aracın tekleyeceğini sarsıntılı çalışacağını söyledi.
4 bujiyi sökerek NKG'nin (Japon otomobillerin kullandığı buji) 4 bujisi taktı. Elimde GM'de var ama bu bujileri dene GM'yi bir daha almazsın dedi. Bujiler ve işçilik dahil 70 TL tuttu. Aracı sanayiden çıkardıktan sonra düz boş yolda denedim 190'a kadar tık demeden çıktı.
Ustaya bu konuda hakkında bir kaç soru sordum. Umarım sizler içinde faydalı olur. Eğer araç LPG'de sarsıntılı çalışma, geç marş alma, hızlanırken tekleme gibi sorunlar yaparsa..
1-) GEÇ MARŞ ALMA: REGÜLATÖRÜN DİYAFRAM YIRTILMASINDAN VEYA LPG TESİSATINDA Kİ BİR KAÇAKTAN.
2-)SARSINTILI GÜRÜLTÜLÜ ÇALIŞMA: ÇİFT TIRNAKLI BUJİDEN.
3-)ARAÇ DEVİR ALIP HIZLANIRKEN TEKLEME: BOBİN VEYA ÇİFT TIRNAKLI BUJİDEN KAYNAKLIDIR. BOBİNDE SIKINTI YOKSA BUJİNİN ACİLEN TEK TIRNAĞA ÇEVRİLMESİ GEREKMEKTE OLDUĞUNU ÖĞRENDİM.
Umarım sizler içinde faydalı bir bilgi olur.
Bu konu başıma gelen bir arızadan sıkıntıdan dolayı tavsiye niteliğindedir.
Geçtiğimiz ay 230000 KM'de ki aracımın ağır bakımlarını yaparken bujileri değiştirme kararı aldım çünkü 30000 KM'dir değişmiyordu. İnternette yaptığım araştırmalar neticesinde çift tırnaklı bujilerin daha verimli çalıştığı hususunda bilgiler edindim ve aracıma orijinal GM marka 4 adet çift tırnak buji aldım. Bakımlarından yaklaşık 1000 KM sonra aracım geçtiğimiz 2 gün önce tüpte her viteste 3000 deviri geçtikten sonra silkeleme ve tekleme yapmaya başladı ve 130-140 ibrelere ulaşmıyordu.
Gene internette yaptığım araştırmalar sonunda BOBİN'den kaynaklı olabileceğini veya sıkıştırmadan dolayı LPG tesisatının borularında kaçak olabileceğini öğrendim. Sanayide tanıdık bir LPG ustasının yanına giderek kaçak var mı diye kontrol ettirdim detektörle baktı boruları kontrol etti herhangi bir kaçak yoktu. Sonrasında bulunduğum ilçede tavsiye üzerine OPEL üzerine uzman bir ustaya gidip durumu izah ettiğimde ya bobininde sıkıntı vardır yada arabana bakımlarında ÇİFT TIRNAK BUJİ taktırmışsındır dedi. Neyse motor kapağını söküp bobine baktı sapasağlam görünce direk bujilere baktık daha 1000 KM olmadan takılan bujilerin gaz kullanımı sonrasında çok kötü duruma geldiğini gördük. Usta biraz mekanik ateşleme bilgisinden bahsetti. Çift tırnak bujide ateşleme tek tırnağa göre biraz farklı olduğunu benzini yakmada sıkıntı çıkarmayacağını ama gazı yakamadığı için hızını arttırmaya kalktığında aracın tekleyeceğini sarsıntılı çalışacağını söyledi.
4 bujiyi sökerek NKG'nin (Japon otomobillerin kullandığı buji) 4 bujisi taktı. Elimde GM'de var ama bu bujileri dene GM'yi bir daha almazsın dedi. Bujiler ve işçilik dahil 70 TL tuttu. Aracı sanayiden çıkardıktan sonra düz boş yolda denedim 190'a kadar tık demeden çıktı.
Ustaya bu konuda hakkında bir kaç soru sordum. Umarım sizler içinde faydalı olur. Eğer araç LPG'de sarsıntılı çalışma, geç marş alma, hızlanırken tekleme gibi sorunlar yaparsa..
1-) GEÇ MARŞ ALMA: REGÜLATÖRÜN DİYAFRAM YIRTILMASINDAN VEYA LPG TESİSATINDA Kİ BİR KAÇAKTAN.
2-)SARSINTILI GÜRÜLTÜLÜ ÇALIŞMA: ÇİFT TIRNAKLI BUJİDEN.
3-)ARAÇ DEVİR ALIP HIZLANIRKEN TEKLEME: BOBİN VEYA ÇİFT TIRNAKLI BUJİDEN KAYNAKLIDIR. BOBİNDE SIKINTI YOKSA BUJİNİN ACİLEN TEK TIRNAĞA ÇEVRİLMESİ GEREKMEKTE OLDUĞUNU ÖĞRENDİM.
Umarım sizler içinde faydalı bir bilgi olur.