Acil... Lpg kullaniminda silkeleme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Yell
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
neyse sen verdıgım mesajı anlamadın yenı derken ıs tecrubenı yazmadım mesajıma verdıgın tepkıyı yazdım yazdıgında sorun yok mantıklıda dogruda ben cozum ıcın gıdecegı yerı onerdım orası babamın dukkanı degıl ıs ortagımda degıl forumda ne ıs yaptıgım az cok bılınır kolay gelsın.........


webbee bak fotoğrafını çekerim ona göre ayağını denk al:)


selamlar saygılar
 
Arkadaşlar benim araçtada aynı problemleri yaşadım(1.4 2000 astra klasik sedan)önceleri tekmeleme yapmaya başladı gitmedik usta koymadım ama forumdaki arakadaşların bobin değişimi ile olayı çözdüklerini görünce bende bobibni değiştirdim.Şuanda tekmeleme sorunu bitti ama bu kezde motor soğukken ilk olarak lpg'ye geçtiğinde ne zaman vites değiştirmek için debriyaja bassam araba stop ediyor.Özelliklede ışıklarda çok problem bazen yolun ortasında kalıyorum tafik sıkışıksa çok cansıkıcı bir hal alıyor.Çok hızlı değiştirmeye çalışıyorum bu kezde stop etme eğilimine giriyor lambalardan birkaçı yanıyor vitesi değiştirdikten sonra araba tekrara toparlıyor.Tabi bu arada lpg'den çıkıyor tekrar lpg'ye geçiyor.Sadece arabayı boşa ladığımda ve özellikle vites değişimi için debriyaja bastığımda kesiliyor.Toparlarsa geri geliyor toparlamazsa stop ediyor.Isınınca hiçbir sorun yok.Arkadaşlardan bu konuda bilgisi olan varsa yardımcı olurlarsa sevinirim.
 
Benzinde hiç bir sorun yok ve araba sürmenin kefi geliyor.lpg atiker marka takan ustanında birşeyden haberi yok.astralarla ilgili çoğu lpg problemini ve çözümünü forumdan okuduğum kadarıyla ben söylüyorum.ne yapmam gerekli yardımcı olursanız sevinirim.sorunu tanımını burada arkadaşlar koya bilirlerse ben gider ustaya çok rahat düzelttire bilirim.
 
motor suyu 40 dereceye termostatın yardımıyla 5 ila 10 dk içinde gelir ve regülatörün içinde sıvı LPG yi gaz haline çevirir,burdan çıkan gaz en kısa yoldan motora iletilmeli,elinizle (çok dikkatli olun elbette) regülatörün üzerine tutun ilk çalıştırma anında,yavaş yavaş ısınacaktır,sonra motora gazı ileten hortuma tutun,eğer çok uzunsa arada belirgin ısı farkı olacaktır ve bu kayıp gaz haldeki LPG yi sıvıya dönüştürür..daha detaylı nasıl yazabilirim bilemiyorum ama lütfen dikkatli olun,kayışa,egzosta vs biyerlere elinizi çarpmayın...
Herşey için teşekkür ederim. Bana detaylı anlatıyorsunuz sağolun. en kısa zamanda hafta sonu yetkili servisetekrar gideceğim ama merak ettiğim konu motor ısındığı zaman yani yaz aylarında da bu sorunum devam edermi ? Çünkü motor ısındıktan sonra silkeleme yapmıyor gibi.
 
lpg uygulamalarında en büyük hata sıvı haldeki lpg nin motor suyu ile ısıtılıp gaz haline dönüşmesi için içinde dolaştığı regülatör denilen parçanın emme manifolduna uzak monte edilmesidir,özellikle kışın regülatörde ısınıp gaza dönüşen lpg burdan uzunca ve buz gibi bir boru ile enjektörlere iletiliyorsa tekrar sıvı hale dönüyor ve tekleme,silkeleme kısaca verimli yanmama sorunları ortaya çıkıyor...
Selamlar,
Bugün sabah teknik servise gittim bu sorunu anlattım. Regulatör ve emme manifoltu arasında mesafe olup olmadığınıda özellikle sordum. Bana regulatörü gösterdiler fazla bir uzaklığı yoktu ama sonra ben tekrar baktım orada birkaç tane hortum vardı hangisi emme monifoltuna gidiyor bilemedim.
LPG ustası bu defa basıncı yükseltti. 0,98 'den 1,04 e çıkarttı. Galiba hatırladığım kadarıyla ve ekranda gördüğüm kadarıyla motor kalbrasyon basıncıydı.Yine aynı sorun olursa arabayı bırak sabaha kadar soğusun o zaman daha net anlarım dedi.
Sormak istediğim;
- BASINCIN YÜKSELTİLMESİ NE GİBİ FAYDA GETİRİR VE NE GİBİ ZARARLAR VEREBİLİR ?
Lütfen yardımcı olursanız sevinirim. Zaman ayırıp yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
ustanız devredeki lpg nin debisini yükseltmiş,enjektör açtığında daha fazla gaz yollanacak silindirlere...fakat LPG yeterli ısıya hemen gelemiyorsa daha fazla gaz göndermenin mantığı yok,motor ısındıktan sonra çekişinizde tüketiminizde artacaktır elbette bu şekilde..
 
Arkadaşlar benim araçtada aynı problemleri yaşadım(1.4 2000 astra klasik sedan)önceleri tekmeleme yapmaya başladı gitmedik usta koymadım ama forumdaki arakadaşların bobin değişimi ile olayı çözdüklerini görünce bende bobibni değiştirdim.Şuanda tekmeleme sorunu bitti ama bu kezde motor soğukken ilk olarak lpg'ye geçtiğinde ne zaman vites değiştirmek için debriyaja bassam araba stop ediyor.Özelliklede ışıklarda çok problem bazen yolun ortasında kalıyorum tafik sıkışıksa çok cansıkıcı bir hal alıyor.Çok hızlı değiştirmeye çalışıyorum bu kezde stop etme eğilimine giriyor lambalardan birkaçı yanıyor vitesi değiştirdikten sonra araba tekrara toparlıyor.Tabi bu arada lpg'den çıkıyor tekrar lpg'ye geçiyor.Sadece arabayı boşa ladığımda ve özellikle vites değişimi için debriyaja bastığımda kesiliyor.Toparlarsa geri geliyor toparlamazsa stop ediyor.Isınınca hiçbir sorun yok.Arkadaşlardan bu konuda bilgisi olan varsa yardımcı olurlarsa sevinirim.

Tamamıyla aynı sorun15-20 gündür bendede mevcut.Allah aşkınabilenvarsaçözüm yolu söylesin.Arabamdan soğudum...
 
Selamlar,
Bugün sabah teknik servise gittim bu sorunu anlattım. Regulatör ve emme manifoltu arasında mesafe olup olmadığınıda özellikle sordum. Bana regulatörü gösterdiler fazla bir uzaklığı yoktu ama sonra ben tekrar baktım orada birkaç tane hortum vardı hangisi emme monifoltuna gidiyor bilemedim.
LPG ustası bu defa basıncı yükseltti. 0,98 'den 1,04 e çıkarttı. Galiba hatırladığım kadarıyla ve ekranda gördüğüm kadarıyla motor kalbrasyon basıncıydı.Yine aynı sorun olursa arabayı bırak sabaha kadar soğusun o zaman daha net anlarım dedi.
Sormak istediğim;
- BASINCIN YÜKSELTİLMESİ NE GİBİ FAYDA GETİRİR VE NE GİBİ ZARARLAR VEREBİLİR ?
Lütfen yardımcı olursanız sevinirim. Zaman ayırıp yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim.


peki ondan sonra yaptımı.
 
peki ondan sonra yaptımı.
hayır akşam yapmadı sabah yine dikkat ettim silkeleme yapmadı. Fakat bu defa devir göstergesi biraz yüksek gibi oldu sanki araba yüksek rolantide çalışıyormuş gibi.
 
Ayarı açmış daha fazla yakıt yakacak demektir :)
 
Geri
Üst