Acil... Lpg kullaniminda silkeleme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Yell
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
itiraf ediyorum: lpg=dert
 
arkadaşım aynı sorun bendede vardı önceleri lpg montajından zannettik baya uğraştık ama sorun ateşleme bobininden.bobini değiştirince hiçbir şey kalmadı.benzin ve lpg nin yanma özellikleri farklı.bobibnde problem olduğunda benzinde bu silkelem hissedilmiyor ama lpg ye geçtiğinde belli ediyor.benim sorum düzeldi.orjinal bobin(delphi)200tl.geçmiş olsun.
 
arkadaşım aynı sorun bendede vardı önceleri lpg montajından zannettik baya uğraştık ama sorun ateşleme bobininden.bobini değiştirince hiçbir şey kalmadı.benzin ve lpg nin yanma özellikleri farklı.bobibnde problem olduğunda benzinde bu silkelem hissedilmiyor ama lpg ye geçtiğinde belli ediyor.benim sorum düzeldi.orjinal bobin(delphi)200tl.geçmiş olsun.


Ben de aynı şeyden bahsettim. Umarım bizim dediklerimizi dinler. Dediğin gibi, hatta bir süre sonra öyle bir oluyor ki arabayı benzinde de kullanamıyorsun...:o
 
Arkadaşlar benim bir sorunum var bu sizde de oluyormu bilmiyorum ama bu konuda bilgisi olan arkadaş olurda paylaşırsa sevinirim. Çünkü artık ciddi anlamda stres oluyor.
Araba ilk çalıştığında motor soğukken benzinle çalışıyor ve belirli bir ısıya gelince lpg ye geçiyor buraya kadar normal. Ama yola çıkıp seyir halindeyken lpg ye geçtikten sonra yaklaşık üç-beş dakika sonra motorda bir kesme veya silkeleme gibi olay oluyor. Bu bir ve iki defa oluyor ve aniden geri düzeliyor. Hani benzinli araçlarda yolda giderken benzin biter ve araç silkeler ya onun gibi oluyor. Sanki yakıt bir anda kesiliyor ve tekrar geliyor gibi yığılma oluyor ve araba ciddi anlamda silkeliyor. Ama bu olay motor sıcakken yani radyatör yaklaşık 70-80 derecede olduğu zaman olmuyor. Lpg servisine gittim geçiş derecesini 35 dereceden 40 dereceye çıkarttılar ama yine aynı. Burada tuhaf olan neden motor sıcakken silkeleme olmuyorda soğukken oluyor. Acaba ecu beyni algılamıyormu veya motor beynindemi bişeyler var ya da termostatdamı bir sorun var bilmiyorum.
Lütfen fikir olarak yardımcı olursanız çok sevinirim.


hocam ben enjektörler diyorum yolda giderken sanki bi bosluga denk geliyo gaz gelmiyo gibi oluyosa şayet... filtre ve rnjektörler değiştinde düzelicektir... bende de aynı sıkıntı oluyordu hatta bi ara öle bi artmıstı ki gaza geçmeden hareket etmiyodum...
 
hocam ben enjektörler diyorum yolda giderken sanki bi bosluga denk geliyo gaz gelmiyo gibi oluyosa şayet... filtre ve rnjektörler değiştinde düzelicektir... bende de aynı sıkıntı oluyordu hatta bi ara öle bi artmıstı ki gaza geçmeden hareket etmiyodum...
Beni bu ATİKER den kurtaracak birisi varmı ? Artık ben pes ettim. Yoruldum. Neyse cezamız katlanacağım. Bu atikeri söktürüp başka bir marka taktıracağım. Ama kime nereye ? Onu bilmiyorum.
 
Arkadaşlar benim bir sorunum var bu sizde de oluyormu bilmiyorum ama bu konuda bilgisi olan arkadaş olurda paylaşırsa sevinirim. Çünkü artık ciddi anlamda stres oluyor.
Araba ilk çalıştığında motor soğukken benzinle çalışıyor ve belirli bir ısıya gelince lpg ye geçiyor buraya kadar normal. Ama yola çıkıp seyir halindeyken lpg ye geçtikten sonra yaklaşık üç-beş dakika sonra motorda bir kesme veya silkeleme gibi olay oluyor. Bu bir ve iki defa oluyor ve aniden geri düzeliyor. Hani benzinli araçlarda yolda giderken benzin biter ve araç silkeler ya onun gibi oluyor. Sanki yakıt bir anda kesiliyor ve tekrar geliyor gibi yığılma oluyor ve araba ciddi anlamda silkeliyor. Ama bu olay motor sıcakken yani radyatör yaklaşık 70-80 derecede olduğu zaman olmuyor. Lpg servisine gittim geçiş derecesini 35 dereceden 40 dereceye çıkarttılar ama yine aynı. Burada tuhaf olan neden motor sıcakken silkeleme olmuyorda soğukken oluyor. Acaba ecu beyni algılamıyormu veya motor beynindemi bişeyler var ya da termostatdamı bir sorun var bilmiyorum.
Lütfen fikir olarak yardımcı olursanız çok sevinirim.

Beni bu ATİKER den kurtaracak birisi varmı ? Artık ben pes ettim. Yoruldum. Neyse cezamız katlanacağım. Bu atikeri söktürüp başka bir marka taktıracağım. Ama kime nereye ? Onu bilmiyorum.
 
termostat ve buji kablolarını kontrol ettirmrni tavsiye ederim
 
Arkadaşlar benim bir sorunum var bu sizde de oluyormu bilmiyorum ama bu konuda bilgisi olan arkadaş olurda paylaşırsa sevinirim. Çünkü artık ciddi anlamda stres oluyor.
Araba ilk çalıştığında motor soğukken benzinle çalışıyor ve belirli bir ısıya gelince lpg ye geçiyor buraya kadar normal. Ama yola çıkıp seyir halindeyken lpg ye geçtikten sonra yaklaşık üç-beş dakika sonra motorda bir kesme veya silkeleme gibi olay oluyor. Bu bir ve iki defa oluyor ve aniden geri düzeliyor. Hani benzinli araçlarda yolda giderken benzin biter ve araç silkeler ya onun gibi oluyor. Sanki yakıt bir anda kesiliyor ve tekrar geliyor gibi yığılma oluyor ve araba ciddi anlamda silkeliyor. Ama bu olay motor sıcakken yani radyatör yaklaşık 70-80 derecede olduğu zaman olmuyor. Lpg servisine gittim geçiş derecesini 35 dereceden 40 dereceye çıkarttılar ama yine aynı. Burada tuhaf olan neden motor sıcakken silkeleme olmuyorda soğukken oluyor. Acaba ecu beyni algılamıyormu veya motor beynindemi bişeyler var ya da termostatdamı bir sorun var bilmiyorum.
Lütfen fikir olarak yardımcı olursanız çok sevinirim.
Aynı sorun bende de vardı hafta sonu aracı lpg taktırdığım yere götürdüm usta katkılı lpg nin cilveleri dedi ve lpg enjektörlerini temizledi sorun düzeldi galiba en azından bu sabah yapmadı aynı şeyi.
 
Son düzenleme:
Bugün sabah araba silkeledi silkeledi ve sonunda stop etti. Gittim LPG'nin sayın ustasına dedim ki ; bu arabanın ya enjektörlerini değiştir ya da bobini değiştir dedim. Enjektörleri söktü sıvı bir sprey ile temizledi. Bunlar kirlenmiş dedi. Bende baktım öyle fazla bir kirlilik görünmüyordu. Üç ayda nasıl kirlenir dedim üstelik gazı sürekli aynı yerden shellden alıyordum. Dökme gaz katılmış olabilir dedi. Bakalım sabah nolacak. İnşallah bu temizleme işi bir işe yarar. Peki biz bu enjektörleri her üç ayda bir temizletecekmiyiz ? Nereden gaz alacağız ?
 
Bugün sabah araba silkeledi silkeledi ve sonunda stop etti. Gittim LPG'nin sayın ustasına dedim ki ; bu arabanın ya enjektörlerini değiştir ya da bobini değiştir dedim. Enjektörleri söktü sıvı bir sprey ile temizledi. Bunlar kirlenmiş dedi. Bende baktım öyle fazla bir kirlilik görünmüyordu. Üç ayda nasıl kirlenir dedim üstelik gazı sürekli aynı yerden shellden alıyordum. Dökme gaz katılmış olabilir dedi. Bakalım sabah nolacak. İnşallah bu temizleme işi bir işe yarar. Peki biz bu enjektörleri her üç ayda bir temizletecekmiyiz ? Nereden gaz alacağız ?
Benim enjektörleri temizleyeliden beri hiç sıkıntı çıkarmadı (şimdilik)
 
Geri
Üst