Acil, vectra c aracım çalışmıyor!!!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mehmet78
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Çok geçmiş olsun..Bununla atlattığınıza sevindim..Ben de 1 haftadır foruma aktif olarak katılamıyordum..Çünkü benim de ateşleme sorunum oluştu..HUCO marka ateşleme bobini aldım ama ustalar tekrar ateşleme bobininden şüphelendiklerinden bu sefer orjinal DELPHI aldım..Sorun yine çözülmedi..Son çare olarak bujilere ve kablolara bakıldı..Sorun bujilerde imiş..4 tırnak kullanıyordum ama hem kısa ömürlü hem de istikrarsız çalışıyorlardı...Tecrübe ettim tek tırnak kullanılmalı..Özellikle de gazlı ise..Manayla triger seti + debriyaj seti ve bilyası + motor yağı vs derken aracımı sıfırladım..Debriyaj seti bitmişin de ötesine geçmiş..Şİmdi ise pamuk gibi oldu..Gerçekten şimdi aracımı daha da sevmeye başladım..Yarın bir yıkayayım şunu..Haketti :D

Umarım benim sorunum da bujilerdedir, çiğ yakıt kokusu alıyorum ilk çalıştırmada. Pompada sorun olmayabilir diye düşünüyorum. Debriyaj da dahil olmak üzere m aliyeti paylaşabilirmisin serdar, bilgiden mahrum kalmasın c kullanıcıları.
 
Umarım benim sorunum da bujilerdedir, çiğ yakıt kokusu alıyorum ilk çalıştırmada. Pompada sorun olmayabilir diye düşünüyorum. Debriyaj da dahil olmak üzere m aliyeti paylaşabilirmisin serdar, bilgiden mahrum kalmasın c kullanıcıları.

Mert, sana da geçmiş olsun kardeşim.. Şimdi okudum senin yorumunu da..Söylediğin gibi buji ve ateşleme bobinleri ilk şüphelenilmesi gereken parçalar..Sen de sırasıyla bujiler, değilse bobin, değilse,kablolar,o da değilse enjektörlere odaklan..Ardı zaten ağır meseleler..Ben de ustalar ile bir hayli işin içindeydim..Bugün bütün gününü bana ayırdı usta sağolsun..Aracım ivmelenmiyordu..Gaza geçmiyordu...İstikrarsız çalışıyordu..Sinirlerim alt üst oldu..Tam da yıllardır kovaladığım AFL ye bir adım kalmışken bir anda böyle bir sorun çıkarması aracımın; moralimi alt üst etti...Halbuki yeni değiştirmiştim filtrelerdir motor yağıdır bujileridir vs..Ancak neyse ki sorun aracın benizini yakamadan çiğ olarak dışarı atmasından kaynaklanıyormuş...Hava debimetresi, ateşleme bobini, buji üzerine odaklanıp hemen satın aldım...Şimdi ise çok iyi oldu araç..Maşallahı var..Baktın mı mükemmel araçlar bu opeller..Bakmazsan yanarsın..İnsanın kendisi için de aynı şey geçerli değil midir :) ?

Yakın aralıklar ile aracın bakım ve onarımına harcadığım parçalar şöyle:

-Debriyaj seti sachs: 145 tl
-Debriyaj bilyası LUK: 180 tl
-Şanzıman yağı: 30 tl
-Ateşleme bobini Delphi : 145 tl
-10/40 GM 6 lt motor yağı: 60 tl
-Triger seti GM: 145 tl
-Hava debimetresi: 25 tl
-Arka Amörtisörler GM: 90 tl
-Antifriz GM: 30 tl
-Fren hidroliği: 20 tl
-Devirdaim kayışı ve bilya takımı GM: 100 tl
-Su radyatörü Valeo: 300 TL
-Benzin pompası Bosch: 90 tl

Aksesuarlar hariç :D
 
Daha önce arıza verdi ve yeni taktığım bu ateşleme bobinimle 1500km kadar yol gittim, buj ve kabloları yenilerim, olmadı ustam bi güzllik yapıp uygun fiyattan komple elektrik tesisatı yaparım dedi, o yolu seçicem gibi görünüyor, kıyamıyorum satmaya, satsam ne alıcam endişesindeyim :)
Sen geçmişten bahsetmişsin ben de geleceğe nereye gidecek bahsedeyim :)
- 4 adet 195x65x15 lastik seti, Kumho ile çıktığımız yola bu gidişle dunlop veya continental alıcam :)
- Baskı balata luk set
- Sol far ( sırf tamponu tutan bacağı çatlamış diye değiştiriyorum bu derece ruh hastasıyım :D)
- Ön tampon - Arka tampon ( iflah olmaz klips seti, kozmetik yıpranmalar v.s)
- Ön Çamurluk davlumbazları ( Tamponla bağlantı yerlerinde çatlaklar var, ruh hastalığımı katmerliyor :D )
- Derin çiziklerine macun çekilip Jantlar ve yan aynaların kapakları boyanıcak
 
Son düzenleme:
Senin için sana teşhis koyayım kardeşim..Okuduğum lisans ile de alakalı olarak :D sen de benim gibi nevrotiksin :D takıntılısın yani :) şaka bir yana senin de ekstraların olmasa da niyetlendiğin parçalar yerinde değişimler olur..En önce bujiler ve bobinlere yönel derim..Tabi benzin pompasını da kontrol ettirmende fayda var..
 
Geri
Üst