AFL - Bi-Xenon ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan harun2
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

Cosmo link' Alıntı:
şükrü bildiğim kadarıyla halojen merceklinin ön farı sekil olarak farklı. diğerine uymuyor.

Bakmadım da böyle bir opsiyonun olabilir di :) ama farkliymis ...
 
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

sukru52 link' Alıntı:
Video açamıyorum cok zor :( , ilk fırsatta bakacam ...
videoya gerek yok aslında vw yeni araçlarında olduğu gibi sağa dönerken sağ sis, sola dönerken sol sis ve sağ sinyalde sağ, sol sinyalde sol sis tek başına yanıyor. benim istediğimde bu. kendi satış sitesinde bilgileri var inceleyebilirmisiniz.
http://www.happylightshow.com/opel-1/astra-j.html
 
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

Cosmo link' Alıntı:
birde bu başlık ile ilgili olarak;

astra h araçlarda mercekli far ve merceksiz farın soketleri aynıdır. Merceksiz farı söküp mercekli far takarsanız kısa farlar sorunsuz olarak çalışır. Astra h araçta uzun far için merceğin içindeki klape açılır ve kapanır. bu klape basit bir elektro mıknatıstır. aynen eski evlerde kullanılan zile benzer. akım gelirse klape yukaru kalkar akım kesilince eski konumuna döner. Dolayısı ile soket icerisinden uzun fara gelen + kabloyu klapeyi açıp kapatacak sekilde bağlamanız bi xenon özelliğini kullanmak için yeterlidir.

Astra h da afl ye gelecek olursak direksiyon açı sensöründen yani cimden alınan bilgi afl beynine yollanır. afl beynide farları direksiyon açısına bağlı olarak farları sağa ve sola çevirir. iki far j de olduğu gibi bağımsız DEğİLDİR: eğer elinizde afl beyni varsa eksik olan tesisatı tamamlamak da zor değildir.


Astra j de ise öncelikle her iki far merceği birbirinden bağımsızdır. Yani biri saga dönerken diğer aynı anda sola dönebilir. Astra j de bilgi sadece direksiyondan değil aynı zamanda ön kameradan da alınır (fazllası vardır emin olun)

en büyük fark ise mercek icinde elektro mıknatıslı klape yoktur. far kırılma çizgisini veren klape 360 derece dönen bir mildir. bu mil step motor tarafından kontrol edilir. milin her dönüsünde farklı bir ışık çizgisi elde edilir. (9 farklı aydınlatma modu) elektronik bilgisi olan arkadaşlar varsa benden daha iyi açıklarlar. step motor taraından kontrol edilen klapeyi hakeret ettirmek uzun fardan akım vermekle olmuyor.

astra j de orjinal mercekli farı takarsanız otomatik yükseklik ve sag solu kullanmadan direk olarak kısa farları kullanabilirsiniz. Uzun farları kullanabilmek için step motorun hareketlerini kontrol edecek bir de  devereye ihtiyacınız olacak ki zor olan kısım da bu.




thnxx
 
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Şükrü Bey,

Mesajınız çok aydınlatıcı oldu.Siz açıkladıktan sonra olayı aklımda canlandırabildim.ESP ve ABS modülleri zaten fren pedalından bağımsız frenleme sağlayabiliyor.Bu modüllere radar vs.gibi bir sensörden sinyal gönderebilirseniz, modül de bunu anlayıp işleyebilirse fren pedalına basmadan fren yapabilir.Ama bu sinyali radar yerine park sensörü gibi daha basit bir sensörden de alabilmesini beklerdim.

Bu gibi sistemleri Continental da çalışıyor.Eğer araçta bir değişiklik gerekiyorsa sanırım illa belli bir markadan olmasına gerek yok.Aynı görevi gören Bosch değil de, belki başka bir marka modül de çalışır sanırım.

Tekrar teşekkürler.

Biraz yardımcı olur ...

http://www.mobileye.com/markets/oem/
 
Geri
Üst