AFL - Bi-Xenon ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan harun2
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

Cosmo link' Alıntı:
opelimveben sitesi şahsıma ait :)

astra j için modül var ancak ben kendi aracımda denemediğim için şimdiye dek kimseye de önermedim.

astra h zafira b araçlar için  bugüne dek 150 yakin modülün satışını yaptım.. isteyen olursa yardımcı olurum
merhaba. site sahibinin tanıdık biri olmasına sevindim, sorularımıza kaynağından cevap alırız. peki benim istediğim şeyi yapabilecekmi sizdeki modul, üstte yabancı satış sitesinin ve videolarını verdim. astra j için ne zaman deneme şansınız olur.
 
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

vehicle_dynamics link' Alıntı:
Şükrü Bey,

Mesajınız çok aydınlatıcı oldu.Siz açıkladıktan sonra olayı aklımda canlandırabildim.ESP ve ABS modülleri zaten fren pedalından bağımsız frenleme sağlayabiliyor.Bu modüllere radar vs.gibi bir sensörden sinyal gönderebilirseniz, modül de bunu anlayıp işleyebilirse fren pedalına basmadan fren yapabilir.Ama bu sinyali radar yerine park sensörü gibi daha basit bir sensörden de alabilmesini beklerdim.

Bu gibi sistemleri Continental da çalışıyor.Eğer araçta bir değişiklik gerekiyorsa sanırım illa belli bir markadan olmasına gerek yok.Aynı görevi gören Bosch değil de, belki başka bir marka modül de çalışır sanırım.

Tekrar teşekkürler.

Bu arada astra j de ATE beyiler var, Bosch a göre daha ucuz oluyorlar, park sensöründen de alınabilir, yani önemli olan siz yazılımdan anlıyorsanız ona göre can-bus sinyali girmek ama benim o kadar tecrübem yok konu hakkında.
 
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

Cosmo link' Alıntı:
opelimveben sitesi şahsıma ait :)

astra j için modül var ancak ben kendi aracımda denemediğim için şimdiye dek kimseye de önermedim.

astra h zafira b araçlar için  bugüne dek 150 yakin modülün satışını yaptım.. isteyen olursa yardımcı olurum

Burada olacağını tahmin ediyordum :D
 
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

sukru52 link' Alıntı:
Burada olacağını tahmin ediyordum :D
Şükrü kardeşim. üstteki mesajlarım için sizden cevap bekliyorum. happyfog veya happylightshow http://www.happylightshow.com/opel-1/astra-j.html
bu da videosu:
Nebelscheinwerfer Nachrüsten Astra J Insignia und Chevrolet Cruze V1.0.wmv

benim istediğim viraja ve sinyale göre yanan sis farları. bu ilandaki modullerle yapılabilirmi ? almancam hiç olmadığı için birşey anlamıyorum. teşekkürler.
 
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

arkadaşlar özetlemek gerekirse;

HLS modül aracınızın diyagnoz soketine takılan bir devredir. Aracınızda fabrikasyon olmayan özelliklerin eklenmesine yarar.
Aracınızın orjinal yazılımını değiştirmez. Astra H araçüzer,ndn basitçe anlatmak gerekirse; Tech2 cihazı ile astra h aracınızda sistem kontrolu yaparken sag farı aç; sol sinyali aç şeklinde komut yollayarak aracın sistemlerinin çalışığ çalışmadığı kontrol edilebilir. HLS modul de aynı şekilde belirli durumlarda aracınızdaki ECU lara (kontrol birimlerine) komut yollamaya yarar. mesela kumanda dan açma yada kapama tuşuna basınca şu farları/lambaları şu kadar süre yak şeklinde.


Modulün satışını yapmadan önce kendi astra h aracım için sipariş etmiştim. Moderatör olduğum diğer forumdaki arkadaşlarda bu modülden isteyince bir şekilde bu işe bulaşmış oldum. Modülü TR de satmadan önce yaklaşık 4-5 ay boyunca aracımda denedim. Hiç bir sorun çıkarmadığından emin olduktan sonra da satmaya başladım.

Astra J aracım cosmo olduğu için sonradan eklenebilecek fazla bir özellik yoktu. Dolayısı ile denemediğim bir ürünün de tanıtımını yapmadım.

HLS modul ile astra j araçlarınıza kazandırabileceğiniz başlıca özelliklere gelince;

1. sis farlarınızı gündüz farı olarak kullanabilirsiniz; ki zaten standartta gündüz farı standart olduğu için bana göre kullanışsız.

2 araç hızı 15 km/h nin üzerinde kapıların otomatik kilitlenmesi; ki bu özellik alt donanım astra j lerde var mı emin değilim.

3 kısa farlardayken selektör yaptığınız anca (selektör kolunun 1 saniyeden fazla çekili olması durumunda) sis farlarının  da uzun farlarla birlikte yanması ki bu hoşuma gitti  :)

4 aracınızı kumandadan kilitlediğinizde kornanın 1 sefer, açtığınızda 2 sefer çalması

5 bagaj kapağını açında 4 lü flaşörlerin otomatik yanması; bu özellik astra h da sorunluydu; şöyle ki bagajı 10 sefer açıp kapatırsanız 3 seferinde flaşörler bagajı kapatınca kapanmıyordu; içeriden  flaşör düğmesine basmak gerekiyordu

6 aracı kumandadan açtığınız yada kapattığınız anda hangi lambaların/farkların ne kadar süre yanık kalacağını belirleyebiliyorsunuz. Bu özellik astra h da otoparkımızın yolu uzun ve karanlık olduğu için çok işime yarıyordu.

7. hafızalı koltuklarda anahtardan çift açma kapatma yaparsanız elektrikli aynaların otomatik açılması/ kapanması; ki Türkiyede hafızalı koltuk seçeneği zaten yok.

8. yol bilgisayarı ekranında fazladan 2-3 bilgi daha gelmesi (yağ basıncı gibi) ancak ki menude sadece ingilizce ve almanca var; kjullanımı kolay değil. Menu için aynı anda ses açma/mute ve çevirmeli tuşun kullanılması gerekiyor.

9. park sensöründe mesafenin çizgiler yerine 10 cm lik aralıklar ile gösterilmesi.




hls moduldeki tüm menuler kullanıcı tarafından araç iöçerisinde kişiselleştirilebilir. yani istemediğiniz özellikleri kapatabilirsiniz.

Dediğim gibi astra J için bugüne dek satmadım tanıtımını yapmadım. Bunda biraz da mali konuların etkisi var. sonuçta yurt dışından ürün getirtiyorsunuz. her an postada kaybolma yada gümrüğe takılma riski var. Astra h için bazen 5 tane modül getirip 5 ayda satamadığım oldu; öyle durumlarda kredi kartıma ödediğim faiz de cabasıydı. Bu modülğ yaklaşık 3-4 yıldır getirtmeme rağmen satan kişilerle hiç temasım da olmadı :) Türkiyede sattığım tüm modullerde telefonla montaj ve kişiselleştirme konusunda insanlara yardımcı olduk. Bu da telefon paramı oldukça kabarttı.

Eğer yinede düşünen arkadaşlar olursa yardımcı olurum.


Sonuçta modulün TR deki satışını ben yapıyorum; astra h için sattığım modüllerde geldiği fiyattan verdim. Ticaretten pek anlamam; maksat hobi oldun diye başlanmış bir iş ...

yazım hatalarım varsa kusura bakmayın. tabletten ancak bu kadar oluyo r:)
 
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

astra j ve insignia araçlarda viraj aydınlatması için sis farını kullanabilirsiniz ancak bu hls modul ile lomuyor. bunun için ayrı bir modül satıyorlar :(

sis farlarını viarj farı olarak kullanmanın yanı sıra hls modüldeki gibi kumandadan aracı açıp kapatınca istediğiniz lambalarında açılması özelliği var.

mondajı hls modülde olduğu kadar kolay değil. minimum 25-30 dakikalik bir işçilik gerekiyor
 
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

birde bu başlık ile ilgili olarak;

astra h araçlarda mercekli far ve merceksiz farın soketleri aynıdır. Merceksiz farı söküp mercekli far takarsanız kısa farlar sorunsuz olarak çalışır. Astra h araçta uzun far için merceğin içindeki klape açılır ve kapanır. bu klape basit bir elektro mıknatıstır. aynen eski evlerde kullanılan zile benzer. akım gelirse klape yukaru kalkar akım kesilince eski konumuna döner. Dolayısı ile soket icerisinden uzun fara gelen + kabloyu klapeyi açıp kapatacak sekilde bağlamanız bi xenon özelliğini kullanmak için yeterlidir.

Astra h da afl ye gelecek olursak direksiyon açı sensöründen yani cimden alınan bilgi afl beynine yollanır. afl beynide farları direksiyon açısına bağlı olarak farları sağa ve sola çevirir. iki far j de olduğu gibi bağımsız DEğİLDİR: eğer elinizde afl beyni varsa eksik olan tesisatı tamamlamak da zor değildir.


Astra j de ise öncelikle her iki far merceği birbirinden bağımsızdır. Yani biri saga dönerken diğer aynı anda sola dönebilir. Astra j de bilgi sadece direksiyondan değil aynı zamanda ön kameradan da alınır (fazllası vardır emin olun)

en büyük fark ise mercek icinde elektro mıknatıslı klape yoktur. far kırılma çizgisini veren klape 360 derece dönen bir mildir. bu mil step motor tarafından kontrol edilir. milin her dönüsünde farklı bir ışık çizgisi elde edilir. (9 farklı aydınlatma modu) elektronik bilgisi olan arkadaşlar varsa benden daha iyi açıklarlar. step motor taraından kontrol edilen klapeyi hakeret ettirmek uzun fardan akım vermekle olmuyor.

astra j de orjinal mercekli farı takarsanız otomatik yükseklik ve sag solu kullanmadan direk olarak kısa farları kullanabilirsiniz. Uzun farları kullanabilmek için step motorun hareketlerini kontrol edecek bir de  devereye ihtiyacınız olacak ki zor olan kısım da bu.



 
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

Cosmo link' Alıntı:
birde bu başlık ile ilgili olarak;

astra h araçlarda mercekli far ve merceksiz farın soketleri aynıdır. Merceksiz farı söküp mercekli far takarsanız kısa farlar sorunsuz olarak çalışır. Astra h araçta uzun far için merceğin içindeki klape açılır ve kapanır. bu klape basit bir elektro mıknatıstır. aynen eski evlerde kullanılan zile benzer. akım gelirse klape yukaru kalkar akım kesilince eski konumuna döner. Dolayısı ile soket icerisinden uzun fara gelen + kabloyu klapeyi açıp kapatacak sekilde bağlamanız bi xenon özelliğini kullanmak için yeterlidir.

Astra h da afl ye gelecek olursak direksiyon açı sensöründen yani cimden alınan bilgi afl beynine yollanır. afl beynide farları direksiyon açısına bağlı olarak farları sağa ve sola çevirir. iki far j de olduğu gibi bağımsız DEğİLDİR: eğer elinizde afl beyni varsa eksik olan tesisatı tamamlamak da zor değildir.


Astra j de ise öncelikle her iki far merceği birbirinden bağımsızdır. Yani biri saga dönerken diğer aynı anda sola dönebilir. Astra j de bilgi sadece direksiyondan değil aynı zamanda ön kameradan da alınır (fazllası vardır emin olun)

en büyük fark ise mercek icinde elektro mıknatıslı klape yoktur. far kırılma çizgisini veren klape 360 derece dönen bir mildir. bu mil step motor tarafından kontrol edilir. milin her dönüsünde farklı bir ışık çizgisi elde edilir. (9 farklı aydınlatma modu) elektronik bilgisi olan arkadaşlar varsa benden daha iyi açıklarlar. step motor taraından kontrol edilen klapeyi hakeret ettirmek uzun fardan akım vermekle olmuyor.

astra j de orjinal mercekli farı takarsanız otomatik yükseklik ve sag solu kullanmadan direk olarak kısa farları kullanabilirsiniz. Uzun farları kullanabilmek için step motorun hareketlerini kontrol edecek bir de  devereye ihtiyacınız olacak ki zor olan kısım da bu.




֖yle orjinal olmayan parçalar ile , afl yi calistiramazsin tabii :) deneyen oldu bunu , insignia icin bi-xenon bile aktif olmadı... astra j de astra h dan farklı hem sol fara hemde sag fara ait ayrı ayrı afl kontrol ünitesi var . Hatta elimde var bunlardan bir set... Ya deniz Allah askına kontrol eden dediğin devre nedir ki , afl kontrol ünitesi iste evde iki adet var , hem sag hemde sol icin . Allah askına buna da takarsın beyni eksik olan tesisatı çeker tanıtım kullanırım sende Allah askına kontrol edecek devre lazımmis , iste o devreye biz AFL kontrol ünitesi diyoruz :) , sende biliyorsun bazı seyleri yazdırma bana :)

Astra J GTC de gelen halojen mercekliler var onlara bakmak lazım belki kolayca d4s ye dönüştürüle bilir.

Ha burada :)
Sonuçta fark etmez, alırsın parçayı takar çekersin tesisatı paşalar gibi çalışır , zoru kolayı yok . 1 gün değil 3 gün sürer , 1000 tl tutmaz , 3000 tl tutar ...
 
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

firstemperor link' Alıntı:
Şükrü kardeşim. üstteki mesajlarım için sizden cevap bekliyorum. happyfog veya happylightshow http://www.happylightshow.com/opel-1/astra-j.html
bu da videosu:
Nebelscheinwerfer Nachrüsten Astra J Insignia und Chevrolet Cruze V1.0.wmv

benim istediğim viraja ve sinyale göre yanan sis farları. bu ilandaki modullerle yapılabilirmi ? almancam hiç olmadığı için birşey anlamıyorum. teşekkürler.

Video açamıyorum cok zor :( , ilk fırsatta bakacam ...
 
Ynt: AFL - Bi-Xenon ?

sukru52 link' Alıntı:
Video açamıyorum cok zor :( , ilk fırsatta bakacam ...

şükrü bildiğim kadarıyla halojen merceklinin ön farı sekil olarak farklı. diğerine uymuyor.
 
Geri
Üst