Anahtarsiz çaliştirma sistemi ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan İLHAN
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
anahtarsız çalışan bir aracım wardı :D 1970 model vw 1303 sonradan yapılmıştı... önce elektrik için bir switch sonrada start için bir tuş hatta elektrik switch ini saklarsınız ve sadece siz bilirsiniz yerini anahtarla kapıları açıp içerde anahtarsız çalıştırırsınız.. ne kadar sağlıklı olur bilmem ama :D
 
forumda yapan arkadaş vardı ama immo için anahtarın yinede takılı olması lazım diyordu
 
Bende h astra var.1.3 elegance.özel fabrikasyon start stop var.fuar için yapılmış. Opel çip var.kontak anahtar vs yok.
 
madem konu hortlamış biz de yazalım.
anahtarsız çalışma ile butonla çalışma çok farklı şeyler.
ben kontağa anahtar takmadan butona basıp çalıştırmak istiyorum diyorsanız öncelikle eski model bir araç yani çahipsiz bir kontak anahtarına sahip olmanız lazım.
eğer araç böyleyse problem yok. uygun bir yere bir buton koyup kontaktan kablo çekersiniz işlem tamam.
aracınızın kontağı chipli ise yukarıdaki işlemin işe yaraması için yine anahtarın kontağa takılı olması ve kontaktaki chip okuyucu ile anahtardaki chipin birbirini görmesi ve frekanslarının uyuşması gerekir.
ancak bu işlem sonucunda marş butonu işe yarar.
anahtarsız çalıştırma ise daha farklı ve gelişmiş bir sistemdir. kapılarda ve araç içerisinde 1-2 mt. mesafeden yanınızda bulunan anahtardaki vericiden sinyal alan bir alıcı mevcuttur.
eğer kapılarda bu özellik varsa siz kapılara 1-1,5 mt kadar yaklaştığınızda sistem çalışmaya başlar ve kapıdaki açma butonuna bastığınızda aracın kapıları açılır.
arabanın içerisine girdiğinizde anahtar cebinizde veya çantanızda iken sistem algılamaya devam ettiği için statr butonuna bastığınızda araba çalışır.
ayrıca bu sistem biraz karmaşıktır ve teferruatlıdır.
algılama açısından kendi arabamdan örnek vereyim. aracın kapılarına 1 mt. kadar yaklaştığımda; kapalı olan dikiz aynaları otomatik olarak açılmaya başlar, kapılardaki aydınlatma ledleri yanar ve karanlık olsa bile kapı kolu ve kapının olduğu bölüm aydınlanır.
siz ön kapılardaki minik kapı açma butonuna bastığınızda (daha lüks ve pahalı arabalarda buton yerine parmak izi kullanılabilir) kapı kilitleri açılır ve araç içi aydınlatma lambaları isterseniz ön farlar yanar.
arabaya girip start butonuna bastığınızda önce ekran lambaları yanar motor sıcaklık sensörü devreye girip motorun çalışması için önce enjektörlerdeki mazotun sıcaklığını ölçerek ateşlemeye uygun olup olmadığına karar verir.
gerekiyorsa 2-3 sn. gibi bir süre kırdırma bujilerini devreye alarak ısıtma yapar ve marş basar. buna gerek yoksa direk marş basar.
dolayısı ile bu kadar komplike bir sistemi herhangi bir arabaya sonradan monte etmek nerede ise imkansızdır. ayrıca maliyeti çok pahalıdır.
ayrıca arabanın altyapısının bu sistemin çalışmasına uygun olması gerekir.
 
bu sıstemı bı abımız uygulamıstı aracına gercı o orjınal xenon fardan tutta koltuk ısıtmasına kadar full artı full yapmıstı aracını hepsınıde orjınal parcalar ıle gerek cıkma gerekse yurt dısından getırterek yapmıstı.. bu olayda en son uygulamasıydı aracına kı yanlıs hatırlamıyosam parcaları toplamak bıle 8 9 ayını felan alımıstı abının yurt dısından ebay ıle ıkıncı el sıfır karısık 2000 3000 tl cıvarı parası gıttı uygulamayıda kendı yapmıstı kı ahmet abının deıdgı gıbı zor bı olay aracın beynıne kadar montajlanan kablolar parcalar var en ufak bı hata bıle beyını yakabılcek seyler ondan gerek yok bence..
 
Geri
Üst