arabam niye bu kadar çok yakıyor . . .

100 km de 6 litre yakıyorum km başına 180 kuruşa geliyor herhalde normal değerler bunlar
 
arkadaşımız araç hızını 110 120 demiş ama bakın burada neler anlatılmış.

Gaz pedalıyla dost olun!
Halk arasında ağızdan ağza dolaşan bir deyim vardır. Açıkçası bu yakıt tasarrufu yapmanın altın kuralını ortaya koyuyor. Kesinlikle tahmin ettiğiniz gibi; “Gaz pedalına altında yumurta varmış gibi bas”. Hız yapmak için gaz pedalının sonuna kadar basmaya ihtiyaç yok. Bunun için otomobili fazla zorlamadan hızlandırmak ve hızı korumaya çalışmak yeterli. Otomobiliniz enjeksiyonluysa yokuş aşağı inerken gaza basmayın; ilerlemek için yer çekiminden faydalanın. Bilindiği üzere yokuş aşağı inerken gaza basılmazsa enjeksiyonlu otomobiller yakıt tüketmiyor. Ancak yokuş inerken kesinlikle vitesi boşa atmayın ve kontağı kapatmayın. Vites boşa atıldığında motora yakıt girişi kesilmediğinden tüketim devam eder. Ayrıca motor kompresyonu ortadan kalkacağından otomobili durdurmak güçleşir. Kontak kapatıldığındaysa fren sistemi çalışmadığı için yapılacak yakıt tasarrufuna karşılık ciddi kazalarla karşı karşıya kalabilirsiniz.
Yokuş çıkarken az yakıt tüketmek için yüksek viteste tam gaz yapmaktansa daha düşük viteste yarım, hatta çeyrek gaz yapmak daha doğru olur. Hız sınırlarına uymaya ve gereğinden fazla hızlı gitmemeye gayret edin. 90 km/s'den sonraki her 1 km/s artış yakıt tüketimini yüzde 1 oranında artırır. Saatte 120 km hızla giden bir araç 80 km/s hızla giden bir araca göre yüzde 25 daha fazla yakıt tüketir. Ayrıca yakıt tüketimini artıran "saldırgan" sürüşten kaçının; ancak az yakıt tüketmek için çok düşük devirlerde de sürekli yol almaya çalışmayın. Çok düşük devirlerde kullanılan bir otomobilin motoru daha çabuk yıpranır; bu da yakıt tüketimini azaltarak yapılan tasarrufun tamir ve yedek parçaya verilmesine neden olur.
alıntıdır: http://www.direksiyonkursu.com/tr/?u=14&mb=ON%20ALTIN%20KURAL
 
devirli kulanım derken herhalde benim anlatmam da bir yanlışlık var.motoru devirinde kullanıyorum.yani 2500-3000 deviri geçmiyorum.vitesleride ona göre değiştiriyorum.yanlıoş anlaşıldım herhalde . . . .
şehirler arası hadı 110-120 yapıyoruz 3000-3500 deviri görüyor o yüzden biraz fazla yaksın hadi.ama şehir içinde bu kadar dur kalkta yakarsa ne farkı kaldı bunun eco motoru ? ? ?

şehiriçinde 10 litreyi görmek hadi normalde 11.5 litre yani yuh dedittiriyo . . . .:mad:
 
Son düzenleme:
Benim araba şehir dışında klima açık 100km de 7 litre yakıyor.Gaza basmaya gelince yerine göre basarımda yerine göre ayağım gazda arabayı akışına bırakırım.Bana göre senin araba biraz fazla yakıyor.Herşeyi yaptırmışsın.Aklıma motor sıcaklığı geliyor.Fan erken açıp motor verimli çalışacağı sıcaklığa ulaşamıyorsa olabilir.
 
motor sıcaklığı 90 derec civarında.
benim aklıma da bir kere otobanda arıza ışığı yanıp sönmüştü.daha sonra o kadar yol yaptım bir daha yanmadı.bende baktırmadım.acaba oksijen sendörü olabilir mi arızalı olan o uyüzden fazla yaksın.ama şehirler arasında dediğniz gibi normal se o zaman arızalı değil.
ayrıca birde bu fan kontağı kapatınca kapanması normalmi.
eğer normalse o zaman yoldan gelince durduğu yerde biraz çalışması mı gerekli ?
 
Son düzenleme:
Benim 1.2 Corsa da devirli kullanınca 10 litreyi buluyor hatta çok devirsiz kullanınca da boğuluyor ham yaktığı da oluyor. Arasını tutturmak lazım. Artık 2500 deviri geçmiyorum 3000 devirde vites arttırıyorum. 17500 de iken yağ ve hava filtresi değişmişti şimdi 22000 deyim tekrar değiştirmedim daha ve triptonik kullanıyorum.Şimdi arada 25 ykr olduğu oluyor yine de 15 -16 ykr lara kadar düşemedim hiç bi zaman. Yakıt tasarrufu için filtre değişimlerine geçicem yine galiba.
 
Benim 1.2 Corsa da devirli kullanınca 10 litreyi buluyor hatta çok devirsiz kullanınca da boğuluyor ham yaktığı da oluyor. Arasını tutturmak lazım. Artık 2500 deviri geçmiyorum 3000 devirde vites arttırıyorum. 17500 de iken yağ ve hava filtresi değişmişti şimdi 22000 deyim tekrar değiştirmedim daha ve triptonik kullanıyorum.Şimdi arada 25 ykr olduğu oluyor yine de 15 -16 ykr lara kadar düşemedim hiç bi zaman. Yakıt tasarrufu için filtre değişimlerine geçicem yine galiba.

1.2 motora göre 10 litre bayağı yüksek normal şartlarda 6-7 litreyi görmen gerekiyor
 
yol bilgisayarında değil de km saatinden kontrolle 973km yaptım ben full depoyla, %80 ş.a. %20 ş.i.
eski usul ya bizimki benzin alıca düğmeye basıp sayacı sıfırladım,ışık yeni yanmıştı 973 gördüm.
devir çok önemli


abi şaşkınlıkla okudum..gözlerimi açıp kapadım bi daha okudum..973....maaşallaaaahhh...
 
evet devirsiz kullanın kurum bağlasın araba az yakın ama sonra az yaktığınız için cebinize kalan para carbon clean bogaz egr temizlik ve değişimine fazlasıyla gitsin :D:D:D
dizel alın siz yada tüp en kralı...
 
evet devirsiz kullanın kurum bağlasın araba az yakın ama sonra az yaktığınız için cebinize kalan para carbon clean bogaz egr temizlik ve değişimine fazlasıyla gitsin :D:D:D
dizel alın siz yada tüp en kralı...


katılamamak mumkun degıl yazılan her yorumu dıkkatlıce okudum ben kendı aracımda 3000 devırde vıtes atıyorum anı hızlanmalardan kacınıyorum rampa cıkarken bı alt vıtes ve tam 3000 devırde yaklasık cıkmaya calısyorum rampa assagı gaza basmıyorum hepsını denedım ama ama ne fayda yüksek paralar verıp araba alıyoruz benzın yüzünden keyfını bıle süremiyoruz aha yaktı aha yakacak derken takalım tüpü kurtulalım bu dertten valla
 
Geri
Üst