Doğrudur hocam. sayenizde bilgilenmiş oldum teşekkür ediyorum. Ben sadece ilk ısıtmayı yapıyorlar sanıyordum.. iyifikir
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Hocam öncelikle cevaplarınız için teşekkür ederim. Elimde voltmetre olmadığı için dediğinizi yapamadım. Kontağı bir tık çevirince çakmaklık kısmına elektrik geliyor. Sırf bunun için bir voltmetre alıp o şekilde ölçeceğimHavalar bu aralar aşırı soğuk, muhtemelen ısıtma (kızdırma) bujileri devreye giriyor. Bu nedenle voltaj düşüyor olabilir. Tüm ışıklar söndükten sonra voltaj kaç gösteriyor acaba ?
Isıtma bujileri kontağı açtığınız da çalışmaya başlar yani ısınmaya başlar piston odasını ısıtır yaklaşık 5 saniye isttiktan sonra kapanır ve motor çalışırken devre dışıdır yani calismazlarIsıtma bujileri sürekli çalışıyor zaten durmaz ki
Hava sartlari aküyü etkiler yani hava soğuksa akü az şarj kaybedebilir ve ısıtma bujileri motorun soğukluğunu göre uzun yanmaktadır o an biraz fazla şarj kaybolur araç çalışınca düzelir bu sistem ısıtma bujileri değil de role ile alakalıdır burda bir sıkıntı olacağını zannetmiyorum sadece sabah marş yaparken motor güçlü mu dönüyor yoksa zayıf mi dönüyor ona bakınız yani marş kuvettlimi basıyor zayifmi buna kulak verin önce durumu yazınMerhaba,
Aracı çalıştırınca eğer fan "0" dan farklı bir konumduysa klima direk olarak aktif oluyor.
Nedenini bulamadım. Bilen var mı merak ettim.?
Diğer bir sorum ise aküyü değiştirdim.
Aracı çakmalığında takılı FM Transmitter var.
Araç ilk çalıştığında akü voltaj değerini gösteriyor.
Aracı yarım kontak yaptığımda;
11 V altına kadar düşüyor,
araç çalışınca 12.4 yükseliyor,
belli bir süre sonra da 14.4 14.3 volta sabitleniyor.
bu değerler normal mi ?
Araç çalızmazken akünün 12 V. altına düşmesi kafamı karıştırdı.
Isıtma bujileri kontağı açtığınız da çalışmaya başlar yani ısınmaya başlar piston odasını ısıtır yaklaşık 5 saniye isttiktan sonra kapanır ve motor çalışırken devre dışıdır yani calismazlar
Hocam araci cok aktif kullanmiyorum bazen 3 4 gun yattigi oluyor. Boye uzun yattigi zamanlarda calsistiriken mars suresi uzuyor biraz ve mars zayifliyor. Yeni aku olunca boyle yapmamasi lazim gibi dusunmustum. Amansoylediklerinizden anladigim normal bir durum gibi.Hava sartlari aküyü etkiler yani hava soğuksa akü az şarj kaybedebilir ve ısıtma bujileri motorun soğukluğunu göre uzun yanmaktadır o an biraz fazla şarj kaybolur araç çalışınca düzelir bu sistem ısıtma bujileri değil de role ile alakalıdır burda bir sıkıntı olacağını zannetmiyorum sadece sabah marş yaparken motor güçlü mu dönüyor yoksa zayıf mi dönüyor ona bakınız yani marş kuvettlimi basıyor zayifmi buna kulak verin önce durumu yazın
Sadece eski cintoen lerde var role bir sire daha ısıtmaya devam ediyor sonra duruyor lakin hava soğuksa role çalıştıktan sonra çok kısa bir sire daha ısıtmaya devam eder sonra durur çünkü dizel araçlar içten yanmalıdir sıkıştırılmış hava üzerine mazot toz halinde püskürtünce yanma meydana gelir yani motor ilk önce havayi sıkıştırıyor sıkışan hava ısınıyor ve en son mazot püskürtülür yanma sağlanıyor abimHüseyin ustam bende öyle biliyordum, ancak markadan markaya farklılık olabilir mi ? İnternette araştırdığımda birçok site bu konuda net bilgi verememiş. Belkide kimse bizim gibi bu kadar detaylı düşünmemiştir
Sadece eski cintoen lerde var role bir sire daha ısıtmaya devam ediyor sonra duruyor lakin hava soğuksa role çalıştıktan sonra çok kısa bir sire daha ısıtmaya devam eder sonra durur çünkü dizel araçlar içten yanmalıdir sıkıştırılmış hava üzerine mazot toz halinde püskürtünce yanma meydana gelir yani motor ilk önce havayi sıkıştırıyor sıkışan hava ısınıyor ve en son mazot püskürtülür yanma sağlanıyor abim