Merhabalar, öncelikle benim anladığım kadarıyla OPEL ASTRA J lerde. ilk aldığım günlerde uzun yola çıkmıştım ama baya 3 saat yol gittik molasız. Daha sonra araçtan indim, havada baya sıcak, kaputa dokunduğumda ateş gibiydi biraz tedirgin oldum. Dediğiniz konuyu OPELİ arayarak sordum. Sonuçta Akhisarda mı ne biyerde mola verdiğimizde dedim tutarda araç yolda kalırsa coluk cocuk rezil oluruz direk onu düşündüm.Sonra Opelin teknik ekibiyle görüştüm, bizim motorlar belli ısı derecesinden sonra fanı çalıştırıyor, örnek veriyorum vw gibi, diğer markalar gibi aracı kapattıktan sonra soğutmaya devam etmiyor. Yalnız stop ettiğiniz sürede fan çalışmaz dikkat ettiyseniz,motor zaten sıcaksa aracı çalıştırdığınızda fan tekrar devreye giriyor, yani yolda giderken aracınız zaten otomatik soğutma yapıyor, Aralıksız 4-5 saat ciddi km yaparak kullandım, hava sıcaklığınıda göz önüne alırsanız sorunsuz kullanmaya devam ediyorum. Bence çok takılacak bir durum değil.
Yazılımsal olayla ilgili olarakda yakıt tasarrufu ve performansı dahada artırmak için ecumaster da yazılım attıracaktım,aracı bana satan müşteri temsilcisi uyardı. " Herhangi bir sebepden dolayı arıza, kaza vs. aracın kusurlu olduğu durumdan meydana gelebilecek onarımları ve hasarları kapsayan garantiden kesinlikle yararlanamazsınız. ' demişti o yüzden sıfır araçlarınıza yazılımdır, odur budur yaptırmayın derim.
Ayrıca yıllardır araç kullanıyorum, ilk defa OPEL sınıfından araç aldım ama 90 normal değer değil midir ? zaten, üstüne çıkmadığı sürece tartışılacak bir konu olduğunu düşünmüyorum.
Yazılım konusunda 2cr çok iyi dizel veya turbo olan bir araç kullanmış olsaydım kesinlikle yazılım yaptırırdım. Garanti bitince yaptırmak daha mantıklı bence de.
Aracınızda kaput keçesi olmama ihtimali yüksek. Bu yüzden motor kaputu ısıyı direkt aldığı için ateş gibi oluyor. Gösterge üzerindeki hararet dik ve 90'da sabit kalması gerekiyor. Normalde 105 civarı çalışıyor(araç beynine bağlanınca görebilirsiniz) ama sürücünün kafası karışmasın diye o gösterge hep 90.