Araç Hararet Göstergesi Devamlı 90 da bu normal mi?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ademkc
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Merhabalar, öncelikle benim anladığım kadarıyla OPEL ASTRA J lerde. ilk aldığım günlerde uzun yola çıkmıştım ama baya 3 saat yol gittik molasız. Daha sonra araçtan indim, havada baya sıcak, kaputa dokunduğumda ateş gibiydi biraz tedirgin oldum. Dediğiniz konuyu OPELİ arayarak sordum. Sonuçta Akhisarda mı ne biyerde mola verdiğimizde dedim tutarda araç yolda kalırsa coluk cocuk rezil oluruz direk onu düşündüm.Sonra Opelin teknik ekibiyle görüştüm, bizim motorlar belli ısı derecesinden sonra fanı çalıştırıyor, örnek veriyorum vw gibi, diğer markalar gibi aracı kapattıktan sonra soğutmaya devam etmiyor. Yalnız stop ettiğiniz sürede fan çalışmaz dikkat ettiyseniz,motor zaten sıcaksa aracı çalıştırdığınızda fan tekrar devreye giriyor, yani yolda giderken aracınız zaten otomatik soğutma yapıyor, Aralıksız 4-5 saat ciddi km yaparak kullandım, hava sıcaklığınıda göz önüne alırsanız sorunsuz kullanmaya devam ediyorum. Bence çok takılacak bir durum değil.

Yazılımsal olayla ilgili olarakda yakıt tasarrufu ve performansı dahada artırmak için ecumaster da yazılım attıracaktım,aracı bana satan müşteri temsilcisi uyardı. " Herhangi bir sebepden dolayı arıza, kaza vs. aracın kusurlu olduğu durumdan meydana gelebilecek onarımları ve hasarları kapsayan garantiden kesinlikle yararlanamazsınız. ' demişti o yüzden sıfır araçlarınıza yazılımdır, odur budur yaptırmayın derim.

Ayrıca yıllardır araç kullanıyorum, ilk defa OPEL sınıfından araç aldım ama 90 normal değer değil midir ? zaten, üstüne çıkmadığı sürece tartışılacak bir konu olduğunu düşünmüyorum.

Yazılım konusunda 2cr çok iyi dizel veya turbo olan bir araç kullanmış olsaydım kesinlikle yazılım yaptırırdım. Garanti bitince yaptırmak daha mantıklı bence de.
Aracınızda kaput keçesi olmama ihtimali yüksek. Bu yüzden motor kaputu ısıyı direkt aldığı için ateş gibi oluyor. Gösterge üzerindeki hararet dik ve 90'da sabit kalması gerekiyor. Normalde 105 civarı çalışıyor(araç beynine bağlanınca görebilirsiniz) ama sürücünün kafası karışmasın diye o gösterge hep 90.
 
  • Beğen
Tepkiler: OKANCAANNN
Yazılım konusunda 2cr çok iyi dizel veya turbo olan bir araç kullanmış olsaydım kesinlikle yazılım yaptırırdım. Garanti bitince yaptırmak daha mantıklı bence de.
Aracınızda kaput keçesi olmama ihtimali yüksek. Bu yüzden motor kaputu ısıyı direkt aldığı için ateş gibi oluyor. Gösterge üzerindeki hararet dik ve 90'da sabit kalması gerekiyor. Normalde 105 civarı çalışıyor(araç beynine bağlanınca görebilirsiniz) ama sürücünün kafası karışmasın diye o gösterge hep 90.
Anladım, Kaput keçesi var ama, ısıyı dağıtan alüminyum bir parça sanırım ondan dolayı biraz daha ısıyı yukarı veriyor. Birde hava baya sıcaktı, o günden sonra o kadar çok ısındığını tekrar görmedim.

İlk zamanlarda, bu konuyu açan arkadaşta olduğu gibi, açıkçası bende de tedirginlik yaratmadı değil. Ama çok şükür diyelim sorunsuz,biniyoruz 5000km yaptım 1-2 ayda( Antalya'ya gidip geldim zaten 2000km orda yaptık) Ama birazcık soğutma sistemi alıştığımız sisteme gerçekten ters geliyor, o yüzden bu konuda bişeyler yapılmalı gerçekten.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ergun U.
Yaz ayındayız soğutma sıvısı zaten sıcak, ortalama hava sıcaklığı bile 30 derece civarında olduğunu düşünürsek 50 derece ile başlaması bana normal geldi... Asıl problem fan çalışmazsa :(
 
Çok teşekkür ederim Bilgi için işte insan dünyanın parasını verince tedirgin oluyor aman bişey olurmu diye çok sağolun
 
Merhabalar, öncelikle benim anladığım kadarıyla OPEL ASTRA J lerde. ilk aldığım günlerde uzun yola çıkmıştım ama baya 3 saat yol gittik molasız. Daha sonra araçtan indim, havada baya sıcak, kaputa dokunduğumda ateş gibiydi biraz tedirgin oldum. Dediğiniz konuyu OPELİ arayarak sordum. Sonuçta Akhisarda mı ne biyerde mola verdiğimizde dedim tutarda araç yolda kalırsa coluk cocuk rezil oluruz direk onu düşündüm.Sonra Opelin teknik ekibiyle görüştüm, bizim motorlar belli ısı derecesinden sonra fanı çalıştırıyor, örnek veriyorum vw gibi, diğer markalar gibi aracı kapattıktan sonra soğutmaya devam etmiyor. Yalnız stop ettiğiniz sürede fan çalışmaz dikkat ettiyseniz,motor zaten sıcaksa aracı çalıştırdığınızda fan tekrar devreye giriyor, yani yolda giderken aracınız zaten otomatik soğutma yapıyor, Aralıksız 4-5 saat ciddi km yaparak kullandım, hava sıcaklığınıda göz önüne alırsanız sorunsuz kullanmaya devam ediyorum. Bence çok takılacak bir durum değil.

Yazılımsal olayla ilgili olarakda yakıt tasarrufu ve performansı dahada artırmak için ecumaster da yazılım attıracaktım,aracı bana satan müşteri temsilcisi uyardı. " Herhangi bir sebepden dolayı arıza, kaza vs. aracın kusurlu olduğu durumdan meydana gelebilecek onarımları ve hasarları kapsayan garantiden kesinlikle yararlanamazsınız. ' demişti o yüzden sıfır araçlarınıza yazılımdır, odur budur yaptırmayın derim.

Ayrıca yıllardır araç kullanıyorum, ilk defa OPEL sınıfından araç aldım ama 90 normal değer değil midir ? zaten, üstüne çıkmadığı sürece tartışılacak bir konu olduğunu düşünmüyorum.
Gösterge 90 ama cihazda 100 110 arası çalışır sürekli normaldir bu aslında hararet yapmıyor sa hiç sorun etmeyin zaten soğutma sisteminde sorun olsa direk lamba yakar yakıyor yada araç çekişten baya baya düşüyor sonra hararet yaparsa stop sonrası motor soğuyana kadar araç marş yapsanız bile çalışmıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: OKANCAANNN
Geri
Üst