aracım 170-180 den sonra gitmiyo

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan efor06
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Bakımlı bir Astra F rahatlıkla 180 km hıza ulaşıp uzunca üsre o hızda gidebilir, ben kendi aracımdan biliyorum.
Herşeyi ile orjinal olan ve aero yarpısı ile oynanmamış bir araçtı. üstelik lpg vardı.
190 km hıza kadar çıkmıştım ama zorlayarak yada rampa aşağı değil. ist-asn arası düzlükte çıkmıştım.
Benzinli kullanımda daha önceki Astra F aracımda (ozaman o daha yeni bir araçtı) 195 km hıza çıkmıştım düzlükte.
 
Bakımlı bir Astra F rahatlıkla 180 km hıza ulaşıp uzunca üsre o hızda gidebilir, ben kendi aracımdan biliyorum.
Herşeyi ile orjinal olan ve aero yarpısı ile oynanmamış bir araçtı. üstelik lpg vardı.
190 km hıza kadar çıkmıştım ama zorlayarak yada rampa aşağı değil. ist-asn arası düzlükte çıkmıştım.
Benzinli kullanımda daha önceki Astra F aracımda (ozaman o daha yeni bir araçtı) 195 km hıza çıkmıştım düzlükte.

araç 2.0 gsi miydi ?
 
Opel
Model Astra
Submodel Astra F
Değişiklik 1.6 i Eco (71 Hp)
Kapı 4
Power 71 hp
Maksimum hız 170 km/h
100 km / h durma arası İvme 14 sec
Yakıt deposu hacmi 52 l
Sedan
koltuk 5
Boy 4239 mm.
genişlik 1688 mm.
yükseklik 1410 mm.
Dingil 2517 mm.
ön track 1430 mm.
Back track 1429 mm.
gövde minimum hacim 500 l
gövde azami miktar 810 l
motor Pozisyon Açık, enine
motor hacmi 1598 ccm
Max güç 5000 Rpm
Tork 128/2800 Nm
Yakıt Sistemi Mono-nokta enjeksiyonu
gaz dağıtım mekanizması OHC
Pozisyon silindir Inline
Silindir sayısı 4
çap silindir 79 mm.
İnme silindir içinde 81.5 mm.
sıkıştırma oranı 10
Number silindir başına valf 2
Yakıt Tipi A-95
Drive Açık
Number Dişli (Otomatik Şanzıman) ve 4
Number Dişli (mekanik şanzıman) ve 5
ön süspansiyon Wishbone
Arka süspansiyon çekiş bağlantı kolları ile Süspansiyon
Ön frenler Disc
Arka frenler Drum
ABS evet
direksiyon tipi Cremaillere
Direksiyon hydraulicbooster
Yakıt tüketimi (karma) 6.4 L./100 km
Ağırlık 1020 Kg
Maksimum ağırlık 1295 Kg
Tire boyutu 175/70R13

Araçların son sürati şanzımandaki son dişli oranı ,aracın ağırlığı,rüzgar sürtünme katsayısı,çevreyi kirletme oranları,tasarruf hedefleri vb sebeplerle alakalıdır.Ancak bunlardan çok daha önemlisi ise aracın yürüyen aksam,motor parçalarının malzeme ısıl,kinetik,dinamik,titreşimsel ve basınç değişimine gösterdiği dayanımla sınırlıdır.Çoğu aracın motor son devri overspeede gidip komple motorun kaybedilmesini ya da yukarıdaki nedenler limitler içerisinde tutabilmek ve motorun piston,kol çıkarmasını valf ve krank kırılmalarını önlemek adına limitlenmiştir.Siz istediğiniz kadar gaza basın yokuş aşağı dahi gitseniz viteste belli bir sürati geçmeniz mümkün değildir. 1.6 veya 1.4 v.s astra standart bir araçtır hız için yapılmamıştır... hadi yapsanız bile standart lastiklerinizle uzunca bir süre giderseniz zaman dilimi bile vermiyorum tel tel parçalanacaktır.. o yüzden standart bir araçla astra vectra yada bora passat v.s. farketmez limitler dahilinde aracınızın güvenirliğinden tam emin olduğunuz vakitlerde bu denemeleri yapın.. ayrıca çoğumuz araçlarımızla fabrika verilerindeki yakıt değerlerine bile ulaşamazken hız değerlerini 3-5 adım geride bıraktığımızı zannediyoruz.. görünen köy kılavız istemez...
 
Opel
Model Astra
Submodel Astra F
Değişiklik 1.6 i Eco (71 Hp)
Kapı 4
Power 71 hp
Maksimum hız 170 km/h
100 km / h durma arası İvme 14 sec
Yakıt deposu hacmi 52 l
Sedan
koltuk 5
Boy 4239 mm.
genişlik 1688 mm.
yükseklik 1410 mm.
Dingil 2517 mm.
ön track 1430 mm.
Back track 1429 mm.
gövde minimum hacim 500 l
gövde azami miktar 810 l
motor Pozisyon Açık, enine
motor hacmi 1598 ccm
Max güç 5000 Rpm
Tork 128/2800 Nm
Yakıt Sistemi Mono-nokta enjeksiyonu
gaz dağıtım mekanizması OHC
Pozisyon silindir Inline
Silindir sayısı 4
çap silindir 79 mm.
İnme silindir içinde 81.5 mm.
sıkıştırma oranı 10
Number silindir başına valf 2
Yakıt Tipi A-95
Drive Açık
Number Dişli (Otomatik Şanzıman) ve 4
Number Dişli (mekanik şanzıman) ve 5
ön süspansiyon Wishbone
Arka süspansiyon çekiş bağlantı kolları ile Süspansiyon
Ön frenler Disc
Arka frenler Drum
ABS evet
direksiyon tipi Cremaillere
Direksiyon hydraulicbooster
Yakıt tüketimi (karma) 6.4 L./100 km
Ağırlık 1020 Kg
Maksimum ağırlık 1295 Kg
Tire boyutu 175/70R13

Araçların son sürati şanzımandaki son dişli oranı ,aracın ağırlığı,rüzgar sürtünme katsayısı,çevreyi kirletme oranları,tasarruf hedefleri vb sebeplerle alakalıdır.Ancak bunlardan çok daha önemlisi ise aracın yürüyen aksam,motor parçalarının malzeme ısıl,kinetik,dinamik,titreşimsel ve basınç değişimine gösterdiği dayanımla sınırlıdır.Çoğu aracın motor son devri overspeede gidip komple motorun kaybedilmesini ya da yukarıdaki nedenler limitler içerisinde tutabilmek ve motorun piston,kol çıkarmasını valf ve krank kırılmalarını önlemek adına limitlenmiştir.Siz istediğiniz kadar gaza basın yokuş aşağı dahi gitseniz viteste belli bir sürati geçmeniz mümkün değildir. 1.6 veya 1.4 v.s astra standart bir araçtır hız için yapılmamıştır... hadi yapsanız bile standart lastiklerinizle uzunca bir süre giderseniz zaman dilimi bile vermiyorum tel tel parçalanacaktır.. o yüzden standart bir araçla astra vectra yada bora passat v.s. farketmez limitler dahilinde aracınızın güvenirliğinden tam emin olduğunuz vakitlerde bu denemeleri yapın.. ayrıca çoğumuz araçlarımızla fabrika verilerindeki yakıt değerlerine bile ulaşamazken hız değerlerini 3-5 adım geride bıraktığımızı zannediyoruz.. görünen köy kılavız istemez...
Verdiğin bilgilerin bir kısmında yanlışlık var; araç 1,6 16v ve 100 hp dir.
71 hp belki 1,4 motorlarda olabilir.
1,6 16v bir aracın 180-190 km ye ulaşması neden bu kadar şaşırttı anlamadım.
Aynı motoru G kasa astrada ve B kasa vectradada kullandı opel.
 
hayır o araç için iyi bir hız diyosunuzda astra f 1,6 16 valve astra h 1,3 cdti ve astra h 1,6 yı her kalkısta hızlanmada çok rahat yiyecek bi araba;) ki ben aksam videolarımıda koyarım gerçi kanıtlayacak bisey yok ama olsun ;)
 
Son düzenleme:
Verdiğin bilgilerin bir kısmında yanlışlık var; araç 1,6 16v ve 100 hp dir.
71 hp belki 1,4 motorlarda olabilir.
1,6 16v bir aracın 180-190 km ye ulaşması neden bu kadar şaşırttı anlamadım.
Aynı motoru G kasa astrada ve B kasa vectradada kullandı opel.

motor kısmına pek takılmayın farklı güçlerde çok motor var bu araçlarda kullanılan.. burda aracın o hızlara ulaşıp ulaşmamasından öte ne kadar tehlikeli olacağını anlatmaya çalıştım..hız konusuna girersek bunu aracım km si ile değil çeşitli cihazlarla testlerle yapmak gerekir ( gps - araçtan gönderilen yada araca gönderilen kızılötesi sinyaller v.s. ile) mesela bende vectra 2.5 v6 170 hp vardı şimdi yenisinide aldım eskisinden bahsediyorum fabrika standartları ile km saatinde 240 km yazarken diğer ölçümlerle ancak 220 km hıza ulaşabiliyordu .. ancak yazılım atılıp motor güçlendirilmesi yapılıp kat iptali v.s yapılıp lastik ebatları v.s. hepsi araç için hız standartlarına getirildikten sonra ancak diğer ölçümlerde 245 - 250 km hızlara ulaşabildi ve sadece bir kaç kez deneme şansım oldu fren sistemi bile güçlendirilmeden çıkılmadı bu hızlara siz 1.6 16v araçtan bahsediyorsunuz ben 2.5 v6 24v standart 170 bg,işlem görmüş olarak 196 bg araçtan bahsediyorum ki bu hale sokmak için çok para harcamıştım ve yeni aracımada harcıyorum şu an sanayide görmek isteyen gidip görebilir yapılan işlemlere bakabilir.. yani işin özü amatör olarak bu hızlara ulaşmak tehlikeli ve gereksiz.. o yüzden öncelikle çevremizdekilerin sonra kendi canımıza kastetmemek için standart bir otomobille bu kadar hızlara çıkmanın anlamı yok...
 
Uzun yol yapıp geliyorum, km sayacındaki mesafe (atıyorum) 600 km olurken yol bilgisayarı 580 km gibi rakamları gösteriyor. Bunun nedeni km saatinin bir miktar fazla göstermesi olabilir mi?
 
motor kısmına pek takılmayın farklı güçlerde çok motor var bu araçlarda kullanılan.. burda aracın o hızlara ulaşıp ulaşmamasından öte ne kadar tehlikeli olacağını anlatmaya çalıştım..hız konusuna girersek bunu aracım km si ile değil çeşitli cihazlarla testlerle yapmak gerekir ( gps - araçtan gönderilen yada araca gönderilen kızılötesi sinyaller v.s. ile) mesela bende vectra 2.5 v6 170 hp vardı şimdi yenisinide aldım eskisinden bahsediyorum fabrika standartları ile km saatinde 240 km yazarken diğer ölçümlerle ancak 220 km hıza ulaşabiliyordu .. ancak yazılım atılıp motor güçlendirilmesi yapılıp kat iptali v.s yapılıp lastik ebatları v.s. hepsi araç için hız standartlarına getirildikten sonra ancak diğer ölçümlerde 245 - 250 km hızlara ulaşabildi ve sadece bir kaç kez deneme şansım oldu fren sistemi bile güçlendirilmeden çıkılmadı bu hızlara siz 1.6 16v araçtan bahsediyorsunuz ben 2.5 v6 24v standart 170 bg,işlem görmüş olarak 196 bg araçtan bahsediyorum ki bu hale sokmak için çok para harcamıştım ve yeni aracımada harcıyorum şu an sanayide görmek isteyen gidip görebilir yapılan işlemlere bakabilir.. yani işin özü amatör olarak bu hızlara ulaşmak tehlikeli ve gereksiz.. o yüzden öncelikle çevremizdekilerin sonra kendi canımıza kastetmemek için standart bir otomobille bu kadar hızlara çıkmanın anlamı yok...
Arkadaşım şimdi bu söylediklerinle konunun ne alakası var, bişey söylüyosunuz ondan sonra çorbaya çeviriyosunuz konuyu.
Burda söz konusu olan Ecotec 1,6 16v 100 hp motor 180 km/h hıza ulaşabilirmi ulaşamazmı.
Onun güvenli olması yada olmaması değil. O hızlarda giçbir araba güvenli değildir zaten.
Araçların hepsinin hız göstergesinde tolerasyon miktarı vardır, bütün araçlar gittikleri hızlardan %4-%7 aralığında fazla gösterirler. Yani 100 km/h gösteriyorsa aslında 96 km/h hızındadır. Bunu gps gayet rahatlıkla ölçebilir zaten.
Bu hız yanılmasını etkileyen diğer unsur ise lastik ebatlarının ve jant ebatlarının orjinalinden farklı kullanılmasıdır.
Hatta lastik hava basıncı bile devri değiştireceği için hızın farklı görünmesine neden olabilir.

Ayrıca, Araçların kataloglarında yazan maksimum hızlar, araçların gğvenle çıkabilecekleri hızlardır. Bu demek değildirki kitapçıkta yazan son hızda araç bir kesiciye maruz kalıp tıkanacaktır.
Katalogta maksimm hız 174 km/h yazan bir araç rahatlıkla 180 km ve biraz üztünü görebilir.
 
Arkadaşım şimdi bu söylediklerinle konunun ne alakası var, bişey söylüyosunuz ondan sonra çorbaya çeviriyosunuz konuyu.
Burda söz konusu olan Ecotec 1,6 16v 100 hp motor 180 km/h hıza ulaşabilirmi ulaşamazmı.
Onun güvenli olması yada olmaması değil. O hızlarda giçbir araba güvenli değildir zaten.
Araçların hepsinin hız göstergesinde tolerasyon miktarı vardır, bütün araçlar gittikleri hızlardan %4-%7 aralığında fazla gösterirler. Yani 100 km/h gösteriyorsa aslında 96 km/h hızındadır. Bunu gps gayet rahatlıkla ölçebilir zaten.
Bu hız yanılmasını etkileyen diğer unsur ise lastik ebatlarının ve jant ebatlarının orjinalinden farklı kullanılmasıdır.
Hatta lastik hava basıncı bile devri değiştireceği için hızın farklı görünmesine neden olabilir.

Ayrıca, Araçların kataloglarında yazan maksimum hızlar, araçların gğvenle çıkabilecekleri hızlardır. Bu demek değildirki kitapçıkta yazan son hızda araç bir kesiciye maruz kalıp tıkanacaktır.
Katalogta maksimm hız 174 km/h yazan bir araç rahatlıkla 180 km ve biraz üztünü görebilir.

salim bey konuyu uzatmanın gereği yok diye düşünüyorum... o araç o hıza ulaşsın yada ulaşmasın benim için bir önemi yok ..burada benim bahsettiğim konu hız değil siz bunu anlayamadınız .. ayrıca hitaplarınızda biraz yumuşak olabilirsiniz...iyi forumlar
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst