Aracın altından gelen su

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan djurga
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

djurga

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ara 2011
Mesajlar
60
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar bugün klima açık olarak yaklaşık 60 km yol yaptıktan sonra aracı park ederken alttan su damlattığını farkettim, tam eğilip bakamadım ama damlama yeri yaklaşık olarak fotoğrafta işaretlediğim yer olsa gerek. Soğutma suyu kabında seviye azalması yok. Nerden kaynaklanıyor olabilir ? Klima suyu olabilir mi damlayan? Eğer öyle ise servise göstermemize gerek var mı yoksa normal bir durum mu ?

77048259.jpg
 
Ynt: Aracın altından gelen su

klima uzun süre çalışınca her arabada olduğu gibi yapar
 
Ynt: Aracın altından gelen su

Sanıyorum arabanın kliması da normal evlerimizdeki klima gibi soğutma ünitesinin civarında havadaki nemi yoğuşturup bir yerlerden tahliye ediyor.
 
Ynt: Aracın altından gelen su

Arkdaşlar panikyok, bendede var ve sordum.Klima suyu :)Icınız rahat olsun
 
Ynt: Aracın altından gelen su

Şimdi kullanma kılavuzuna baktım "Klima sistemi, dış hava sıcaklığı donma noktasının hafifçe üzerinde havayı soğutur ve nemini alır (kurutur). Bu yüzden aracın altından yoğuşma suyu damlayabilir." yazıyor.
 
Ynt: Aracın altından gelen su

Çok teşekkürler arkadaşlar, içimi rahatlattınız. Bir anda görüverince insan korkuyor açıkçası. :)
 
Ynt: Aracın altından gelen su

djurga link' Alıntı:
Çok teşekkürler arkadaşlar, içimi rahatlattınız. Bir anda görüverince insan korkuyor açıkçası. :)
Butun araclarda hatta evdeki klimadan bile su akar ..
 
Ynt: Aracın altından gelen su

Merak eden olursa diye ben de bildiğim kadarıyla klimaların çalışma prensibini açıklayayım. :)

1. Klima kompresörü klima gazını sıkıştırarak gaz basıncının artmasını ve gazın ısınmasını sağlar.
2. Isınan yüksek basınçlı gaz yoğunlaştırıcıya gönderilir ve gazın fazla ısısı klima radyatöründen dışarı atılır. Bu işlem sonucunda soğuyan gaz yoğunlaşır ve sıvı faza geçer.
3. Sıvı peteklere aktarılır. Burada basınç düştüğü için sıvı buharlaşır ve tekrar gaz fazına geçer. Sıvı buharlaşırken etrafından ısı çektiği için petekleri soğutur.
4. Sıcak hava soğuması için peteklere üflenir. Sıcak hava, soğuk peteklere temas etmesi sonucunda soğur ve havadaki su buharı soğuma sonucunda yoğunlaşır ve sıvı faza geçer.
5. Sıcak hava ile teması sonucunda ısınan klima gazı tekrar kompresöre gönderilir.

Dördüncü adımda bahsedilen ve petekler üzerinde biriken su damlacıklarının uygun bir şekilde klima sisteminden atılması gerekir ki sizin de gözlemlediğiniz durum bu oluyor zaten. Bu durum klimanızın sağlıklı çalıştığını ve suyu düzgün bir şekilde tahliye ettiğini gösteriyor. :)
 
Ynt: Aracın altından gelen su

xylent link' Alıntı:
Merak eden olursa diye ben de bildiğim kadarıyla klimaların çalışma prensibini açıklayayım. :)

1. Klima kompresörü klima gazını sıkıştırarak gaz basıncının artmasını ve gazın ısınmasını sağlar.
2. Isınan yüksek basınçlı gaz yoğunlaştırıcıya gönderilir ve gazın fazla ısısı klima radyatöründen dışarı atılır. Bu işlem sonucunda soğuyan gaz yoğunlaşır ve sıvı faza geçer.
3. Sıvı peteklere aktarılır. Burada basınç düştüğü için sıvı buharlaşır ve tekrar gaz fazına geçer. Sıvı buharlaşırken etrafından ısı çektiği için petekleri soğutur.
4. Sıcak hava soğuması için peteklere üflenir. Sıcak hava, soğuk peteklere temas etmesi sonucunda soğur ve havadaki su buharı soğuma sonucunda yoğunlaşır ve sıvı faza geçer.
5. Sıcak hava ile teması sonucunda ısınan klima gazı tekrar kompresöre gönderilir.

Dördüncü adımda bahsedilen ve petekler üzerinde biriken su damlacıklarının uygun bir şekilde klima sisteminden atılması gerekir ki sizin de gözlemlediğiniz durum bu oluyor zaten. Bu durum klimanızın sağlıklı çalıştığını ve suyu düzgün bir şekilde tahliye ettiğini gösteriyor. :)
+1  thnxx
 
Ynt: Aracın altından gelen su

Klima açıkken görebiliyorsan klima kompresörünün orada bir metal boru olur klima çalışınca bir süre sonra üstü buz tutar kapatınca da o buz eriyip damlıyor
 
Geri
Üst