- Konuyu Başlatan
- #11
Ynt: Aracın altından gelen su
Teşekkürler, bundan daha açıklayıcı olamazdı sanırım 14alkiss
xylent link' Alıntı:Merak eden olursa diye ben de bildiğim kadarıyla klimaların çalışma prensibini açıklayayım.
1. Klima kompresörü klima gazını sıkıştırarak gaz basıncının artmasını ve gazın ısınmasını sağlar.
2. Isınan yüksek basınçlı gaz yoğunlaştırıcıya gönderilir ve gazın fazla ısısı klima radyatöründen dışarı atılır. Bu işlem sonucunda soğuyan gaz yoğunlaşır ve sıvı faza geçer.
3. Sıvı peteklere aktarılır. Burada basınç düştüğü için sıvı buharlaşır ve tekrar gaz fazına geçer. Sıvı buharlaşırken etrafından ısı çektiği için petekleri soğutur.
4. Sıcak hava soğuması için peteklere üflenir. Sıcak hava, soğuk peteklere temas etmesi sonucunda soğur ve havadaki su buharı soğuma sonucunda yoğunlaşır ve sıvı faza geçer.
5. Sıcak hava ile teması sonucunda ısınan klima gazı tekrar kompresöre gönderilir.
Dördüncü adımda bahsedilen ve petekler üzerinde biriken su damlacıklarının uygun bir şekilde klima sisteminden atılması gerekir ki sizin de gözlemlediğiniz durum bu oluyor zaten. Bu durum klimanızın sağlıklı çalıştığını ve suyu düzgün bir şekilde tahliye ettiğini gösteriyor.
Teşekkürler, bundan daha açıklayıcı olamazdı sanırım 14alkiss