Opel'in kitapçığında 95 ve üstü diyor. Çok yüksek oktan kullanmanın zararı yok ama faydası da her zaman olmuyor.
Sanırım şu an Shell 3 çeşit benzin satıyor:
- Kurşunsuz 95 (ki yok denecek kadar azaldı)
- V power 97
- V power Racing 100 (100 oktan diye geçiyor ama bildiğim kadarıyla artık 100 oktan satmıyorlar, 98 oktan olarak satılıyor, zaten pompaların üstünde de 98 oktan diye belirtiyorlar)
Şu an 115 bg'lik 1.6 Astra H arabamda V power Racing kullanıyorum. Bir fark olacağını sanmıyordum ve fark olduğunu iddia edenlerle de olamayacağı konusunda tartışıyordum ancak düzenli olarak kullanmaya başladığımdan beri aracımın memnun olmadığım ilk kalkış performanslarında , ilk kalkış çekişinde hissedilir fark oldu.
Bunda benzinin oktanından ziyade, Opel Astra 115 bg motorların yazılım sorununun olduğunu düşünüyorum.
Belki takip etmişsinizdir, 115 BG güce sahip olan XER kodlu motorlara, Opel servislerinde yeni yazılım güncellemesi yapılıyor, ben de bunu yaptıracağım 11 Ekim'de. Bu güncellemenin sebebi, aracın özellikle kalkışlarındaki performans ve çekiş sorununun önüne geçilmesi.
Motorun beyni ise, yakıtın oktan durumuna göre kendini ayarlayan bir yapıya sahip. Sanırım buradaki problem, motorun beyninin düşük oktanlı (95-97) gibi benzinlere göre ayarını yapamaması. Bu yüzden 98-100 gibi yüksek oktanları koyduğumda çekiş probleminin önüne geçiliyor.
Yazılım güncellemesi yapıldıktan sonra, sanırım 97 ve 98 oktan arasında kullanım ve performans açısından bir farkım kalmayacak.