Aracınız Ne kadar yakıyor?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hk__26
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
serdar tezcan
yaş 29
bursa
muhasebeci
98 opel vectra cd otom.

öncelikle herkese selamlar,yeni üyeyim.
benim merak ettiğim aracımı yeni aldım,ve üzerinde sıralı lpg takılıydı,
dikkatimi çeken olay uzun yolda 131 ykr şehir içinde ise 210 ykr ye ulaşıyor,şehir içi dediysem çok sıkışık tarfik değil,yakıtın bu kadar farketmesi normalmi acaba?herkese kazasız günler dilerim,ayrıca şehitlerimizin mekanı cennet ailelerinede sabır diliyorum,hepimizin başı sağ olsun


Evet otomatikler şehiriçi düzlere oranla daha fazla yakıyor. Bunun sebebi de kavrama sisteminin farklı olması, dolayısıyla düz vitese göre boşa devir çevirmesidir. Kullanım tarzını değiştirerek yakıtı bir miktar düşürebilirsin. Bu şehirler arası için de geçerli fakat, şehiriçinde kıyas edilemeyecek ölçüde daha fazla dur-kalk, hızlanma-yavaşlama, yani daha fazla vites değişimi sözkonusu olduğundan, daha çok boşa devir çevirme gerçekleşmektedir. Zaten yakıtın en çok sarf edildiği süreç de 0 km.den yada alt hızlardan üst hızlara çıkma esnasındaki süreçtir. Son hızı muhafaza ederken sarfiyat fevkalade düşecektir. İşte hızlanma sürecindeki kullanım tarzı, yakıtın düşmesine ve artmasına neden olur. Daha yumuşak kalkış, yediği kadar gaz vermek, gerekli hıza ulaşıldığında ayağı hemen gaz pedalında hafifçe çekmek ve biraz ileride yavaşlamak yada durmak gerektiğinde derhal gaz pedalını bırakmak yakıt sarfiyatını düşürecektir. Ayrıca, varsa dik rampa inişlerde over/drive tuşu ve/veya üç, iki gibi (aşırı kompresyona meydan vermemek gerekir, vites/hız orantısı önemli) vites küçültmek (1 fazla kompresyon yapar), motor devir sayısını artıracağından cut-off (yakıt sıfırlama) ile kompresyon süresi içerisinde yakıt sıfırlanır ve ortalamanın düşmesine ciddi katkı sağlar. Ancak o zaman da otomatik olmasının ne anlamı var denebilir. Fakat over/drive tuşu kullanmak, yine hız ve oluşacak kompresyon dikkate alınmak suretiyle, daha pratik olabilir. Diğer taraftan otomatiklerde sık-sık bu türden frenlemenin, şanzımana zarar vereceği de söylenmektedir. Ayrıca doğru kullanım için el alışkanlığı da gerekir.
Selamlar..
 
otomatik oldugu ıcın şehir içi yakıt acayip farkeder. vitesi düşürmek yada yuksekltmek için manuel olarak değilde sportif tusu ile yapılması en uygunudur. çünkü şanzuman düşürebileceği en uygun vitesi seçer.
 
otomatik oldugu ıcın şehir içi yakıt acayip farkeder. vitesi düşürmek yada yuksekltmek için manuel olarak değilde sportif tusu ile yapılması en uygunudur. çünkü şanzuman düşürebileceği en uygun vitesi seçer.


Haklısın ancak over/drive (sport) tuşu ile ancak 3. vites seviyesinde (fakat bu D deki 3. vites değildir) kompresyon olur. Yani araç D de 2. vites seviyesinde iken bu tuş 1. vites seviyesinde kompresyon yaptırmaz. o/d tuşu gaz verme esnasında aktif edildiğinde her vites seviyesinde etkili iken (değişimler yüksek devirde olurken), kompresyonda bu; yüksek hızdaki 4. viteste oldukça etkin, 3 te hafif etkili, 2 ve 1 de etkisizdir. Bu bakımdan durma seviyesine çok az bir süre kalana kadar cut-off u devrede tutabilmek için, yani daha fazla 0 lt. yakıtla yol alabilmek için bu tuş yeterli gelmez, zaten 60 km.nin altında (s) ışığı yanar ancak fazla kompresyon hissetmezsiniz, hız biraz daha düşükse cut-off da devreye girmez. Fakat vites 2 ye alındığında durmaya çok az bir mesafe kalana kadar yakıt sıfır olur, eğer ki hızınız 1700 dk.nın üstünde ise. Ancak, mesele sadece yakıt olup güçlü bir kompresyona ihtiyaç yoksa, o/d (s) tuşu daha pratik. Zira o/d ile cut-off u sonlandıracak devir sayılarına inildiğinde araç epey yavaşlamış olmakta, bundan sonra D den 2 ye almak, zaten çok kısa süreli cut-off deviri oluşturmaktadır. Dolayısıyla bunun için 2 ye almaya değmez denilebilir.
Seyf
 
ben öncelikle sıralı sistem lpg nin markasını öğrenmek istiyorum bende fema takılı senin degerlerinin aynısı ama bir arkadasımda brc takılı ş.içi 160-170 krş arası yaktıgını söylüyor şunuda söylemek lazım ş.dışı kullanımda bu arabalarla pek 150 , 160km hızın altına düşülmüyor buda yakıta bir etken . YOLUMUZ AÇIK OLSUN
 
aramıza hoşgeldin ama sorunun yeri burası değil sadece burda tanıtım lütfen...
 
Hoş geldin iyi forumlar.
 
Haklısın ancak over/drive (sport) tuşu ile ancak 3. vites seviyesinde (fakat bu D deki 3. vites değildir) kompresyon olur. Yani araç D de 2. vites seviyesinde iken bu tuş 1. vites seviyesinde kompresyon yaptırmaz. o/d tuşu gaz verme esnasında aktif edildiğinde her vites seviyesinde etkili iken (değişimler yüksek devirde olurken), kompresyonda bu; yüksek hızdaki 4. viteste oldukça etkin, 3 te hafif etkili, 2 ve 1 de etkisizdir. Bu bakımdan durma seviyesine çok az bir süre kalana kadar cut-off u devrede tutabilmek için, yani daha fazla 0 lt. yakıtla yol alabilmek için bu tuş yeterli gelmez, zaten 60 km.nin altında (s) ışığı yanar ancak fazla kompresyon hissetmezsiniz, hız biraz daha düşükse cut-off da devreye girmez. Fakat vites 2 ye alındığında durmaya çok az bir mesafe kalana kadar yakıt sıfır olur, eğer ki hızınız 1700 dk.nın üstünde ise. Ancak, mesele sadece yakıt olup güçlü bir kompresyona ihtiyaç yoksa, o/d (s) tuşu daha pratik. Zira o/d ile cut-off u sonlandıracak devir sayılarına inildiğinde araç epey yavaşlamış olmakta, bundan sonra D den 2 ye almak, zaten çok kısa süreli cut-off deviri oluşturmaktadır. Dolayısıyla bunun için 2 ye almaya değmez denilebilir.
Seyf
aynen katılıyorum:good:
 
Geri
Üst