Araçta Titreme Sarsıntı

mustafacorsad

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Kas 2018
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar Merhaba

Aracım corsa d 2012 model 65 binde mnauel vites. Araçta yaklaşık 3 aydır 4. ve 5. viteste ve 2bin 2.5 devir sonrası titreme ve sarsıntı mevcut aynı zamanda titreme esnasında devir saati aşağı yukarı kendisi inip çıkmakta ayağımı gazdan çektiğimde sarsıntı bitiyor. Bunun için servise gittiğimde enjeksiyon temizliği yapılırsa sıkıntı kalmayacağı söylendi ama sorun devam ediyor. Hatta enjeskiyon temizliği yapıldıktan sonra eve dönerken egzoz uyarı lambası yaktı ve araç kendini kitledi 1. vitesin üzerine 1.5 devir üzerine çıkamadım ve yol yardımı çağırdım. Yol yardımındaki arkadaşlarda sorun gözükmediği aracı biraz devirli kullanmam gerektiğini söyledi. Şuan aracı devirli kullanmaktayım (öncedende devirli kullanıyordum ancak kısa mesafe trafikli yolda seyehat ettiğim için oda bir noktaya kadar oluyor) ancak problem devam etmekte. Sizlerden de görüş almak istedim yardımcı olursanız çok sevinirim herkese hayırlı günler...
 
yok mu arkadaşlar yardım edecek fikir verecek birileri
 
Devir saatinde düzensizlik ve gaz yememe sorunu insanin aklina boğaz kelebegini getiriyor. Bogaz.kelebegi temizliği ve adaptasyonu yaptırdınız mı?
 
Cevap için teşekkürler biraz araştırdım Boğaz kelebeğindeki sorun galiba araçta rolantide ve hatta giderken stop etmesine sebep oluyomuş bende şuan için öyle bi durum yok benim şüphelendiğim parçalar
Oksijen sensörü
Aks
Maf sensörü
 
Cevap için teşekkürler biraz araştırdım Boğaz kelebeğindeki sorun galiba araçta rolantide ve hatta giderken stop etmesine sebep oluyomuş bende şuan için öyle bi durum yok benim şüphelendiğim parçalar
Oksijen sensörü
Aks
Maf sensörü

Sensör kaynaklı sorunlar sisteme ariza kaydı olarak yansıması gerekirdi.. Cihaza baglatmakta fayda var. Geçmiş olsun.
 
Ateşleme bobinini söküp kontrol ettiniz mi ? Bujiye temas eden yaylarda kopukluk veya temassızlık varsa o buji ateşlemiyor ve sarsıntıya sebep olabiliyor. Yurt dışında ateşleme bobini için ilgili yerin tamir kitleri ayrı satılıyor ancak Türkiye' de komple bobini satıyorlar. Bobinde problem varsa sıfır almak yerine orijinal çıkma bobin tavsiye ederim. Devirli kullanmak yanma odasındaki biriken karbon kalıntılarını yakarak dışarı atmak dışında motoru yıpratmaktan başka bir şey değil. Hele ki havalar soğudu ilk 10 km devirli kullanmak motoru öldürmekten başka bir şey değil. Ateşleme bobini sağlamsa yakıta ilave edilen temizleyicileri önerebilirim.

Bulabiliyorsanız liqui moly
Yoksa Bauhauslarda satılan sonax
En son çare benzinliklerde satılan würth marka yakıt sistemi temizleyicilerinden kullanabilirsiniz.

Yalnız şunu belirtmekte fayda var. Katkıyı koyduktan sonra durmaksızın minimum 50 km sabit devirde gitmek gerekir. Dur kalk trafikte bu yüzden çok işe yaramazlar. Benzinden daha fazla uçucular ve bu yüzden 2-3 gün sonraya kalmaz uçar para da boşa gider.. Uzun yolculuk sonunda keskin sonuç verirler. Uzun yolda kullanılacaksa giderken ve dönerken 1'er depo yakıt harcanacaksa gidiş ve dönüşte 1'er kutu kullanmak faydalıdır.
 
hocam yüksek devirde yanma odalarında büyük ısı oluşur ve yanma odalarında enjektörlerden birinde kaba tabirler işeme varsa da yapar dediklerinizi. sensör arızaları yukarıda arkadaşların yazdığı gibi hata verir ama bazen çok kirlendiğinde hata vermeden de bu söylediklerinizi yapabiliyor. Muzaffer beyin dediği gibi ateşleme bobini de olabilir ama şahsi fikrim ateşleme bobini olsa her devirde aynı sorunu verirdi.. sizde yüksek devirlerde yani arabaya daha fazla yakıt ve oksijen gerektiği doğal olarak da yanma odasındaki yanma olayının daha yüksek gerçekleştiği zaman arıza veriyor. enjektörlere ve dediğiniz gibi sensörlere bakılmalı. oksijen sensörü yanma odalarına ne kadar oksijten gerektiğini ayarlayamıyor olabilir..
 
Geri
Üst