Aşınmış Lastikler Öne mi , Arkaya mı ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan serkan-g
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ya valla içime kurt düşürdün:) Gündüz olsun da yorum yazanlar artsın, şimdi kimse yok ortalıklarda.
 
Google amcaya sordum :D Bazı sitelerde ön bazısında arka diyor. İşte lastik dediğin tanesi 50 tl olacak hiç uğraşmayacaksın ön mü arka mı diye:)
 
ciddi ters görüş olan bir konu.iki tane bridgestone bayiisi farklı şeyler söyledi :)
 
çapraz takmalısın :D

öne tak. kalkışta patinajı engellemek için ztn çekiş gücünün olduğu yere takman gerekir. bilhassa karda buzda kalkış ve ilerleme için bu şart. düz yolda frenlemede de büyük rol ön tekerlerdedir. direk fren mesafesini kısaltır. ama yeni lastiğin arkada olması bu durumda çok da etkin fayda sağlamaz. kaldı ki günlük kullanımında düz yolda ani frenleme yapman, yüksek hızla viraja girme ihtimalinden daha yüksek olmalı. :D

diğer görüşün bahsettiği virajda arkayı bırakma durumu tabi ki mümkün. böyle bir durumda arka tekerleklerinin yeni olması iyi olur.
-birincisi arka tekerlerin iyi değilse virajlara temkinli gireceksin.
-ikincisi aracın arkayı bırakacağı kadar viraja hızlı girersen aracın önden de kayabilir, direksiyonu çevirmiş olmana rağmen aracın düz gidebilir, bu noktada ön tekerlerin dişleri rol oynar.
-üçüncüsü araç arkayı bıraktıgı an direksiyona kontra verip gaza dokunman gerekir ki ağırlık merkezinin tekrar geriye kaymasıyla arka lastiklere tekrar yük binsin. bunu yaptıgında arka lastiklerin ne kadar dişliyse yere tutunman o kadar erken olur. ancak bu durumda ön tekerlerin kabak olacağından gaza bastıgın an daha kolay patinaj çekecek ve sen yükü arkaya kaydıramayacaksın.

kısacası ön ya da arka seçiminden biri tek başına %100 çözüm sunmaz ama kar zarar hesabında öne takmak daha mantıklı bence.
 
Son düzenleme:
Bir kış mevsimini 6 aya yaşayan biri olarak şunu tecrübe ettim kesinlikle 4 lastikte kışlık olacak yoksa önde arkada birbirine göre + ve - leri var ama öne takmak daha mantıklı kullandığım araclarhep önden cekişli araclar kullandığım için ona göre yazacam
önde kışlık lastikler olduğu zaman arac daha rahat kalkış ve daha fazla direksiyon hakimiyeti sağlar frenlemede durmayı cok olmasada az kısaltır ama aracın arkadan kayması gercekleşebilir
kışlık lastikleri arkaya taktığımızda aracınız patinaj ceker tutunması azalır haliyle direksiyon hakimiyeti zayıflar frenleme anında aracın ağır bölümü önde olduğu için arkadan sağlayadığı fren azda olsa yeterli olmayacaktır

kısaca abs ,esp v.s gibi özelliği olan araclar kayma savrulma gibi tehlikeleri engellediği zaman arkadan kayma ve savrulma % 60 oranında yok olur buna direksiyon hakimiyetide eklenince % lık oran %80 cıkmış olur ve dolayısıyla önde kışlık lastik olması daha iyidir ve kesinlikle öne takılmalıdır tabiki 4 lastiğin kışlık olması gerekir ama imkan olmayıncada ön lastikler kışlık takılmalı
 
Son düzenleme:
piyasadaki yanlış olan inanışın tersine yeni lastiklerin mutlaka arkaya takılması gerektiğini uzmanlar önemle belirtiyor.
sebebini de ön lastikler eski bile olsa önden kaymalarda direksiyondan müdahele şaınsı olduğunu ama arkadan kaymalarda hiç bir şey yapma şansı olmadığı için önemli olanın arkadan kaymayı önlemek olduğu şeklinde açıklıyor.
düşünüldüğü zaman hak vermemerk mümkün değil.
 
tecrübe ön diyor, bilimsel veriler arka.

ikisinden birisi ama hangisi ?? :D
 
4 lastik kesinlikle yeni olmalı ama konumuz bu değil, soruya tacrübelerle sabit cevap verirseniz sevinirim.

ileri sürüş teknikleri görmüş trafik polisi ve trafik polisi eğitimcisi bir abimiz arkaya takılması gerektiğini söyleyince iyice kafam karıştı.

öne zaten hakimiz arkadan kayınca tutunma olmazsa sıkıntı yaşanır olarak beyan etti.
Çok doğru söylemiş. Artık birçok konuda doğru bilinen bilgilerin aslında yanlış olduğu birer birer açıklanıyor. Bu durumda bizlerde iki arada bir derede kalıyoruz. Ben de yıllar evvel bir oto dergisinde bununla ilgili bir makale okumuştum. Orada (sanırım testleri alman ADAC yapmıştı) araç ister önden çekişli olsun, ister arkadan itişli olsun yeni lastiklerin arkaya takılması gerektiğine dair bilgiler vardı.
 
tecrübe ön diyor, bilimsel veriler arka.

ikisinden birisi ama hangisi ?? :D
Genelde arkadaşlar hep virajla ilgili yorumlar yapmış, peki yüksek hızla yolda giderken aracın arka tekeri patlarsa ne olur? ;)
 
Geri
Üst