Aşınmış Lastikler Öne mi , Arkaya mı ?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan serkan-g
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Şu var ki, önlere de taksanız, arkalara da taksanız gene içinizde bir şüphe olacak. Yani, iyi düşünmek lazım :rolleyes:
 
bence bu tamamen aracın dinamiği ile alakalı bir seçim olmalı, hani otomobil programlarında test edenlerin bahsetti kayma eğilimi önce nereden başlıyorsa oraya iyi lastik takılmalı, misal calibrada viraja frenli sert girince önce arka kısım kaymaya başlıyor bu durumda benim seçimim arka lastikleri daha önemsemek olmalı,ama frensiz aşırı gaza yüklenerek girince de önden kayma başlıyor o halde normal kullanımda calibrada arka lastiklerin daha yeni olması gerekir bu durumda, karısık işler vesselam...
 
düne kadar bu konuda lastikçiler ile şöförler fetva verirdi yeniler öne diye. ama bilimsel gerçekler söylüyor ki yanlışmış yeniler arkaya takılırmış.
dolayısı ile her zaman bilimsel gerçekler kulaktan dolma lafların önünde olduğuna göre hayatımda hiç 2 lastik değiştirmedim ama değiştirmek zorunda kalsam ben olsam arkaya takarım.
 
2 Kış 2 yaz lastigi takılmış arac tecrübemi anlatayım, önlerde kışlıklar arkalarda yazlık vectra ile uludaga cıktık , aracın önü çizgisinde giderken arka taraf sürekli kayma egilimindeydi.çıkışta bu durum keyifli bir hal alsada inerken oldukça tehlikeli durumlara düştük.4 yaz lastigi ile inseydik daha güvenli olurdu eminim.Çünkü en azından kontrollü kayardık, bu sebeple 2 kış - 2 yaz lastigi ile kışın dolaşmayı asla tavsiye etmiyorum, yazın farketmez, sadece kış lastiklerinin ömrünü yersiniz.
 
kesinlikle haklısınız normal olanı 4 ü değiştirmek. fakat ben yıllardır böyle kullanıyorum.çok şükür bir sıkıntı olmadı ve bu yüzden bana sıkıntı yaşatmayan çekici yani ön tekerlere takıcam.

düşününce aslında frenlemede değilde kalkışta tutunmayı yapıp kolay hareket edebilmesi lazım oluyor.ankara da çok fazla kar buz yollarda durmuyor.halen kararsızım ama önlere takıcam gibi :)
 
Yeni olan lastik, arkaya takılmalı.İleri sürüş eğitimi kurslarında da arkaya takılması gerektiği söyleniyor.Ancaaak bu kural aynı lastiklerin(4 ü de eş) diş derinliği durumu için geçerli.İşin özü ise bu aslında baştan tehlikeli bir durum.Yaz lastiğini kışın öne takarsanız(arkalar kış);
-7 derecenin altında tutunamayıp ve önden kayar.
-Özellikle karda veya buzda aracın yönlendirmek neredeyse imkansız olur.Araç adeta dümdüz gider.
-Özellikle karda ve buzda frenleme başarımı aşırı düşer.
-Tutunma özellikleri azaldığı için tahrik tekerlekleri zemine yeterince tutunamaz ve ilk kalkış ve çekişte araç zor hareket alır.(önden çekişli araçlarda)

.Yaz lastiğini kışın arkaya takarsanız(önler kış);
-Öncelikle bu durum çok tehlikeli bir durumdur.Araç özellikle kar ve buzda eksenini koruyamaz.En ufak bir eğimde bile arkalar tutunamayıp kayar.
-Özellikle yanal iç veya dış eğimi olan virajlarda 5 km/h ile bile gitseniz aracın arkası eğimin olduğu tarafa kendisini bırakır.Bu durum çok tehlikelidir zira eğimli yollarda korkuluk olmazsa aracı durdurmak yada yönlendirmek çok zordur.
-Fren performansı artsada aracın kontrolü zorlaşır.Ne kadar elektronik sistemler olsa da tutunma farkından dolayı frenajlarda araç arkayı bırakma eğilimi gösterecektir.
-Yanal tutunma farkları aşırı olacağından en ufak direksiyon müdehalesinde araç spin atma eğiliminde girecek ve kontra tepki süresi kısalacaktır.

En doğru olanı 4 lastiğinde aynı marka ve modelde olmasıdır.

http://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s

http://www.youtube.com/watch?v=rzB7hpWhqIA&feature=relmfu
 
Geri
Üst