çok değerli omlet kardeşim,birincisi motorda yanma düzensizliği 100 150 km sonra rayına oturur felan demişsin boyle bişey olmaz yanmada düzensizlik olan dizel motor çalışmaz yani dizel motorda yanmadan kaynaklı düzensiz çalışma olmaz . hatta elektronik ateşlemeli benzinli motorlarda bile yanma düzensizliği olmaz bahsettiğiniz olay platinli meksefe ateşlemeli karbüratörlü motorlarda olur.bunu anlaman için önce motorun nasıl çalıştığını öğrenmen gerekli,ayrıca cipten sonra aracın sesinde turbonun sesindede bi değişiklik olmaz eğer siz sesler duymaya başladıysanız motorda bi problem var ama anladım siz cipin de ne olduğunu da pek bilmiyosunuz bunuda anlamanız için elektronik ateşleme ve programlı yakıt kontrolunu bilmeniz lazım cıp aracın fabrıka yakıt hava kontrol programının silinerek yerine yeni bir program yuklenmesidir üzerine yukleme dıye bısey olmaz.ayrıca yuklenen program sadece enjeksiyonun hızlı fazla ve çok zengin karışım hazırlamasına etki eder hava akışmetresi arabanın eski düzenine göre ölçüm yapar ama enjektör hava akış metresinin ölçümüne göre deil yeni yüklenen programın verdiği komuta göre hava karıştırır buda aracın kara duman atmasına neden olur çip yklenmiş kara duman atmayan ve eskisinden daha az yakan bi motor fizik kurallarına aykırıdır.cip uygulamasından sonra zamanla oluşabilecek tek şey aracın yuksek hızlardan sonra durunca kendi kendine gaz vermesidir.eğer aracın hava akışı orjınalse 5000 10000 km arası (kullanıma bağlı)yan sanayıyse 3000 km sonra başlar.yeni nesil ustalar buna hava akış metre bozulmuş der değiştirir biraz yapmaz sonra yine başlar çünkü hava akış deil hava akışın ölçümünü karışıma çevirem enjektör sensörü bozulmuştur.buda enjektörle beraber değişir ama cip yüklü binmeye devam edersen yine bozulur ayrıca aracın orjınal programını silmek 30 dakika felan sürüyo bence sen aracını bi dinamometreye sok eminim ustandan daha doğru soyleyecektir.carbon clean uygulaması pistonları sübapları yatakları temizlemez sadece enjektörü hatta sadece mazot üfürme memesi ve yanmayan mazotu geri yakıta sokan memeyi temizler sökülmüş bi motorun pistonlarını siboplarını görürseniz bunu daha iyi anlarsınız biz motoru temizlemek için bloğu söküp fırçalı borvek tezgahlarını kullanıyoruz 4 pistonun gömleklerin yatakların ve sübapların temizlenmeside 5 6 saat sürüyo zamanla açılma olayı bu durumda olabilir pistonların yanma odaları kurum kapladıkça üst kapağa daha çok yaklaşır daha fazla sıkışma olur dizel motorlarda patlama benzinliler gibi bujinin ateşlemesiyle deil sıkışmayla olduğu için fark bariz belli olur.bide opel corsa c de yol bilgisayarı yok.zaten yol bilgisayarı diye bahsettiğiniz cihaz casıo f 91 kol saatinden dha basit elektroniği olan bi cihazdır devir hız vitese göre kayıt edilmiş değerleri gösterir tabi aracın ciple programı dğiştikten sonra saçmalar bilirmisiniz bilmiyorum vectra b lerin 150 000 200 000 km arasında olanların yol bilgisayarları hep yanlış gösterir çünkü kayıtlı değerleri motorun fabrikadan çıktığı günki durumuna göre kaydedilmiştir yani zamanla motor eskidikçe hepsi şaşar.adı bilgisayar diye fazla inanmayın ekranında gördüğünüz rakamlar kanun niteliğinde değil kayıt edilen değerlerdir 1.viteste tam gaz 40 50 sanıye giderseniz anlık yakıt tuketımının 0 oldugunu gorursunuz buda bunun ıspatıdır.ben bilgisayardan da programdanda motordanda arabadanda iyi anladığımı düşünüyorum belki senin kadar profosyonel deilim ama anladığım kadarı işime yarıyo.allah kaza bela triger kopması göstermesin yolun açık olsun kardeşim.