1.6 cdti 136 hp kullanıcı yorumları

Ben bu videoyu izlemiştim o zaman da kafama yatmamıştı. Vallahi şahsi fikrimi soruyorsanız bana hiç mantıklı gelmiyor. Bu arabanın günde 4-5 kere carr curr diye çalıştığı zamanlarda, araba bırakın bir uyarı vermeyi, pasif temizliğe bile geçmiyorken dpf'nin tıkandığından nasıl bahsedebiliriz? Tıkandığında zaten araç kendini korumaya da alıyor.

Ama bu tespitlerime ve dpf kaynaklı olduğuna kesinlikle katılmamama rağmen yanılıyor da olabilirim diyorum. Çünkü ben herşeyi bilemeyebilirm. 😊
 
Ben bu videoyu izlemiştim o zaman da kafama yatmamıştı. Vallahi şahsi fikrimi soruyorsanız bana hiç mantıklı gelmiyor. Bu arabanın günde 4-5 kere carr curr diye çalıştığı zamanlarda, araba bırakın bir uyarı vermeyi, pasif temizliğe bile geçmiyorken dpf'nin tıkandığından nasıl bahsedebiliriz? Tıkandığında zaten araç kendini korumaya da alıyor.

Ama bu tespitlerime ve dpf kaynaklı olduğuna kesinlikle katılmamama rağmen yanılıyor da olabilirim diyorum. Çünkü ben herşeyi bilemeyebilirm. 😊
Benim de hiç aklıma yatmadı bu video, hatta denedim alakası olmadığını anladım en azından benim aracımda. Bu zincir sesinden dolayı özel servisler genelde zincir değişimi yapılması lazım diyorlar aman dikkat diyelim boşuna kazıklanmaya gerek yok. Zincir değişimini anlamak için bildiğim kadarıyla sürekli şıkırtı sesinin gelmesi gerekir sadece marş sırasında değil..
 
Benim de hiç aklıma yatmadı bu video, hatta denedim alakası olmadığını anladım en azından benim aracımda. Bu zincir sesinden dolayı özel servisler genelde zincir değişimi yapılması lazım diyorlar aman dikkat diyelim boşuna kazıklanmaya gerek yok. Zincir değişimini anlamak için bildiğim kadarıyla sürekli şıkırtı sesinin gelmesi gerekir sadece marş sırasında değil..
Beğenx10 butonu olsa o butona basarak beğenirdim şu yazdıklarınızı. Ya benim gibi, şerefli bir usta bulmalı ya da söylenenlere çok kulak asılmamalı. Ben ustama söylediğimde o da devamlı bir ses olduğu zaman trigerin değişeceğini söylemişti sağolsun.... Başka konularda da şunu değişelim dediğimde vakti gelmemişse acele etme vakti var diyor. Allah işini gücünü rast getirsin ...



Yine söylüyorum bu konuda da bir iddiam yok. Değiştirmek isteyen değiştirebilir. Ama benim kafama yatan bu...
 
3 yıldır opel astra j 1.6 cdti 136 bg araç sahibiyim. Sıfır aldığım araç ve bu 3 senede kullanım tecrübem şudur;
Emsal farklı marka araçları kullandığım ve sürdüğümde hemen hemen hepsinde opelin farkını pozitif olarak hissettim. Aracın yol tutuşu hızlanması ve sürüşte verdiği güven çok hoşuma gidiyor bu rakam aralığına bence alınabilecek en iyi araç olduğunu düşünüyorum. Şahsen eksikleri veya beni rahatsız eden özellikler şunlardır; her araçta var mıdır bilmiyorum ancak zamanla ilk marşta gelen zincir sesi ( çözümü yok). Ön kelebek camlarının dönüşlerde zaman zaman engel teşkil etmesi, ön, arka ve yan camların çok buğulanması, süspansiyonların bir tık sert olması, otomatik vites topuzunun zamanla iz ve çizik olması, dikiz aynaların bir tık görüş açısında istenen randumanı vermemesi. Son olarak belirli km sonra zincir değişiminin pahalı olması ve motorun komple aşağı indirilerek yapılıyor olması.
Yazdığım eksikler bence eksik veya iyi olmayan özellikler kullanıcıdan kullanıcıya fark edebilir.
 
Bu ses nasıl bir ses, genelde kapılar camlar kapalı iken çalıştırdığım için değişik bir durumla karşılaşmadım henüz. Ama böyle bir problem gerçekten üzücü. 10 yılı aşkın süredir japon araçları kullanıyorum(2005 corolla, 2001 corolla, 2006 corolla HB ve son olarak 2004 Accord) bu araçlarımın hepsi zincirliydi ve yıllardır bu araçların forumlarında aktiftim hiç zincirle alakalı bir sıkıntı yada problem ile karşılaşmadım. Alman araçlarının bu konuda japonlardan destek alması gerekiyor, japonlarında yalıtım konusunda Almanlardan yardım alması gerekiyor.
 
Herkese merhaba,
yeni tespit ettiğim bir hususu belki benim gibi bilmeyenler vardır düşüncesiyle paylaşayım istedim.

Malum kış aylarında motor kolay kolay ısınmıyor. Benim yolum da genelde 5-6 km civarında olduğundan çoğu zaman gideceğim yere vardığımda hararet 90 c'yi bulmamış oluyor.

Bugüne kadar kış dönemlerinde dizel partikül filtresi pasif temizliğinin yapılabilmesi için hararet göstergesinin 90 c'ye ulaşması gerektiğini sanıyor ve dpf pasif temizliği yapılması gerekiyorsa araç pasif temizlik moduna geçsin diye yol boyu motoru ısıtmaya çalışıyordum.

Bu sabah hararet 60-70 c civarında iken dpf pasif temzlik moduna geçti araç. Anladım ki sıkıntıya girmeye gerek yokmuş ısınmasa da pasif temizlik yapıyor...


IMG_20200124_085241.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasip
Dün ilk defa bahsettiğiniz temizlik moduna geçtiğini fark ettim. Devir 1.000nin altına inmedi başta ne oluyor falan diye söylendim sonra sizin söyledikleriniz aklıma geldi 3-4 dk. rölantide bekledikten sonra 500e düştü devir. Geçenlerde de aynı şekilde oldu o an anlam verememiştim hatta stop edip aracı kitledikten sonra araçtan fan sesi gibi bir ses gelmeye devam ediyordu ne olduğunu anlayamadım kontağı tekrar açtım fan sesi gitti demek ki bu sebepten yapmış.

Anladığım kadarıyla bu temizliği yolda tam manasıyla yapamıyor araç. Çünkü daha cumartesi günü 320 kmlik bir uzun yol yapmıştım, ondan 1 hafta önce 2bin kmye yakın bir yol yapmıştım. Gerçi aracı çok bağırtmamıştım 140-150 hızlarda zaten devir 2.500 civarı oluyor ondan sanırım temizliğini yapamadı. Bu bilgileri verdiğiniz için size tekrardan teşekkür etmek istedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: omeroz ve Guven
Dün ilk defa bahsettiğiniz temizlik moduna geçtiğini fark ettim. Devir 1.000nin altına inmedi başta ne oluyor falan diye söylendim sonra sizin söyledikleriniz aklıma geldi 3-4 dk. rölantide bekledikten sonra 500e düştü devir. Geçenlerde de aynı şekilde oldu o an anlam verememiştim hatta stop edip aracı kitledikten sonra araçtan fan sesi gibi bir ses gelmeye devam ediyordu ne olduğunu anlayamadım kontağı tekrar açtım fan sesi gitti demek ki bu sebepten yapmış.

Anladığım kadarıyla bu temizliği yolda tam manasıyla yapamıyor araç. Çünkü daha cumartesi günü 320 kmlik bir uzun yol yapmıştım, ondan 1 hafta önce 2bin kmye yakın bir yol yapmıştım. Gerçi aracı çok bağırtmamıştım 140-150 hızlarda zaten devir 2.500 civarı oluyor ondan sanırım temizliğini yapamadı. Bu bilgileri verdiğiniz için size tekrardan teşekkür etmek istedim.
Aynen. Malum soğuk havalarda 2000 devir altında seyrettiyseniz böyle olması normal. Ben de ekim ayı sonlarında 2000 devir altında 100-110km hızlarda yaptığım uzun yol sonunda ışıklarda dpf temizliği görmüştüm. 2000 devirin altında kurum yakmak şöyle dursun, bilakis kurum oluşumu meydana geliyor. Yaz ayları dışındaki mevsimlerde uzun yol yapıldığında en ideali 125km/h hızın altına pek düşmemek (2000 devirin hafif üzerine denk geliyor yaklaşık). Hatta biraz daha da yükseltilebilir devir duruma göre. Hız sınırı varsa da uygun vitese alınarak daha düşük hızlarda bahsettiğim devirler yakalanabilir. Yaz aylarında dpf temizliği hiç görülmüyor zaten 80'le de, 90'la da gidilse olur.
 
Geri
Üst