Astra 1.4T - Golf 1.4TSI - Ford Focus 1.6 EcoBoost

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan drwaverunner
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Astra 1.4T - Golf 1.4TSI - Ford Focus 1.6 EcoBoost

drwaverunner link' Alıntı:
Sn. Erdem,

Mailimin içeriği aşağıdadır, ekine de 4. viteste çekmiş olduğum fotoğrafı koydum.

Sayın Editör,

Araçlara olan tutkum nedeniyle derginizi uzun bir süredir takip etmekteyim.

7-13 şubat tarihinde ait Auto Show derginizdeki Karşılaştırma bölümü ile ilgili bazı düşüncelerimi paylaşmak istiyorum.

Testin içeriğindeki araçlardan Opel Astra 1.4T kullanıcısıyım. Yaklaşık 10 aydır bu aracı kullanıyorum. Aracım şu an 19.000km'de. Türkiye'ye özel sipariş ile getirilen ilk kullanıcılardanım.

Karşılaştırma metninde yazılan "Astra'nın 1.4lt'lik turbo motoru sadece 10hp daha az güç üretmesine rağmen, kalkışlarda Ford'a göre çok daha ağır kanlı hissettiriyor. Bunun teknik veriler tablosundaki haliyse, neredeyse 10 saniyelik 0-100km/sa hızlanma süresi ve 200km/sa'te kesilen nefes." cümlesi açıkçası karşılaştırmanın sonuçlarını doğru bulmamama neden oldu.

Kullandığım araç ile 1. viteste 54km/sa, 2. viteste 99km/sa, 3. viteste 156km/sa ve 4. viteste 215km/sa hız değerlerine ulaştım ve bu ulaştığım değerlerde aracım 6500dev/dak değerine ulaşarak gaz kesti ve motor kendini korumaya aldı. Ekte 4. viteste iken çekmiş olduğum bir fotoğrafı da bulabilirsiniz.

Aracımı Maslak Oto Sanayi'de Dyno Test'e soktum ve 5. viteste 257.8km/sa hızda 6500dev/dak'ya ulaştı. 5. vitesi İzmir-Aydın otobanında test etme fırsatı buldum. Yolun düz olduğu kısımlarında birçok kez 230km/sa hıza ulaştım. Eğimli bir bölgede ise dijital ekranda 247km/sa'ti gördüm ve 5. viteste aracım gaz kesmedi.

şimdi bunca detayı neden verdim:

Sizin gibi kaliteli bir ekibe sahip bir grubun, aracın maksimum hızını yazarken eğer teknik veri değerleri kullanılıyorsa "nefesi kesildi" yerine "teknik veri olarak verilen değer 200km/sa" demenizi beklerdim. Fotoğraflardaki gibi bir pistte test etme imkanımız da varsa eğer teknik veri yerine tecrübe ettiklerimizi yazmak daha doğru olacaktır diye düşünüyorum. Opel 1.4T kolaylıkla nefesi kesilecek bir araç değil diye düşünüyorum.

Anlayışınız için teşekkürler.

Saygılar,



H. UYSAL

+ 1  :)
 
Ynt: Astra 1.4T - Golf 1.4TSI - Ford Focus 1.6 EcoBoost

Arkadaşlar yeni Astra yeni Focus ve Golf ün ilk karşılaştrıması değil bu; daha önce Autocar da da üç araç karşılaşmıştı ve tıpkı Auto Show daki testteki gibi hiçbir konuda en iyisi olmamasına rağmen yine Golf 1. olmuştu.
O teste göre Astra kendini geliştirmiş, yeni Focus sürüş dinamiklerinden ödün vermiş sürüş zevki azalmış ve artık iki araç bu konuda hemen hemen denk hale gelmişti, testin en iyi yol tutanı Focus, hemen peşine Astra geliyorken son cümlelerde "Golf en iyi yol tutan model vb vb" diyerek enteresan şekilde gene Golf 1. oldu.


Auto Show un testinde ise en iyi motor en iyi sürüş Focus ta, ama Golf gene 1. oluyor ve nedenine "hiç bir konuda zayıflığı yok" denirken Astra nın sonunculuğunu "kesinlikle çok iyi bir otomobil ama hiçbir konuda en iyi değil" diyerek açıklıyor, çelişkili değil mi? "Neredeyse 10 saniyelik 0-100km/sa hızlanma süresi ve 200km/sa'te kesilen nefes." cümlesi ise nerden baksanız zaten yanlı bir ifade, ya da Golf ve Focus 200km hızda bile gaza basıldığında yolcuları koltuğa gömüp birkaç saniye içerisinde 300km yi görüyordur, bilmediğim için çok da üsteleyemiyorum açıkcası (!)

Kısacası; yaklaşık 20 yıldır hemen her kaliteli yayını kaçırmadan okuyan, mevzubahis önemli modellerin çoğuna sahip yada kullanmış biri olarak tecrübeyle sabit; kullanıp sevdiğiniz ve içinize sinen, gerçekten memnun kaldığınız araç sizin için en iyisidir. Testlere göre karar verecekseniz karşılaştırmaları değil dürüstlüğüne güvendiğiniz kuruluşların yayınladığı sürüş izlenimi testlerini takip edin, diğerlerine itibar etmeyin.
 
Ynt: Astra 1.4T - Golf 1.4TSI - Ford Focus 1.6 EcoBoost

Şimdi araca sahip olduğumuz için bizim tecrübe ettiğimiz bazı noktalar var. Yayıncıların da imkanları...

Ben yazılan karşılaştırmayı okuyunca bu yanlış, bu doğru diye yorum yapabiliyorum. Neden ? Çünkü tecrübe ettiğim şeyler var, gördüklerim var.

Ama bu yayınları sadece araç sahipleri almıyor. Aracını alma aşamasındaki kişilerde okuyor ve herkesin bizim kadar bu işlere ilgi duymadığı da aşikar.

Bu metni okuyup da "aaa demek ki astra 3. olmuş kötü araba" şeklinde yorum yapacak birçok yurdum insanı çıkacaktır. Benim takıldığım nokta insanları bu şekilde yanlış

yönlendirmek. Yoksa ben aracımı bu metni yazan kişiden daha iyi tanıyorum.
 
Ynt: Astra 1.4T - Golf 1.4TSI - Ford Focus 1.6 EcoBoost

Elbette, ben Astra kullanıyorum ve Focus kullanıcısıydım; aracın ne hale geldiğini çok iyi tahmin edebiliyorum. (ve eminim kullandığımda da tahminimden çok da farklı bir şey hissetmeyeceğim.)

Mesela Astra Focus tan hızlı ve salınımsız şekilde şerit değiştiriyor ve viraja dalıyor; yeni Focus bu konularda eskisinden biraz gerideyken haliyle yeni Astra nın karşısında bu detayda zayıf kalıyor olması lazım, ama ben bunları düşünürken sınırları hiçbir zaman Focus ve Astra kadar ön plana çıkmamış bir Golf gelip ikisini de geçiyor, saçmalık.


Küfür etmediğim için hakeme küfür etmem, "hakem işte" derim anlaşılsın diye; dergi işte  ;)
 
Ynt: Astra 1.4T - Golf 1.4TSI - Ford Focus 1.6 EcoBoost

Esmerce link' Alıntı:
Küfür etmediğim için hakeme küfür etmem, "hakem işte" derim anlaşılsın diye; dergi işte  ;)

Söze gerek yok.Okadarrr :)
 
Ynt: Astra 1.4T - Golf 1.4TSI - Ford Focus 1.6 EcoBoost

Türk halkına senelerce Tofaşı kakalayan zihniyet aynı mantıklar Fordu kakalıyor.
Bunu gören Doğuş grubu ben daha iyi kakalarım diyerek VW'leri halkıma iteliyor.

Örnek aşağıda

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-araba-volkswagen-golf-0km-sunroof-dsg-otomatik-beyaz-31707340/detay
DSG sanziman li sunroflu ama araba da klima yok Tr ye 2011 arifesinde klimasiz araba satan bu zihniyeti ikinci eli 58 bin gaymeden hemide tebrik ediyorum
Tahmini sifiri 60 bin TL den klimasiz ama made in germany yazan araba almak isteyenlere Dogusta 5 adet daha mevcutmus. Marka taparligi genetik diger her sey icin mastercard.

Cahil halkım masaya koyduğu araba anahtarının amblemi VW olunca , gaza basınca giden , viraja girince dönen , frene basınca duran araba aldım sanıyor.
Zaten emniyet kemerini bile fazla görüp ben direksiyonu tutuyorum kaza anında sıkıca tutarım zihniyetindeki adama ESP , TC , ABS , Virajda hız kontrolu
fazla bile....

Maalesef Türkiye'de araba dergileri 3-5 bilemedin 10bin satıyor. Hal böyle olunca parayı bastıran dergide söz sahibi oluyor.
Marka bağımlısı değilim ama geçen yeni Jetta alan arkadaşımın araca yakından baktım , 2 gömlek fark var arabalarımız arasında...
O da zaten bunu kabul ediyor...

Ha unutmadan 1.6T Ford ile neden 1.4T Opel test etmişler ki , 1.6T Astra ile gözlerimi yememiş acaba?
 
Ynt: Astra 1.4T - Golf 1.4TSI - Ford Focus 1.6 EcoBoost

Murat.Dursun link' Alıntı:
Ha unutmadan 1.6T Ford ile neden 1.4T Opel test etmişler ki , 1.6T Astra ile gözlerimi yememiş acaba?
Can alıcı soru budur!!!  14alkiss
 
Ynt: Astra 1.4T - Golf 1.4TSI - Ford Focus 1.6 EcoBoost

drwaverunner link' Alıntı:
Sn. Erdem,

Mailimin içeriği aşağıdadır, ekine de 4. viteste çekmiş olduğum fotoğrafı koydum.

...........

elinize sağlık sn drwaverunner

yazacakları cevabı ve kıvırmalarını sabırsızlıkla bekliyorum :)
 
Ynt: Astra 1.4T - Golf 1.4TSI - Ford Focus 1.6 EcoBoost

drwaverunner link' Alıntı:
Sn. Erdem,

Mailimin içeriği aşağıdadır, ekine de 4. viteste çekmiş olduğum fotoğrafı koydum.

Sayın Editör,

Araçlara olan tutkum nedeniyle derginizi uzun bir süredir takip etmekteyim.

7-13 şubat tarihinde ait Auto Show derginizdeki Karşılaştırma bölümü ile ilgili bazı düşüncelerimi paylaşmak istiyorum.

Testin içeriğindeki araçlardan Opel Astra 1.4T kullanıcısıyım. Yaklaşık 10 aydır bu aracı kullanıyorum. Aracım şu an 19.000km'de. Türkiye'ye özel sipariş ile getirilen ilk kullanıcılardanım.

Karşılaştırma metninde yazılan "Astra'nın 1.4lt'lik turbo motoru sadece 10hp daha az güç üretmesine rağmen, kalkışlarda Ford'a göre çok daha ağır kanlı hissettiriyor. Bunun teknik veriler tablosundaki haliyse, neredeyse 10 saniyelik 0-100km/sa hızlanma süresi ve 200km/sa'te kesilen nefes." cümlesi açıkçası karşılaştırmanın sonuçlarını doğru bulmamama neden oldu.

Kullandığım araç ile 1. viteste 54km/sa, 2. viteste 99km/sa, 3. viteste 156km/sa ve 4. viteste 215km/sa hız değerlerine ulaştım ve bu ulaştığım değerlerde aracım 6500dev/dak değerine ulaşarak gaz kesti ve motor kendini korumaya aldı. Ekte 4. viteste iken çekmiş olduğum bir fotoğrafı da bulabilirsiniz.

Aracımı Maslak Oto Sanayi'de Dyno Test'e soktum ve 5. viteste 257.8km/sa hızda 6500dev/dak'ya ulaştı. 5. vitesi İzmir-Aydın otobanında test etme fırsatı buldum. Yolun düz olduğu kısımlarında birçok kez 230km/sa hıza ulaştım. Eğimli bir bölgede ise dijital ekranda 247km/sa'ti gördüm ve 5. viteste aracım gaz kesmedi.

şimdi bunca detayı neden verdim:

Sizin gibi kaliteli bir ekibe sahip bir grubun, aracın maksimum hızını yazarken eğer teknik veri değerleri kullanılıyorsa "nefesi kesildi" yerine "teknik veri olarak verilen değer 200km/sa" demenizi beklerdim. Fotoğraflardaki gibi bir pistte test etme imkanımız da varsa eğer teknik veri yerine tecrübe ettiklerimizi yazmak daha doğru olacaktır diye düşünüyorum. Opel 1.4T kolaylıkla nefesi kesilecek bir araç değil diye düşünüyorum.

Anlayışınız için teşekkürler.

Saygılar,



H. UYSAL

Uslubun ve yazım tarzın oldukça etkileyici. içerikse zaten dolu...  kalemine sağlık  +  rep
 
Geri
Üst