astra 1.4t yağ kaçağı yardım

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan bekobora
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

bekobora

Kayıtlı Kullanıcı
14-Bolu
Katılım
9 Eki 2024
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Siteyi ziyaret et
hayırlı günler dilerim astra j 1.4 t aracımda 3 haftadır yoğun bir yağ eksiltmesi var tamamlıyorum ve bugün egzozunda ve fotoğraftaki borunun altında yağ gördüm sorun nedir sizce?
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2024-10-09 at 02.51.49.webp
    WhatsApp Image 2024-10-09 at 02.51.49.webp
    70 KB · Görüntüleme: 10
  • WhatsApp Image 2024-10-09 at 02.51.49 (1).webp
    WhatsApp Image 2024-10-09 at 02.51.49 (1).webp
    37.2 KB · Görüntüleme: 9
gaz kelebeğinden geliyor yağ turbodanmı veriyor yoksa karter havalandırmadanmı bakılması lazım
 
egzozda olması normal mi
 
Önce motorun üzerindeki resimde görülen yuvarlak PCV valfi var onu kontrol edin. Ufak bir deliği var orada üfleme var mı bir bakın. Daha sonra karter havalandırma hortumuna ve hortumun emme manifolduna girdiği yerdeki turuncu minik contanın yerinde olup olmadığını kontrol edin.

Buralarda sorun yoksa Turboya baktırın orada da sorun görünmüyorsa en son kompresyon testi yaptırın.
 
hayırlı günler dilerim astra j 1.4 t aracımda 3 haftadır yoğun bir yağ eksiltmesi var tamamlıyorum ve bugün egzozunda ve fotoğraftaki borunun altında yağ gördüm sorun nedir sizce?

Sizinle çok benzer bir sorun yaşıyorum. Aracınızın çekişinde bir problem var mı? Egzozdan beyaz duman atma yaşadınız mı? Gaza ani yüklenmelerde nasıl bir tepki alıyorsunuz? Sorunumuz turbo gibi geliyor, meşhur piston meselesi ile ilgisi olmamasını temenni ediyorum.
 
Sizinle çok benzer bir sorun yaşıyorum. Aracınızın çekişinde bir problem var mı? Egzozdan beyaz duman atma yaşadınız mı? Gaza ani yüklenmelerde nasıl bir tepki alıyorsunuz? Sorunumuz turbo gibi geliyor, meşhur piston meselesi ile ilgisi olmamasını temenni ediyorum.

LPG ile piston kırma riskini minimuma indirirsiniz. Dexos 1 gen 3 onaylı yağ kullanımı şarttır. Mutlaka LPG taktırın.

PCV valfini kontrol edin karter havalandırma hortumunu ve bu hortumun emme manifolduna girişindeki minik turuncu contanın yerinde olup olmadığını kontrol edin.

Sonra turbo selenoidine bakın ve turbo miline baktırın.

Hiçbirinde sorun bulamazsanız kompresyon testi yaptırın.
 
  • Beğen
Tepkiler: zilyano
LPG ile piston kırma riskini minimuma indirirsiniz. Dexos 1 gen 3 onaylı yağ kullanımı şarttır. Mutlaka LPG taktırın.

PCV valfini kontrol edin karter havalandırma hortumunu ve bu hortumun emme manifolduna girişindeki minik turuncu contanın yerinde olup olmadığını kontrol edin.

Sonra turbo selenoidine bakın ve turbo miline baktırın.

Hiçbirinde sorun bulamazsanız kompresyon testi yaptırın.

Valfi nasıl kontrol edebilirim? Üst plastik kapağı çıkarıp motor çalışıyorken küçük delikten hava mı gelmesi lazım? Yada gelmemesi mi lazım?
Bahsettiğiniz turuncu contayı videolarda gördüm ona bakmak için manifoldu söktürmek sanırım değil mi aynı yerden bahsediyoruz?


Yanıt için teşekkür ederim. Geçen hafta buji bobin değişimi için gittim. O arada kompresyon testi de yaptık. Bir sıkıntı görmedi usta ama dördüncü göz çok hafif zayıf gibi falan dedi. Bu gün yine gittim açtı bujiyi çıkardı kuru duruyor yağlanma falan yok dedi. Turboya baktıralım bi gün getir söküp kontrole gönderelim dedi. Yalnız bu tür ana parçalaların tahmin üzerine kurcalamak istemiyorum. Borunun altındaki yağa dikkat çektikçede terleme olur orada falan diye ısrar etmesi ustaya güvenimi zayıflattı. Çünkü daha öncede bu araçtan kullandım ve değil böyle yağ birikintisi terleme bile görmedim. Bu arkadaşın sorunu ile benimki oldukça benzer. Tam bu borunun altında yağ görüyorum ve egzozdada siyah damla lekeler var. Araç epey yağ eksiltiyor zarar görmemesi için sürekli ekliyorum. Eksozda genel olarak siyah duman hiç görmedim. Beyaz duman haftada bir bazen alakasız zamanlarda çıkıyor sonra kesiliyor geri gelmiyor. Diyelimki sabit 130 km hızla gidiyorum araçta bir sıkıntı yok ama gaza basıp hadi aniden hızlan dediğimde devir saati 4 civarlarına gelince genelde arkada duman görüyorum ve o andan sonra yavaşlayınca ışıklarda vs tekleme oluyor daha sonra geçiyor. Yani tam o durumlarda sanki araç içine de yağ çekiyor ve o yağdan kurtalana kadar uğraşıyor. Araç 2020 model henüz 53 bin km de. Daha önceki aracımla otobanda 230-40 ları görebilirdim. Bu araçla 170-180 bandında ciddi bir tıkanma ağırlaşma oluyor daha gidebileceğini düşünmüyorum. Araçta lpg yok. Yağını filtresini orjinal gm ile değiştirmemde birşeyi değiştirmedi. Youtubede bakıyorum biri turbo diyor, biri turbo manifoldu, biri piston diyor, biri segman diyor. Hepsi birbirinden önemli ve pahalı parçalar. Şimdi gidip sağlam olanıda bozup kurcalatmak istemiyorum. Kafam bir aydır çorba oldu. Bagajda yağ ile geziyoruz. Bu araç bu kadar yıl kullanılmış, nokta atışı teşhis yakalarım diyordum tam tersini yaşadım.
 
Valfi nasıl kontrol edebilirim? Üst plastik kapağı çıkarıp motor çalışıyorken küçük delikten hava mı gelmesi lazım? Yada gelmemesi mi lazım?
Bahsettiğiniz turuncu contayı videolarda gördüm ona bakmak için manifoldu söktürmek sanırım değil mi aynı yerden bahsediyoruz?


Yanıt için teşekkür ederim. Geçen hafta buji bobin değişimi için gittim. O arada kompresyon testi de yaptık. Bir sıkıntı görmedi usta ama dördüncü göz çok hafif zayıf gibi falan dedi. Bu gün yine gittim açtı bujiyi çıkardı kuru duruyor yağlanma falan yok dedi. Turboya baktıralım bi gün getir söküp kontrole gönderelim dedi. Yalnız bu tür ana parçalaların tahmin üzerine kurcalamak istemiyorum. Borunun altındaki yağa dikkat çektikçede terleme olur orada falan diye ısrar etmesi ustaya güvenimi zayıflattı. Çünkü daha öncede bu araçtan kullandım ve değil böyle yağ birikintisi terleme bile görmedim. Bu arkadaşın sorunu ile benimki oldukça benzer. Tam bu borunun altında yağ görüyorum ve egzozdada siyah damla lekeler var. Araç epey yağ eksiltiyor zarar görmemesi için sürekli ekliyorum. Eksozda genel olarak siyah duman hiç görmedim. Beyaz duman haftada bir bazen alakasız zamanlarda çıkıyor sonra kesiliyor geri gelmiyor. Diyelimki sabit 130 km hızla gidiyorum araçta bir sıkıntı yok ama gaza basıp hadi aniden hızlan dediğimde devir saati 4 civarlarına gelince genelde arkada duman görüyorum ve o andan sonra yavaşlayınca ışıklarda vs tekleme oluyor daha sonra geçiyor. Yani tam o durumlarda sanki araç içine de yağ çekiyor ve o yağdan kurtalana kadar uğraşıyor. Araç 2020 model henüz 53 bin km de. Daha önceki aracımla otobanda 230-40 ları görebilirdim. Bu araçla 170-180 bandında ciddi bir tıkanma ağırlaşma oluyor daha gidebileceğini düşünmüyorum. Araçta lpg yok. Yağını filtresini orjinal gm ile değiştirmemde birşeyi değiştirmedi. Youtubede bakıyorum biri turbo diyor, biri turbo manifoldu, biri piston diyor, biri segman diyor. Hepsi birbirinden önemli ve pahalı parçalar. Şimdi gidip sağlam olanıda bozup kurcalatmak istemiyorum. Kafam bir aydır çorba oldu. Bagajda yağ ile geziyoruz. Bu araç bu kadar yıl kullanılmış, nokta atışı teşhis yakalarım diyordum tam tersini yaşadım.


Bu konuyu incelerseniz detaylı şekilde anlattım. Linkteki videoyu dikkatle inceleyin.
 
Geri
Üst