ÇÖZÜLDÜ Astra j 1.4T çekiş sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan MaTKaP
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
066F8D13-570B-43BC-B79B-44526191B02A.webpDEĞİŞEN PARÇA TAM OLARAK BUYDU
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j

Bı kaç ay önce benim aracın da egzoz tarafından yağ geliyordu. Contasını değistirdik kurtarmadı. Yağ mıknatıs içinden geliyor diye İNA marka ile değiştirdim 1.000₺ civarıydı. Orjinali de İNA markadır 2000 liraydı. Emme egzoz aynıdır birbirine uyar. Montajı çok basittir. 200 lira işçilik vermiştim.
 
  • Beğen
Tepkiler: MaTKaP
Siz baya uyguna halletmişsiniz. Sanayide güveneceğim usta bulamadığım için yetkili servise götürmek zorunda kaldım. Daha önce sanayide 3 defa buji ve 1 kere ateşleme bobini değiştirmiştim yine sorun çıkarmıştı sonra yetkili servise götürünce bujiler ve ateşleme bobini değişince sorun ortadan kalkmıştı.
 
Siz baya uyguna halletmişsiniz. Sanayide güveneceğim usta bulamadığım için yetkili servise götürmek zorunda kaldım. Daha önce sanayide 3 defa buji ve 1 kere ateşleme bobini değiştirmiştim yine sorun çıkarmıştı sonra yetkili servise götürünce bujiler ve ateşleme bobini değişince sorun ortadan kalkmıştı.

Malesef bujilerin sahtesi çok fazla özellikle NGK İridyum pahalı bir buji dikkat etmek gerekir. 1500 liraya almıştım. Bobin Delphi marka tavsiye ederim.

Yetkili servis 2019 senesinde aracıma yazılım güncellemesi yapıp gücünü kısmış halen daha çözüm bulamadım. Piston kırma sorununa yönelik buldukları çözüm aracı kağnıya dönüştürmek olmuş. Önünden dahi geçmem servisin.
 
Ben aracımı geçen sene almıştım. Şans bu ki aldığımın ikinci günü akşam işten eve dönerken yolda birden araba çekişten düştü ve birden beyaz duman atmıştı.
Diğer gün sanayiye götürmüştüm baktılar ve piston kırılmış turbo dağılmış motor aşağı inecek dediler. Arabayı satan kişiyi aradım sorumluluğu üstlenmedi. Avukata gittim motor parasının yarı parası kadar para istedi mahkeme ne zaman sonuçlanır bilinmez dedi velhasıl motor masraflarının hepsini ben karşıladım. Bu sırada usta bana güçlendirilmiş piston takıldı demişti bir daha bu sorun yaşanmasın diye yazılım ile ilgili bir sorunum olmadı şükür
Servis sizin arabanız için kendini garantiye almış sanırım serviste sizde tekrar sorun yaşamayın diye
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Ben aracımı geçen sene almıştım. Şans bu ki aldığımın ikinci günü akşam işten eve dönerken yolda birden araba çekişten düştü ve birden beyaz duman atmıştı.
Diğer gün sanayiye götürmüştüm baktılar ve piston kırılmış turbo dağılmış motor aşağı inecek dediler. Arabayı satan kişiyi aradım sorumluluğu üstlenmedi. Avukata gittim motor parasının yarı parası kadar para istedi mahkeme ne zaman sonuçlanır bilinmez dedi velhasıl motor masraflarının hepsini ben karşıladım. Bu sırada usta bana güçlendirilmiş piston takıldı demişti bir daha bu sorun yaşanmasın diye yazılım ile ilgili bir sorunum olmadı şükür
Servis sizin arabanız için kendini garantiye almış sanırım serviste sizde tekrar sorun yaşamayın diye

Opel zorunlu olarak tüm 1.4 t a14net 1.0 t sidi 1.4 t sidi 1.6 t sidi motorlu araçlara SPS yapmakta. Torkunu 200 nm'den 170 nm civarına çekmişler. Orjinal yazılımı kesinlikle geri yüklemiyorlar.

Benim aracım da eski sahibinde piston kırmış bizzat kendim topladım. King marka Güçlendirilmiş pistonlar ana kol yataklar turbo revizyonu herşeyiyle kendim ilgilendim.

Aracı size satan kişinin muhtemelen haberi dahi yoktu. Birden bire oluşan anlık bir vuruntu piston sekmanını kırabilmekte.

Dexos 1 gen 3 onaylı API SP sertifikalı 5w30 yağ ve LPG kullanımı LSPİ riskini azaltmakta.

Piston kıran araçların %90'ı Benzin kullanan araçlardır. LPG hem tasarruflu hem daha emniyetlidir.

1.2- 1.4- 1.4t motorlarda 1.6 ünitedeki gibi Subap sorunu kronik değildir korkmayın.

Ayrıca 95 C derece Termostat kullanın ve Hararet Yazılımı kesinlikle yaptırın hocam.
 
Opel zorunlu olarak tüm 1.4 t a14net 1.0 t sidi 1.4 t sidi 1.6 t sidi motorlu araçlara SPS yapmakta. Torkunu 200 nm'den 170 nm civarına çekmişler. Orjinal yazılımı kesinlikle geri yüklemiyorlar.

Benim aracım da eski sahibinde piston kırmış bizzat kendim topladım. King marka Güçlendirilmiş pistonlar ana kol yataklar turbo revizyonu herşeyiyle kendim ilgilendim.

Aracı size satan kişinin muhtemelen haberi dahi yoktu. Birden bire oluşan anlık bir vuruntu piston sekmanını kırabilmekte.

Dexos 1 gen 3 onaylı API SP sertifikalı 5w30 yağ ve LPG kullanımı LSPİ riskini azaltmakta.

Piston kıran araçların %90'ı Benzin kullanan araçlardır. LPG hem tasarruflu hem daha emniyetlidir.

1.2- 1.4- 1.4t motorlarda 1.6 ünitedeki gibi Subap sorunu kronik değildir korkmayın.

Ayrıca 95 C derece Termostat kullanın ve Hararet Yazılımı kesinlikle yaptırın hocam.
Babamda 2015 1.6 Turbosuz astra var. O araca LPG Taktırmıştık landrenzo markalı 2 defa subaplar değişmişti en son çelik subaba dönülmüştü şimdilik sorun yok o yüzden aracıma LPG Taktırmaktan kaçınmıştım. Verdiğiniz bilgilerle ilgili bir bilgim yoktu yararlı oldu teşekkür ederim.

Son olarak termostat yazılımı tam olarak amacı ne neden yazılım attırmalıyız biraz detay verebilirmisiniz bu konuda tam olarak anlamış değilim bu konuyu :)
 
Babamda 2015 1.6 Turbosuz astra var. O araca LPG Taktırmıştık landrenzo markalı 2 defa subaplar değişmişti en son çelik subaba dönülmüştü şimdilik sorun yok o yüzden aracıma LPG Taktırmaktan kaçınmıştım. Verdiğiniz bilgilerle ilgili bir bilgim yoktu yararlı oldu teşekkür ederim.

Son olarak termostat yazılımı tam olarak amacı ne neden yazılım attırmalıyız biraz detay verebilirmisiniz bu konuda tam olarak anlamış değilim bu konuyu :)

LPG konusu Afr ayarı ve ürünle ilgili genellikle. 8 mm Flexi plastik boru 2 ohm enjektör 2,5 mm nozül çapı 130 kW regülatör olması yeterli. Afr ayarı mutlaka yolda yapılmalıdır.

Subap sorunu Astra Cruze araçlarla özdeşlemişken Corsa modelinde çok Az görülür.

Bunun sebebi Astra grubu 1.6 motoru kullanmaktayken Corsa sınıfında 1.2 ve 1.4 ünitelerin bulunmasıdır.

1.4 t a14net ile 1.0-1.2-1.4 motorlar aynı bloktur. 1996 yılından 2020 senesine kadar üretilmistir.

Astra K modelinde bulunan 1.4 t sidi 4 silindir ve 1.4 t sidi 3 silindir motorlarla A14NET ünitenin hiçbir akrabalığı yoktur. Bu motorlar Direkt enjeksiyonludur ve Piston kırma sorunu Kroniktir. A14NET bu konuda daha şanslıdır LSPİ fazla görülmez ve LPG uyumlu Endirekt Enjeksiyonludur.

Hararet Yazılımı yüklendiğinde fan 108 C derece yerine 98 C derecede açacaktır. Termostat ise 103 C bazı araçlarda 105 C derecede açarken 95 C derecede açmaya başlar. Yazılım fiyatı 3.500 Lira civarındadır.

Yüksek sıcaklıkta çalışan GM Opel Chevrolet, Peugeot Citroen, Bmw Mini gibi araçların hepsi de problemli markalardır.

Contaların Hortumların ömrü 110 C derece işletme sıcaklığında kısalmaktadır. Suya yağ karıştırma sorunu bu nedenle görülür.

Motor Yağlarının ideal çalışma sıcaklığı 100 C derecedir. Yağ sıcaklığı genelde Antifriz sıcaklığının 10 - 15 C derece üzerine çıkabilir.

110 C antifriz sıcaklığında çalışan Yağın sıcaklığı 125 C derecelerde olacaktır.

Yağların HTHS yağlama kesme değeri zaten 150 C derecede ölçülür.

5w30 yağ 40 C derecede 65 Cst viskoziteye sahipken, 100 C derecede 11 Cst civarındadır 150 C derecede ise 3,4 Cst değerine İNCELİR.

Örneğin Aracımı biraz tempolu kullanıp 110 C derecede stop edip 5 dakika sonra kontağı açtığımda Sıcaklık 122 C dereceye yükselmişti.

Yüksek sıcaklıkta SU gibi olan yağ gerekli Yağlamayı sağlayamaz. İncelen Yağ hemen Kartere süzülür.

İlk marş esnasında Yağsız kalan Vanoslar, İticiler ve Zincir SES Yapmaya başlar. Turbo yağ kaçırmaya başlar hata Turbo Mili keser. Ayrıca incelen Yağ Buharlaşır Yağ Yakma Artar bu durumda LSPİ riski de artar.

LSPİ, Türkçe'de erken ateşleme kontrolsüz ateşleme anlamına gelir.

Püskürtülen Benzinin Yağ buharını çözerek Mazot benzeri Oktanı düşük bir karışıma dönüşüp, piston henüz sıkıştırma aşamasındayken bujiyi beklemeden aynı Dizel gibi kendiliğinden patlamasıdır.

Bu patlama büyük bir Vuruntuya yol açar silindir içi basınç 200 bara kadar yükselir ve pistonun en zayıf bölgesi olan Sekman kanallarını kırar.

Benzin Yağ Çözücüdür LPG gaz formunda Çözücü Değildir.

Benzin 95 Oktandır. Vuruntu direnci düşüktür. Kendiliğinden tutuşma sıcaklığı 360 C Derecedir.

Kışlık LPG 105 Yazlık 103 Oktan değerine sahiptir. Kendiliğinden tutuşma sıcaklığı 480 C derecedir.

Subap ve Bujide oluşan Kurumlar geç soğumaktadır. Bu Kızgın parçalar Buji görevi görerek Yakıtı Zamansız Tutuşturabilmekte ve Vuruntuya yol açabilmektedir.

LPG Benzin gibi tortu bırakmaz Kurum oluşturmaz motor Yağını karartmaz. Bu noktada LPG daha temiz bir yakıttır.

LSPİ riskine karşı LPG en emniyetli yakıtlardan biridir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MaTKaP
Teşekkür ederim baya derinden bir açıklama olmuş bilgilendirici oldu :)
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Geri
Üst