mahmut Bey,öncelikle iyi bir usta ve kompresyon ölçümü,sonra ona göre piston yüzükleri veya yatakları ne ise bakılır.Bu arada aracınız twinport olması bir ihtimali daha ortaya koyar oda üst kapak içindeki menbranın yırtılması dolayısı ile ıslık sesi gibi ses yapar ve vakum oluşması ve yağı yakması sebepleri oluşturur.Bunun içinde opelin ilk yardım diye servislere bilgisi verilmiştir feldabhilfe 2266 adı altında
Opel bilgi bankası ;
Modeller
Astra-G 2003...2005,Astra-H 2004...2008,Zafira-B
2005...2008,Meriva 2006...2008,Corsa-D
2007...2008,Vectra-C 2006...2008,
Motorlar;
Z16XEP,Z16XE1| Z16XER| Z16XEP| Z16LET|
Z18XER,Z16XE1| Z16XER| Z16XEP| Z18XER,Z16XEP
Z16LET,Z16LEL| Z16LER,Z16XEP| Z18XER,Z18XER
Şikayet;
rolanti yükselmesi,dalgalanması,yağ tıpasını açınca vakum oluşması ve yağ sarfiyatı artışı boğaz kirlenmesi aşırı yağlanması,bujilerin kurum bağlaması motordan ıslık sesi gelmesi.yağ tapası veya yağ çubuğu çekilince ıslık sesi kesilmesi halinde ventil kapağı değişmesi gerektiği bilginize sunulur, membran yırtılması vardır.