- Katılım
- 6 May 2009
- Mesajlar
- 637
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 16
Tüm dostlara selamlar.
Astra F aracıma uyguladığoımız yol bilgisayarı tüm fonksiyonlarıyle beraber çalışıyor. ANcak Anlık Yakıt Tüketimi ve Ortalama tüketim konusunda küçük bir sıkıntı var. Aslında etrafımdaki arkadaşlara/ustalara göre bu bir sorun değil ancak benim penceremden bakıldığında konu sorun. Ve nedeninin tespit edilip çözülmesi gerekiyor. Değerli ustalarımdan ve dostlarımdan konu hakkında bilgi / fikir sahibi olanlar paylaşırsa çok sevinirim.
Aracın anlık yakıt tüketimi, motor sıcaklığı 90 dan yukarı (ideal çalışma sıcaklığı) çıktığında 1.0 lt/h dan aşağıya hiç inmedi. Genelde 1.1. - 1.2 lt/h civarı seyrediyor. Ama bilinen oki 0.8 - 0.9 civarı görünmesi gerekli. Bu Barla hocam ın aracında bu şekilde halihazırda görünmekte.
Geleim ortalama tüketime. Anlık tüketimde görüne bu sapma elbette ortalama tüketime de yansımakta ve genelde % 20 lik bir sapma meydana getirmektedir. Kimi arkadaşlara göre "daha ne istiyorsun millet LPG ye uyarlamaya çalışyor ancak bir türlü beceremiyor, senin ki LPG tüketimi gösteriyor, sakın elleme". Bu fikre katılmakla beraber ben bunun doğru olarak çalışması ve bana da olması gerektiği gibi benzin tüketim değerlerini göstermesini istiyorum. YOksa ben zaten aracımın ne kadar LPG tüketimi olduğunu biliyordum. Amaç ekranda asıl tüketim değerlerini görmek.
Bunu n la ilgili benim şöyle bir fikrim geldi.:
Malum yol bilgisyarı benzin enjektörünün açık kalma süresine göre bir dğer üreterek karmaşık bir zaman hesabıyla elde ettiği bu bilgiyi MID ekrarnına yansıtyor. Yaktığından fazla göstermesenin bir nedeni; aracın fakir çalılşması sonucu ECU nun enjektörleri açarak bu farkı kapatma çabası sonucu, yol bilgisayatrına değer fazla gönderilmekte. Çünkü ecu yanma odasına giden yakıtı yetrsiz gördüğünden, enjektörü ıuyararak daha fazla açık kalmasını sağlıyor dolayısyla bu aöçık kalma süresi direkt yol bilgisayarına yansıyor.
Ustalarımdan ricam bu tezim/düşüncem doğrumudur. Eğer doğru ise aracın yanma odasına giden benzini uğrayacvağı dirençler 1. BEnzin pomapası (yeni değişti)
2. Benzin filtresi (bildğim kadarı ile bayaadır değiğşmedi) tıknamışsa ECU nun ölçtüğü değer bu filtrede karşılaştığı dirence göre enjektör açık kalma sğrwsini uzatıyor olabilirmi.
3. Oksijen sensörü okudğuı değerden kaynaklı fazla gösterme mümkün mü
4. Kabul ediyorum "Ya ne yapacan bin işte" tüm yollar kapandığında aklı yatıştrıacak ilaçtır.
5. Bu tüm yoların kapanmasında ustalarım bana yardım eder misiniz ?
6. Herkese Ankara dan saygılar selamlar.
7. Bugün Haziran 10. Ankara da hala kombi yanıyor.
Astra F aracıma uyguladığoımız yol bilgisayarı tüm fonksiyonlarıyle beraber çalışıyor. ANcak Anlık Yakıt Tüketimi ve Ortalama tüketim konusunda küçük bir sıkıntı var. Aslında etrafımdaki arkadaşlara/ustalara göre bu bir sorun değil ancak benim penceremden bakıldığında konu sorun. Ve nedeninin tespit edilip çözülmesi gerekiyor. Değerli ustalarımdan ve dostlarımdan konu hakkında bilgi / fikir sahibi olanlar paylaşırsa çok sevinirim.
Aracın anlık yakıt tüketimi, motor sıcaklığı 90 dan yukarı (ideal çalışma sıcaklığı) çıktığında 1.0 lt/h dan aşağıya hiç inmedi. Genelde 1.1. - 1.2 lt/h civarı seyrediyor. Ama bilinen oki 0.8 - 0.9 civarı görünmesi gerekli. Bu Barla hocam ın aracında bu şekilde halihazırda görünmekte.
Geleim ortalama tüketime. Anlık tüketimde görüne bu sapma elbette ortalama tüketime de yansımakta ve genelde % 20 lik bir sapma meydana getirmektedir. Kimi arkadaşlara göre "daha ne istiyorsun millet LPG ye uyarlamaya çalışyor ancak bir türlü beceremiyor, senin ki LPG tüketimi gösteriyor, sakın elleme". Bu fikre katılmakla beraber ben bunun doğru olarak çalışması ve bana da olması gerektiği gibi benzin tüketim değerlerini göstermesini istiyorum. YOksa ben zaten aracımın ne kadar LPG tüketimi olduğunu biliyordum. Amaç ekranda asıl tüketim değerlerini görmek.
Bunu n la ilgili benim şöyle bir fikrim geldi.:
Malum yol bilgisyarı benzin enjektörünün açık kalma süresine göre bir dğer üreterek karmaşık bir zaman hesabıyla elde ettiği bu bilgiyi MID ekrarnına yansıtyor. Yaktığından fazla göstermesenin bir nedeni; aracın fakir çalılşması sonucu ECU nun enjektörleri açarak bu farkı kapatma çabası sonucu, yol bilgisayatrına değer fazla gönderilmekte. Çünkü ecu yanma odasına giden yakıtı yetrsiz gördüğünden, enjektörü ıuyararak daha fazla açık kalmasını sağlıyor dolayısyla bu aöçık kalma süresi direkt yol bilgisayarına yansıyor.
Ustalarımdan ricam bu tezim/düşüncem doğrumudur. Eğer doğru ise aracın yanma odasına giden benzini uğrayacvağı dirençler 1. BEnzin pomapası (yeni değişti)
2. Benzin filtresi (bildğim kadarı ile bayaadır değiğşmedi) tıknamışsa ECU nun ölçtüğü değer bu filtrede karşılaştığı dirence göre enjektör açık kalma sğrwsini uzatıyor olabilirmi.
3. Oksijen sensörü okudğuı değerden kaynaklı fazla gösterme mümkün mü
4. Kabul ediyorum "Ya ne yapacan bin işte" tüm yollar kapandığında aklı yatıştrıacak ilaçtır.
5. Bu tüm yoların kapanmasında ustalarım bana yardım eder misiniz ?
6. Herkese Ankara dan saygılar selamlar.
7. Bugün Haziran 10. Ankara da hala kombi yanıyor.