Astra F MID yakıt tüketimini % 20 fazla gösteriyor.

barıs_koc

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 May 2009
Mesajlar
637
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Tüm dostlara selamlar.
Astra F aracıma uyguladığoımız yol bilgisayarı tüm fonksiyonlarıyle beraber çalışıyor. ANcak Anlık Yakıt Tüketimi ve Ortalama tüketim konusunda küçük bir sıkıntı var. Aslında etrafımdaki arkadaşlara/ustalara göre bu bir sorun değil ancak benim penceremden bakıldığında konu sorun. Ve nedeninin tespit edilip çözülmesi gerekiyor. Değerli ustalarımdan ve dostlarımdan konu hakkında bilgi / fikir sahibi olanlar paylaşırsa çok sevinirim.

Aracın anlık yakıt tüketimi, motor sıcaklığı 90 dan yukarı (ideal çalışma sıcaklığı) çıktığında 1.0 lt/h dan aşağıya hiç inmedi. Genelde 1.1. - 1.2 lt/h civarı seyrediyor. Ama bilinen oki 0.8 - 0.9 civarı görünmesi gerekli. Bu Barla hocam ın aracında bu şekilde halihazırda görünmekte.
Geleim ortalama tüketime. Anlık tüketimde görüne bu sapma elbette ortalama tüketime de yansımakta ve genelde % 20 lik bir sapma meydana getirmektedir. Kimi arkadaşlara göre "daha ne istiyorsun millet LPG ye uyarlamaya çalışyor ancak bir türlü beceremiyor, senin ki LPG tüketimi gösteriyor, sakın elleme". Bu fikre katılmakla beraber ben bunun doğru olarak çalışması ve bana da olması gerektiği gibi benzin tüketim değerlerini göstermesini istiyorum. YOksa ben zaten aracımın ne kadar LPG tüketimi olduğunu biliyordum. Amaç ekranda asıl tüketim değerlerini görmek.
Bunu n la ilgili benim şöyle bir fikrim geldi.:

Malum yol bilgisyarı benzin enjektörünün açık kalma süresine göre bir dğer üreterek karmaşık bir zaman hesabıyla elde ettiği bu bilgiyi MID ekrarnına yansıtyor. Yaktığından fazla göstermesenin bir nedeni; aracın fakir çalılşması sonucu ECU nun enjektörleri açarak bu farkı kapatma çabası sonucu, yol bilgisayatrına değer fazla gönderilmekte. Çünkü ecu yanma odasına giden yakıtı yetrsiz gördüğünden, enjektörü ıuyararak daha fazla açık kalmasını sağlıyor dolayısyla bu aöçık kalma süresi direkt yol bilgisayarına yansıyor.

Ustalarımdan ricam bu tezim/düşüncem doğrumudur. Eğer doğru ise aracın yanma odasına giden benzini uğrayacvağı dirençler 1. BEnzin pomapası (yeni değişti)
2. Benzin filtresi (bildğim kadarı ile bayaadır değiğşmedi) tıknamışsa ECU nun ölçtüğü değer bu filtrede karşılaştığı dirence göre enjektör açık kalma sğrwsini uzatıyor olabilirmi.
3. Oksijen sensörü okudğuı değerden kaynaklı fazla gösterme mümkün mü
4. Kabul ediyorum "Ya ne yapacan bin işte" tüm yollar kapandığında aklı yatıştrıacak ilaçtır.
5. Bu tüm yoların kapanmasında ustalarım bana yardım eder misiniz ?
6. Herkese Ankara dan saygılar selamlar.
7. Bugün Haziran 10. Ankara da hala kombi yanıyor.
 
barış bu teorine göre, yine ekranda yazanın doğru olup aracının tüketiminin fazla olması gerekmez mi? yani beyin enjektöre daha fazla yakıt sinyali gönderiyor ve yol bilg. da burdan hesapla daha fazla gösteriyorsa, enjektörün de daha fazla yakıt püskürtmesi gerekmez mi?

konuya hakimiyetim yok sadece fikrimi söylüyorum;bence hesaplamanın yapıldığı üniteye bakmak gerek. hangi modelin yol bilgisayarını adapte etmiştin sen? gsi dı yanlış hatırlamıyorsam.
gsi için hesaplamada kullanılan sabitlerle senin aracındakiler farklı olduğu için değer farklı çıkıyor olmasın? yani sorun yazılım olmasın?
 
Ynen öyle Hakan. Aracın zaten % 10 - 15 fzla yaktığını dğşünüyorum. Aracımı ilk aldığıomda ş içi 10.7 /100 km LPG tüketimi vardı. Yazın ş içi. Şimdi hemen hemen şartlar aynı ancak 11.5 - 12.5 lt arası değişiyor. Ya burda asıl sorun dostum bu konularda teknık bilgiye sahiop değilim. Bu bir düşünce. Ama doğru ama yanlış. BEnde bburaya açayım bilgisi tecrübesi olan ustalar arkadaşlar yol göstetrsin istedim. E tabi rahatsızlık var abi serde. Ne yapacaksın.
 
:)
iyi etmişsin, senin projeler iddialı.bu işlerden anlayanlar yazsın herkes faydalanır.

e zaten fazla yakıyosan, yol bilgisayarının kalibrasyonu tamam sorun fazla yakıtta demekki
benzin filtresini değiştirmeni öneririm etkiliyor az da olsa. hatta girmişken komple bi buji-filtre bakımı yaptır çıksın aradan
 
arkadaşlar konu hakkında bilgisi olan var mı acaba ?
 
sanmam
 
:( .
 
normal bakımlarını yaptırıp denedin mi? filtreler bujiler vs.?
 
Sorun bence yazılımla çözülecek.
 
Geri
Üst