Astra G Bi-Xenon Dönüşümü ve Mercekli Sis Farı Montajı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan enisokan
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
merhaba, size bir sorum olacaktı. bugün far ayarı yapmaya çalıştığım sırada far ayarı hepten bozuldu. fark ayarı için iki tane ayar vidasını ne tara çevirirsem çevireyim ayarda bir değişiklik olmuyor. ilk ayara başladığımda vidalarla oynadığımda biraz ayar yapabiliyordum fakat şuanda hiç tepki yok. siz farı açtığınız, o ayar vidalarının içeride farı açtığımız zaman tamir edebileceğimiz bir yeri varmı dişli gibi birşeymi var içeride? ayar yapılamadığı şuanda çok aşağı bakıyor. nasıl hallederim bunu açmak içeride işlem yapmak işi çözer mi yoksa o vidalardan ayar yapılamiyorsa farı ıskartaya mı çıkartmak gerekiyor?
 
merhaba, size bir sorum olacaktı. bugün far ayarı yapmaya çalıştığım sırada far ayarı hepten bozuldu. fark ayarı için iki tane ayar vidasını ne tara çevirirsem çevireyim ayarda bir değişiklik olmuyor. ilk ayara başladığımda vidalarla oynadığımda biraz ayar yapabiliyordum fakat şuanda hiç tepki yok. siz farı açtığınız, o ayar vidalarının içeride farı açtığımız zaman tamir edebileceğimiz bir yeri varmı dişli gibi birşeymi var içeride? ayar yapılamadığı şuanda çok aşağı bakıyor. nasıl hallederim bunu açmak içeride işlem yapmak işi çözer mi yoksa o vidalardan ayar yapılamiyorsa farı ıskartaya mı çıkartmak gerekiyor?

İlk önce ayar vidaları sağlam mı? Yani yalama oldu mu? Eğer ayar vidaları sağlamsa sırasıyla bakılabilecekleri şöyle anlatayım. (Fotoğraflar kendi projemde çektiğim resimlerdir.)

Fotoğraftaki sol farımın arkadan görünüşü. Farı ters tutup çekmiştim. Burada resmi ters çevirip normal görünüşe getirdim.

attachment.php


Resimde görüldüğü gibi kısa farın üstüne denk gelen ayar vidanız bir çubuğun ucundaki dişliyi döndürüyor. O dişli de resimdeki beyaz renkli diğer dişliyi döndürüyor. Bu beyaz dişli de aşağıdaki resimde bende merceğin olduğu ama sizde kısa farın olduğu bölmenin üst köşesinde bulunan yuvaya geçen plastik parçayı hareket ettiriyor. (Köşeden beyazlığı görünüyor). Siz vidayı çevirdikçe bu plastik parça ileri yada geri hareket ediyor. Böylece far sağa-sola döndürülüp yatay ayarı yapılmış oluyor.
Burada olabilecek olan;

  • Vida yalama olmuş olabilir
  • Dişli kısımlarda diş atlama, diş sıyrılması falan olabilir
  • Beyaz plastik parça far taslarındaki yuvasından çıkmış olabilir.
attachment.php


Bu da far taslarının bulunduğu parçanın arkadan görünüşü. O plastik parça resimde sol üstteki yuvaya geçiyor.

attachment.php



İkinci ayar vidası da kısayla uzun farın arasında bulunuyor. Resimde iki farın arasında üstteki mavi renkli dişli. Bu vida tek bir dişliyi çeviriyor. Bu dişliye de far taslarının bulunduğu parçada bulunan bir plastik çubuk geçiyor. Bu çubuk 3. resimde uzun farın HB3 yazısının sol üstünde görünüyor. (Etrafına plastik cırt takmışım)
Siz ayar vidasını çevirdikçe bu dişli dönüyor ve far taslarındaki çubuğu çekiyor veya itiyor. Böylece far tasları yukarı kalkıyor veya aşağıya dönüyor. Yani farın yukarı - aşağı ayarını yapmış oluyorsunuz.

Burada da olabilecek problemler diğeriyle aynı.

Son olarak da 3. resimde en altta bir kanca gibi bir plastik parça var. Bu da far seviye motorunun bağlandığı yer. Motorda bir plastik parça var ve bunun ucunda da bir top var. Bu top resimdeki parçadaki yuvaya oturuyor. Eğer motor buradan kurtulduysa far tasları bölümü ya aşağı düşer ya da çok yukarıda kalır.

İşte bakacağınız yerler buraları. Çözüm olarak;
Eğer vidalar yalama olduysa (bende biri öyle) büyük bir düz tornavidayı buraya çakarsanız orjinalinde yıldız olan vida düze döner ve ayarlanabilir.

Dişlilerde problem varsa şöyle yapın. Bu dişlilerin üzerinden 10luk ya da 12lik anahtar takılabilecek kısım var. Anahtar ile bu dişlileri çevirerek de ayar yapabilirsiniz.

En son olarak da eğer çubuklardan herhangi biri çıktıysa bu biraz uğraştırabilir. Ama far camını açmaya gerek yok. Far üzerindeki tüm ampul ve motoru sökün. Size en uygun delikten elinizi sokun ve far tası parçasını, yerinden çıkan çubuğa doğru çekip yuvasına oturtun. Eğer sadece motor çıktıysa o da motorun çubuğunun ucundaki topu far tasındaki parçaya yanlardan sokup yerine oturtun. Sonra motoru da yuvasına döndürerek oturtun.

Bunların haricinde bir sebep bence olmaz.
 

Ekli dosyalar

  • DSC_0016.webp
    DSC_0016.webp
    40.9 KB · Görüntüleme: 161
  • DSC_0013.webp
    DSC_0013.webp
    51.6 KB · Görüntüleme: 159
  • DSC_0023.webp
    DSC_0023.webp
    54 KB · Görüntüleme: 157
Vakit ayırıp uzun uzun açıklayarak yardımcı Olduğunuz için çok teşekkür ederim. Dediğiniz kısımları hava yağmurlu olduğu için şimdi kontrol edemedim fakat en kısa zamanda kontrol edeceğim.
 
Osram Xenarc Cool Blue

Xenonlarım 6000K Forza markaydı. Bi-Xenon için olan D2S ampullerdi. Rengi hafif maviye çalan kristal beyazdı. Görüntü dört dörtlük, aydınlatması da iyi ama siyah asfaltta ve yağmurlu havalarda aydınlatması istediğim gibi olmuyordu. Çünkü aynı hava koşullarında yanımdan 4300K Xenonlu bir araç geçerken onun aydınlatmasının daha iyi olduğunu görüyordum.

Sonunda battı balık yan gider deyip paraya kıyıp Osram Xenarc Cool Blue ampuller aldım. Işığın rengi 5000K. Karşıdan bakınca farlar hala beyaz duruyor. Görüntüde kayıp yok yani. Ama aydınlatma bambaşka oldu. Araştırmadım ama gördüğüm kadarıyla ışık şiddeti eski Forza'lardan kat kat fazla. Baya güçlü. renk olarak da çok hafif sarımsılık var. Bu da kötü havalarda da en iyi aydınlatmayı sağlıyor. Denemek için tek farı değiştirdikten sonra gündüz duvara karşı farları açtım. Osram gayet netken diğeri silik duruyordu.

Ampulu değiştirmek için farı komple söktüm. Çünkü far yükseklik seviyesini ayarlarken çerçeveye sürtme yapıyordu ve sağ sol farklı seviyede kalıyordu.

Merceğin çerçevesini üst kısımdan tıraşladım. Aynı şekilde kısa far tasının üst kısmını ve dış far çerçevesinin aynı bölgesini tıraşladım. Bir de komple far gövdesinin merceğin arkasına yakın kısımlarını kestim. Çünkü vidalarla yükseklik ayarı yaparken belli bir yerde mercek gövdeye deyip kastırıyordu. Artık far tasları ve mercek hiçbir yere değmiyor. Tüm bunlar 2 günümü aldı. Çünkü bizim Astra'ların farları çok dar ve Bi-Xenon gibi koca mercekler ucu ucuna sığıyor.

DSC_0134_zpsjivgdoqc.jpg


İş bittikten sonra önce mercek ve far tasının etrafını ısıya dayanıklı alüminyum bantla kapladım. Far tasını fara yerleştirdikten sonra da farın arkasındaki açıklıkları aynı bantla kapladım. Ancak içteki far motoruna bağlı far taslarıyla dış kısımdaki bantlar birbirine değmiyor. Bantın buraya denk gelen kısımlarını arkalı önlü bantlayıp birbirlerine yapışmamalarını sağladım. Ayrıca dıştakini daha gergin yapıştırıp bu teması engelledim.
Dışına aslında kap yapmayı düşündüm ama farın bulunduğu bölüm zaten daracık ve pek çok cihaz mevcut. (Alarmın sireni, LDR modülü, Amerikan park modülü, Bi-Xenon uzun modülü vs.)

attachment.php


attachment.php


Bantlama bitince ısıya dayanıklı siyah boyayla boyadım. En azından renk olarak sırıtmıyor artık. :D

DSC_0137_zpsrlhyhyy1.jpg


Aslında farlardaki tüm ampulleri değiştirdim. Alttaki fotoğrafta şoför tarafı yenileriyle diğeri eskileriyle.
Xenonlar Osram D2S Xenarc Cool Blue 5000K
Uzunlar Osram HB3 Night Breaker Unlimited 4000K
Parklar Photon 5 Beyaz Ledli T10
Sinyaller Osram Diadame Chrome

Sağ taraftakilerse Forza 6000K Xenon - normal halojen park ampulü - Photon HB3 Xenon Efect uzun ampulü - Osram Diadame Chrome
attachment.php


Osram'ın Xenon rengi net bir şekilde beyaz, diğeri mavimsi. Park ampulü de kuvvetli bir beyaz ışığa sahip. Ampulün hem üst hem de yanlarında LED olduğu için far tasını da daha iyi kullanıp güçlü ışık veriyor.

Burada yolcu tarafındaki eski ampuller görünüyor:
attachment.php


Burada da şoför tarafındaki yeniler: (Işık şiddetleri ve renklerin farkı gayet net anlaşılıyor)
attachment.php


Tüm iş bittikten sonra far seviye ayarını yaptım. Bunun için duvara kadar arabayı dayadım. Far desenini kağıt bantla duvara işaretledim. 10 metre arabayı geri çektim. Farın üstünde açı olarak %1 yazıyor. Yani her 1 metre geri gidişte far çizgisi 1cm aşağı inmeli. İlk çizginin 10cm aşağısını işaretleyip farların seviyelerini vidalarıyla bu çizgiye çektim. Duvar fotoğrafını daha sonra eklerim. Şimdilik karşıdan çektiğim resim var.
Burada farlar 5000K sisler ise 4300K. Ancak fotoğrafı flaşlı çektiğim için sislerde mavimsilik olmuş. Normalde birbirlerine çok yakınlar ama aradaki 700K fark sisleri biraz daha sarıya yakın yapıyor.

DSC_0165_zps0svtyejy.jpg


İlave olarak başka bir iş daha yaptım. Gece uzun süre uzunlarla gidince Bi-xenonun perde motoru herhalde ısındığı için geri çekmemişti. Birkaç kez yaşadım. Belki de Valeo'larda selenoid yerine elektrik motoru kullanıldığı içindir. İstediğim zaman bu motorları devredışı bırakmak için bir kumanda yaptım.
5 bacaklı bir röleye sol uzun far soketinden (+) kablo geltirip röle kontak girişine bağladım. Normalde kapalı olan röle kontak çıkışını da bi-xenon perde motorlarına bağladım. Rölenin bobin ucun için küllüğün altındaki kendi yaptığım sigorta kutusundan vites önündeki butonlardan ikinci sıra soldan birinciye bağladım. Buradan da rölenin bobin ucuna bağladım. Bobin çıkışını da şaseye bağladım. Böylece normal halde uzun-kısa olayında bi-xenon perde motorları çalışıp sellektör yapıyor. Ama ben butonu açınca röle çekiyor ve motorlara hiçbir şekilde enerji gitmiyor. Böylece sadece kısa far Xenon merceği varmış gibi davranıyor. Muayeneye giderken H7 halojen ampulü tıraşlayıp takıp bu tesisatla gidicem. :)

DSC_0158_zpssa03bsfc.jpg


Sigorta kutusuyla ilgili ayrıntıyı kafalık monitörleri konumda anlattım:
http://www.opelim.net/forums/astra-tuning/111667-astra-g-kafalik-monitorleri.html

Butonları da şöyle anlatayım. Kenarlardakiler kademe ayarlı koltuk ısıtmaların. Sol içteki 1-0 kapı altı lazer logoların. Sağ içteki 3 kademelinin 1. kademesi Amerikan parkın kontak anahtarı bağlantısı, 2. kademe ise gündüz ledlerinin +12V bağlantısı. (Aynı anda ikisi de yansın istemedim.)
Ortadaki siviçler ise üst sıra
1.Roadstar navigasyon modülü +12V bağlantısı
2.Navigasyon üzerine bağladığım bilgisayar kasalarındakilerden bir fanın +12V bağlantısı. (Yazın baya ısınıyor) (Fan için buton yapma sebebim, direk bağlayınca anfiden fan zırıltı sesi geliyor. Anfiyi de fanı da direkt aküye bağlasam da kesilmedi.)
3.Araç takip kamerasının +12V bağlantısı. (Parçacıdan çakmaklık aldım. Uçlarını buna bağladım. Kameranın çakmaklık kablosunun ucunu da bu çakmaklığa sokup etraflarını yalıtıp sigorta kutusunun yanına monteledim.)
4.Anfinin teyp için Remote Control kablo bağlantısı. (Anfi istediğim zaman çalışsın diye teybin açıldığını bildiren kabloyu bu buton üzerinden geçirdim.)
Alt sırada sadece soldaki bağlı, diğerleri şimdilik boş. Bu sol birinciye de Bi-Xenon'ların perde motorlarını devredışı bırakan rölenin bobin ucu bağlı.
 
farları kapatmak için kullandığın malzeme nedir? far karartma yapmak için farları açacağım ama hala silikon mu almalıyım mastik mi kesin bir bilgi bulamadım. mastik genelde dolgu amaçlı kullanılır diyorlar silikon kadar sağlam yapıştırma yapmazmış. silikon çekeyim diyorum fakat senin konudan heveslenip mercek takma işinede girmeyi düşündüğümden sonradan tekrar açmak problem olur diye karar veremiyorum. siyah silikon dedikleri sista marka mı kullanmalı yoksa dayson marka mı? yada siyah mastik mi kullanmalı?
daha önceden de sana danıştığım far yükseklik ayarı sorunu ile ilgili farın içini açacağım. açmışken karartma yapıp kapatacağım. yükseklik ayarı yapan vidalar şarjlı tornavida ile çevirdiğimden yalama olmuştır diye mercek işine hemen girmedim. yükseklik ayar vidalarını tamir edebilirsem bir iki ay sonra da mercek takmak için farı açmam gerekecek. tamir edemezsem mercek işini kenara bırakıp bir çift far alacam. sen tekrardan açtığın için biliyorsundur :) hangi malzeme kullanılırda tekrardan açılabilr ?
 
farları kapatmak için kullandığın malzeme nedir? far karartma yapmak için farları açacağım ama hala silikon mu almalıyım mastik mi kesin bir bilgi bulamadım. mastik genelde dolgu amaçlı kullanılır diyorlar silikon kadar sağlam yapıştırma yapmazmış. silikon çekeyim diyorum fakat senin konudan heveslenip mercek takma işinede girmeyi düşündüğümden sonradan tekrar açmak problem olur diye karar veremiyorum. siyah silikon dedikleri sista marka mı kullanmalı yoksa dayson marka mı? yada siyah mastik mi kullanmalı?
daha önceden de sana danıştığım far yükseklik ayarı sorunu ile ilgili farın içini açacağım. açmışken karartma yapıp kapatacağım. yükseklik ayarı yapan vidalar şarjlı tornavida ile çevirdiğimden yalama olmuştır diye mercek işine hemen girmedim. yükseklik ayar vidalarını tamir edebilirsem bir iki ay sonra da mercek takmak için farı açmam gerekecek. tamir edemezsem mercek işini kenara bırakıp bir çift far alacam. sen tekrardan açtığın için biliyorsundur :) hangi malzeme kullanılırda tekrardan açılabilr ?

Bence açmışken mercek montajını da yapıp kapatın :) Tek seferde çıksın. Güzel bir görüntü olsun.
 
farları kapatmak için kullandığın malzeme nedir? far karartma yapmak için farları açacağım ama hala silikon mu almalıyım mastik mi kesin bir bilgi bulamadım. mastik genelde dolgu amaçlı kullanılır diyorlar silikon kadar sağlam yapıştırma yapmazmış. silikon çekeyim diyorum fakat senin konudan heveslenip mercek takma işinede girmeyi düşündüğümden sonradan tekrar açmak problem olur diye karar veremiyorum. siyah silikon dedikleri sista marka mı kullanmalı yoksa dayson marka mı? yada siyah mastik mi kullanmalı?
daha önceden de sana danıştığım far yükseklik ayarı sorunu ile ilgili farın içini açacağım. açmışken karartma yapıp kapatacağım. yükseklik ayarı yapan vidalar şarjlı tornavida ile çevirdiğimden yalama olmuştır diye mercek işine hemen girmedim. yükseklik ayar vidalarını tamir edebilirsem bir iki ay sonra da mercek takmak için farı açmam gerekecek. tamir edemezsem mercek işini kenara bırakıp bir çift far alacam. sen tekrardan açtığın için biliyorsundur :) hangi malzeme kullanılırda tekrardan açılabilr ?

Sista siyah silikonu yıllardır bu işler için kullanırım. Dandik silikonlarda farları yakınca içindeki solvent sıcaktan buharlaşıyor ve far içini karartıyor. Sista kullan. Hem sağlam hem de saç kurutmayla farı açarken sıkıntı çıkarmıyor.

Farın arkasını alüminyum bantla kapatıyorum. Tekzen'de falan var. Soba bandı da deniyor
 
Son düzenleme:
Bence açmışken mercek montajını da yapıp kapatın :) Tek seferde çıksın. Güzel bir görüntü olsun.
mercek ler i çinden almayı düşünüyorum. Gelmesi en iyi ihtimalle bu ayı bulduğunda fardaki yükseklik ayarı problemini çözdüğümde siparişi vereceğim. Yükseklik ayarı yapamadığım far için mercek lük kaçar :)

Sista siyah silikonu yıllardır bu işler için kullanırım. Dandik silikonlarda farları yakınca içindeki solvent sıcaktan buharlaşıyor ve far içini karartıyor. Sista kullan. Hem sağlam hem de saç kurutmayla farı açarken sıkıntı çıkarmıyor.

Farın arkasını alüminyum bantla kapatıyorum. Tekzen'de falan var. Soba bandı da deniyor
Cevap için çok teşekkür ederim. Sista alayım o zaman. Tekrardan kolay açılması önemli. Bu arada başka konuda direksiyonu boyamıştın o konuda linkini verdiğin boya ile orta konsol boyama nasıl olur sence? Deri gibi gözükmesi iyi olur diye düşünüyorum ama boyanın dokusunu yakından gördüğün için fikrini almak istedim.
 
marmarali83' Alıntı:
Cevap için çok teşekkür ederim. Sista alayım o zaman. Tekrardan kolay açılması önemli. Bu arada başka konuda direksiyonu boyamıştın o konuda linkini verdiğin boya ile orta konsol boyama nasıl olur sence? Deri gibi gözükmesi iyi olur diye düşünüyorum ama boyanın dokusunu yakından gördüğün için fikrini almak istedim.

Konsolda da kullanılabilir ama bence plastik astarı + mat boya + vernik üçlüsünü kullan. Ben öyle yaptım. Konsol orjinal duruyor. Çünkü orjinali zaten deri değil.
Aslında direksiyon zaten yumuşak olduğu için sert yüzeyde denemek lazım. Kutuyu bitirdiğim için bilemicem :D
 
Geri
Üst