► ASTRA G CRUİSE CONTROL Montaj (Resimli Anlatım)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan MOKIA
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Kol ve müşür tamam, Op-com ile cc aktifleştirdik.
Op-comda I-R ve O tuşları çalışıyor
Debriyaja basmadan bile Clutch switch "active" konumundan "inactive" geçmiyor. X120 deki 20 numarlı uca (gri kablo) +12 volt direk verdim ama hala Clutch switch "active" yazıyor
Nerede hata var çözemedim.
 
Kol ve müşür tamam, Op-com ile cc aktifleştirdik.
Op-comda I-R ve O tuşları çalışıyor
Debriyaja basmadan bile Clutch switch "active" konumundan "inactive" geçmiyor. X120 deki 20 numarlı uca (gri kablo) +12 volt direk verdim ama hala Clutch switch "active" yazıyor
Nerede hata var çözemedim.

Hata yok, yola çık kullan hız sabitleyicin aktif olur.
 
Hata olduğunu düşündüğüm için soketi takıp denememiştim. Bunu duyduğuma mutlu oldum çok teşekkür ederim. Yarın denerim artık :)
 
ölçen değerli bir elektrik öğretmeni arkadaşımız çıktı
ölçümler tamamdır işte dirençler
Boşta sistemde hiç bir tuşa basılı değilken: 1260 ohm
Set tuşu yani hız sabitleyiciyi devreye alan ve hız artıran tuş:440 ohm
Hafıza ve hız eksiltme tuşu:202 ohm
sistemi iptal etme devre dışı bırakma tuşu:82 ohm


sistem böyle olduğuna göre hız sabitleyici kolu alana kadar sadece devreye alma tuşunu yapsam 440 ohm bir tuş yapsam diyorum fakat
sorun direksiyonun oradaki 4 pinli fişte hangi uçlara bağlayacağım.
 
Bu corsa combo meriva için geçerli astrada direnç değil ,anahtar(switch) ile yapılıyo
 
Henüz kol ve müşür almadım. Ama:
Ecuden kabloları çektim.
Debriyaj ucunu direk bağladım.
Sinyal kolu yerine evdeki bozuk 3 tuşlu mouse kullandım. mouse'nin baskı devresini maket bıçağı ile kazıyarak tuşların bir ucunu boşa çıkardım. Ortadaki tuşun normalde kapalı kontağını O tuşu, diğer 2 tuşun normalde açık kontaklarınıda R ve I tuşu olarak mouse''nin kendi kablosu ile lehimledim.
Arkadaşımdan aldığım op-com ile cc yi aktif ettim.
Bugün sabah mouse ile arabamda cc yi çalıştırdım. Çok güzel
Artık debriyaj müşürü ve sinyal kolunu sipariş edebilirim.
 
Son düzenleme:
Henüz kol ve müşür almadım. Ama:
Ecuden kabloları çektim.
Debriyaj ucunu direk bağladım.
Sinyal kolu yerine evdeki bozuk 3 tuşlu mouse kullandım. mouse'nin baskı devresini maket bıçağı ile kazıyarak tuşların bir ucunu boşa çıkardım. Ortadaki tuşun normalde kapalı kontağını O tuşu, diğer 2 tuşun normalde açık kontaklarınıda R ve I tuşu olarak mouse''nin kendi kablosu ile lehimledim.
Arkadaşımdan aldığım op-com ile cc yi aktif ettim.
Bugün sabah mouse ile arabamda cc yi çalıştırdım. Çok güzel
Artık debriyaj müşürü ve sinyal kolunu sipariş edebilirim.
yardımlarınız için çok teşekkür ederim....
 
Artik Benim de bir Op-Com um var. Bugun elime gecti, Kurulum yapildi. versiyonlar, 1.39 ve 090714 ve Ingilizce.. Dil benim icin sorun degil.

Bana Fren Musirinin cift kademeli olup olmadigini nasil anlayacagim konusunda yardimci olabilir misiniz.


Fren müşürünün çift kademe olduğundan eminiz değilmi.
ciaz olmadan sadece fiziksel kontrol yapabilirsin ecu ne olarak alğılıyor göremezsin.

****EKLEME****

OP-Com ile yaptigim ilk kontrollarda, kontrollar kismiydi galiba orada Brake (fren) Switch 1 ve 2 satirlari var ve frene bastigimda her ikisi birden "Active" olarak gosteriyor.

Cruise Control switch tip (hiz sabitleyicisi tuslari) kisminda (hareket halinde degilken) "R" ve "0" tuslari basildiginda (Tuslarin adi belirip) fonksiyonel, son olarak da "I" tusunda ise "inactive" bilgilerini aliyorum..

Hareket halinde iken de deneyip bakacagim.
Ve baktim degisen birsey yok.. 'I' tusu calismiyor..

Son bir sey;

Bu OP-Com un Win7 icin Driveri yok galiba.. XP de kurulum sorunu yasamadim.
Firmasi Win7 de calistirmayin yazilimi bozuyor falan diyor.
Siz ne diyorsunuz?
 
Son düzenleme:
Geri
Üst