► ASTRA G CRUİSE CONTROL Montaj (Resimli Anlatım)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan MOKIA
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Şemayı inceledim de nerden buldun bunu.
Bu şemada hata var, bu mantıkla çalışacağını sanmıyorum.
çünkü röleler tuşlara bağlanmış ama tuşlar sabit konumlu değil
sadece basınca çalışıp eski konumuna geri dönüyor.
rölelerde çekip brakıyor tekrar.
+ diyotlar ters zaten 1 numaralı röle çekmez zaten
çeksede rölenin +12 sinden göstergedeki led yanmaz. LED şase mantığına göre çalışıyor.

iyide tuşa basınca çalışıyor fakat eski konumuna dönsede cc devrede. ta ki debriyaj switch ine basana kadar. zaten devrede onun da bağlantısı var.
 
iyide tuşa basınca çalışıyor fakat eski konumuna dönsede cc devrede. ta ki debriyaj switch ine basana kadar. zaten devrede onun da bağlantısı var.

debryaj switchi değil o fren switchi de
cc devrede ama tuşu braktığın için rölelerde brakıyor dolayısıyla ışık yansa bile sönüyor. ki bu şekilde göstergedeki ışık +12 verince yanmaz.
 
Gerçekten enteresan, tesisat bu iş için sonradan çekilmiş olsa yanlışlık var diyeceğim ama, bildiğim kadarıyla tesisatda orjinal.
Bilen birinin eline şemayı alıp çek etmesi lazım

Arastirmalarim beni fren pedalindan yanlis bir uyari gidebilecegi seklinde bir yere getirdi.

Yani araci calistirip hic frene basmamissam CC calisiyor/ hafizaya aliyor sanki..

Frene bir kere basildiktan sonra artik I tusu calismiyor.

Onun icin her kontak acilisinda bir kere calisiyor seklinde bir tesbitim olmustu.

Kendime yurtdisindan bir Op-Com siparisi verdim. Elime gecmesi vakit alacak.

O gelene kadar nasil bir test yapmaliyim.?
 
Arastirmalarim beni fren pedalindan yanlis bir uyari gidebilecegi seklinde bir yere getirdi.

Yani araci calistirip hic frene basmamissam CC calisiyor/ hafizaya aliyor sanki..

Frene bir kere basildiktan sonra artik I tusu calismiyor.

Onun icin her kontak acilisinda bir kere calisiyor seklinde bir tesbitim olmustu.

Kendime yurtdisindan bir Op-Com siparisi verdim. Elime gecmesi vakit alacak.

O gelene kadar nasil bir test yapmaliyim.?

Normalde sistemi kuraraken fren pedalı ile işin olmuyor. Fren pedalın 2 kademeli ise ki çogunluğu öyle.
fren pedalından uç felan almadılar değilmi.?
 
Hayir alinmadi..
 
Fren müşürünün çift kademe olduğundan eminiz değilmi.
ciaz olmadan sadece fiziksel kontrol yapabilirsin ecu ne olarak alğılıyor göremezsin.
 
Fren musiri cift veya tek kademe bilemiyorum..
 
Benim Astra G edition O.V. deki socket de bu sekilde.


MOKIA; 2001 molellerdeki gibi x120 soketinin yerinde yuvarlak soket var. Sizde uçlar x120 soketi olmadığından direk içeri geçiyor. [IMG' Alıntı:
http://img32.imageshack.us/img32/2798/snv33086.jpg[/IMG]


http://img32.imageshack.us/img32/2798/snv33086.jpg

Ayrica fren switch im de 4 ayakli olmasi gerekirmis (resimdeki gibi). Cengiz bey bahsettiginiz tek/ cift kademe meselesi ya da diger bir deyisle 2 veya 4 ayak bu galiba..

Henuz kontrol edemedim. Bu switch nerededir? cikarmasi kolay midir? kendim cikarip bakmak istiyorum.
 

Ekli dosyalar

  • ed88_12.webp
    ed88_12.webp
    6.2 KB · Görüntüleme: 111
Son düzenleme:
bence cc nin fren müşürü ucunu arka fren lambaları kontrol ucuna bağlanmış.:)
 
bence cc nin fren müşürü ucunu arka fren lambaları kontrol ucuna bağlanmış.:)

Oncelikle ilginize ve yorumunuza tesekkurler..

C.C. nin fisi Direksiyon yanindaki kendine ait soketine takildigina gore bu yanlis baglanti nerede olmali sizce?

Fren pedalinin oralarda bir yerde oldugunu sandigim fren svic/ sensorunun bulundugu yerde midir sizce?

Beyinde olmasi pek ihtimal dahilinde gorunmedigini saniyorum..
 
Geri
Üst