- Katılım
- 16 Ara 2008
- Mesajlar
- 1,914
- Tepkime puanı
- 40
- Puanları
- 48
Astra G aracıma eBay İngiltere üzerinden üniversal koltuk ısıtma seti aldım. Şoför ve ön yolcu olarak 2 set. İlanında Astra G uyumlu diyor. Ürün Alman malı ve kullanma kılavuzu da sadece Almanca 
http://www.ebay.co.uk/itm/Nachrustsatz-CABON-SITZHEIZUNG-5Stufen-fur-OPEL-ASTRA-G-/270676554568?pt=DE_Autoteile&hash=item3f05947348
Üründe dandik çin malı havası asla yok. Herbir yerinde CE logoları falan var.
Pedlerin içinde sıcaklık sensörleri var. Bu sayede aşırı ısınma durumu olmuyor, röleyi açtırıyor.
Tüm elektronik devre butonların altında.
5 kademeli butonu var. Her kademe arasında da buçuklar var. Yani 10 kademe desek yeridir.
Tüm tesisatını soketli yapmışlar. Ama ben kapı kenarlarından dolaştırdığım için soketin önünden kesip kabloları uzattım. 0,75mm. kalınlıkta kablo kullanmışlar.
Butonlarını vitesin önündeki plastiğe taktım. Düz sığmadıkları için yanlamasına koydum.
Pedler alt ve sırt olarak ikişer tane. İlk önce koltuk kılıflarını belli bir miktar açmak gerekti.
Sırt için önce arka koltuğa geçip koltuğun altındaki plastik parça aşağıya çektirilip alt kısım çıkıyor. Yanlar da çekiştirince yana doğru çıkıyor.
Üstte sağlı sollu iki adet plastik kanca var. Onlar çıkartılıyor. Ardından koltuğun alt kısmındaki plastik parça aralıktan öne doğru itiliyor. Böylece kılıf boşa çıkıyor ve omuz hizasındaki kelepçeli kısıma kadar yukarı çıkartılabiliyor.
Pedi yerleştirdikten sonra yandaki koltuk yatırma çarkının yanındaki delikten kabloyu aşağıya sarkıttım.
Koltuğun oturma yerindeki kılıf ise arkada altta plastik bir parça ile koltuğun iç demirine bağlı. Plastiği yuvasından kurtarınca kılıf öne gelebiliyor.
Oturma yerinin ortasında kılıfı aşağıya asılan dikişli bir kısım var. O koltuk içindeki bir demire 5 yerden bağlanmış. Kancalarından kurtarınca pedin gireceği boşluk oluşuyor.
Pedlerin arkasında yapışkan bantlar var. Bu sayede ped yerleştirildikten sonra kayması engelleniyor. Ayrıca yanında ısı dağıtıcı alüminyum gibi bir malzeme vermişler. Bir set içinde 4 tane var. Bir tarafları yapışkanlı. Ben dördünü de alt pede yapıştırdım. Böylece ısı emilimi daha iyi oluyor.
Pedi kılıf altına soktuktan sonra itebildiğim kadar öne ittim.
Kılıfın söktüğüm kancalarının yerine plastik kelepçe kullandım. Böylece demire bağlanan kılıf gerginleşti. Kablosunu da yaslanmadaki gibi ayar çarkının yanından aşağıya saldım.
Elektrik bağlantısı olarak orijinal şema şu şekilde:
Bu şemadaki S7 ve S8 nolu butonların soketleri vitesin altında mevcut. Ama devre pedlerinkine uymuyor. Ayrıca koltuk altında ısıtmayla ilgili hiçbir kablo yok. Eski astralarda en azında kablolarını çekmişler. O yüzden tesisatını sıfırdan çektim.
Sigorta panelindeki 45 nolu sigortadan uç alıp butonların sarı renkli kontak açılınca enerjilenen kablolarına bağladım.
37 nolu sigortadan ek alıp butonların kırmızı renkli ve kontak açılınca enerjilenen kablolarına bağladım. Şase olarak da debriyajın yanındaki şase noktasından ek alıp butonların siyah kablolarına bağladım.
Burada 37 ve 45 nolu sigorta arasındaki fark; 37 noluda enerji kontak açılınca sürekli var, 45'de ise kontak açılınca var ama marşa basılınca kesiliyor, sonra yine enerjileniyor. Yani marşa basarken marş motoru zorlanmasın diye ısıtmaların enerjisi kesiliyor.
Sistem problemsiz çalıştı. Kontak açılınca ısıtma simgeleri mavi renk yanıyor. Kademe düğmesi değiştirilince düğmedeki sayılar kırmızı yanıyor.
Yaz geldi ama bunu yapmaya anca sıra geldi. Isıtması gayet iyi. Hele 5. kademede soba gibi oluyor
Tabii ki koltukları yakacak bir durum söz konusu değil.

http://www.ebay.co.uk/itm/Nachrustsatz-CABON-SITZHEIZUNG-5Stufen-fur-OPEL-ASTRA-G-/270676554568?pt=DE_Autoteile&hash=item3f05947348

Üründe dandik çin malı havası asla yok. Herbir yerinde CE logoları falan var.
Pedlerin içinde sıcaklık sensörleri var. Bu sayede aşırı ısınma durumu olmuyor, röleyi açtırıyor.
Tüm elektronik devre butonların altında.
5 kademeli butonu var. Her kademe arasında da buçuklar var. Yani 10 kademe desek yeridir.

Tüm tesisatını soketli yapmışlar. Ama ben kapı kenarlarından dolaştırdığım için soketin önünden kesip kabloları uzattım. 0,75mm. kalınlıkta kablo kullanmışlar.
Butonlarını vitesin önündeki plastiğe taktım. Düz sığmadıkları için yanlamasına koydum.

Pedler alt ve sırt olarak ikişer tane. İlk önce koltuk kılıflarını belli bir miktar açmak gerekti.
Sırt için önce arka koltuğa geçip koltuğun altındaki plastik parça aşağıya çektirilip alt kısım çıkıyor. Yanlar da çekiştirince yana doğru çıkıyor.
Üstte sağlı sollu iki adet plastik kanca var. Onlar çıkartılıyor. Ardından koltuğun alt kısmındaki plastik parça aralıktan öne doğru itiliyor. Böylece kılıf boşa çıkıyor ve omuz hizasındaki kelepçeli kısıma kadar yukarı çıkartılabiliyor.
Pedi yerleştirdikten sonra yandaki koltuk yatırma çarkının yanındaki delikten kabloyu aşağıya sarkıttım.
Koltuğun oturma yerindeki kılıf ise arkada altta plastik bir parça ile koltuğun iç demirine bağlı. Plastiği yuvasından kurtarınca kılıf öne gelebiliyor.
Oturma yerinin ortasında kılıfı aşağıya asılan dikişli bir kısım var. O koltuk içindeki bir demire 5 yerden bağlanmış. Kancalarından kurtarınca pedin gireceği boşluk oluşuyor.
Pedlerin arkasında yapışkan bantlar var. Bu sayede ped yerleştirildikten sonra kayması engelleniyor. Ayrıca yanında ısı dağıtıcı alüminyum gibi bir malzeme vermişler. Bir set içinde 4 tane var. Bir tarafları yapışkanlı. Ben dördünü de alt pede yapıştırdım. Böylece ısı emilimi daha iyi oluyor.
Pedi kılıf altına soktuktan sonra itebildiğim kadar öne ittim.
Kılıfın söktüğüm kancalarının yerine plastik kelepçe kullandım. Böylece demire bağlanan kılıf gerginleşti. Kablosunu da yaslanmadaki gibi ayar çarkının yanından aşağıya saldım.
Elektrik bağlantısı olarak orijinal şema şu şekilde:

Bu şemadaki S7 ve S8 nolu butonların soketleri vitesin altında mevcut. Ama devre pedlerinkine uymuyor. Ayrıca koltuk altında ısıtmayla ilgili hiçbir kablo yok. Eski astralarda en azında kablolarını çekmişler. O yüzden tesisatını sıfırdan çektim.
Sigorta panelindeki 45 nolu sigortadan uç alıp butonların sarı renkli kontak açılınca enerjilenen kablolarına bağladım.
37 nolu sigortadan ek alıp butonların kırmızı renkli ve kontak açılınca enerjilenen kablolarına bağladım. Şase olarak da debriyajın yanındaki şase noktasından ek alıp butonların siyah kablolarına bağladım.
Burada 37 ve 45 nolu sigorta arasındaki fark; 37 noluda enerji kontak açılınca sürekli var, 45'de ise kontak açılınca var ama marşa basılınca kesiliyor, sonra yine enerjileniyor. Yani marşa basarken marş motoru zorlanmasın diye ısıtmaların enerjisi kesiliyor.
Sistem problemsiz çalıştı. Kontak açılınca ısıtma simgeleri mavi renk yanıyor. Kademe düğmesi değiştirilince düğmedeki sayılar kırmızı yanıyor.
Yaz geldi ama bunu yapmaya anca sıra geldi. Isıtması gayet iyi. Hele 5. kademede soba gibi oluyor

Ekli dosyalar
Son düzenleme: