Astra G , Soğuk Motor Benzinde Tekleme Sorunu

Dün yine kutup başlarını söküp biraz benzinle gezdikten sonra, farklı bir servise gidip ısrarla sıfırdan kalibrasyon istedim. usta önce rolantide boş ve tam yükte otomatik ayar yaptı, sonra yeşil ve kırmızı yükselen çizgilerin olduğu bir grafikte oturmayan bölümleri tam üst üste oturtarak ayarları tamamladı. bu şekilde kullan dene eğer olmazsa regülatörün gaz borusunu akşam çıkarıp sabah tekrar dene dedi. ustanın yorumuna göre regülatör manifolda gaz kaçırabilir ve sabah araç soğukken bu gazı yakamadığı için boğulabilir dedi. İşin ilginci dünkü ayardan sonra bu sabah sorunsuz çalıştı, birkaç gün daha deneyip daha emin bir sonuç yazabilirim buraya, ilginiz için teşekkürler.

regülatörü iki defa değiştirmiş biri olarak eminim ki senin sorun regülatörde değil. regülatör gaz kaçırırsa ilk çalışmada uzun marş yapmak gerekir ama uzun marş ile araç çalışsa da normal gaz yer. benim bildiğim regülatör gaz kaçırma arızası sadece ilk çalışmayı etkiler bozulan iki regülatör de aynı soruna neden olmuştu.
 
regülatörü iki defa değiştirmiş biri olarak eminim ki senin sorun regülatörde değil. regülatör gaz kaçırırsa ilk çalışmada uzun marş yapmak gerekir ama uzun marş ile araç çalışsa da normal gaz yer. benim bildiğim regülatör gaz kaçırma arızası sadece ilk çalışmayı etkiler bozulan iki regülatör de aynı soruna neden olmuştu.

Dediğiniz gibi ilk çalışmada hiçbir sorun yok, tık diye alıyor, ama sonrasında benzine boğulma durumu başlıyor, araç tekliyor ve gaz yemiyor, sonunda stop ediyor. eğer çalıştırır çalışmaz devir verirsem bi süre içinde toparlıyor. iki sabahtır ayardan sonra tekleme olmadı ama, sadece bugün yolda düşük devir-sabit hızda seyrederken katalitik konvertör lambası (vana şeklinde benzeyen) yandı, ama çekişte vs. hiçbir sorun yok, eğer birkaç gün içinde hiç tekleme olmazsa artık ayar ile kesin olarak çözüldü diyebilirim sanırım, umarım böyle devam eder.
 
Dediğiniz gibi ilk çalışmada hiçbir sorun yok, tık diye alıyor, ama sonrasında benzine boğulma durumu başlıyor, araç tekliyor ve gaz yemiyor, sonunda stop ediyor. eğer çalıştırır çalışmaz devir verirsem bi süre içinde toparlıyor. iki sabahtır ayardan sonra tekleme olmadı ama, sadece bugün yolda düşük devir-sabit hızda seyrederken katalitik konvertör lambası (vana şeklinde benzeyen) yandı, ama çekişte vs. hiçbir sorun yok, eğer birkaç gün içinde hiç tekleme olmazsa artık ayar ile kesin olarak çözüldü diyebilirim sanırım, umarım böyle devam eder.

sorun birebir aynı olduğundan ve en ucuz çözüm yöntemi olduğundan lpg ayarını kontrol ettirmek en akıllıca iş. önceden de yazdığım üzre aynı soruna başka arızalarda sebep olabiliyor. şimdi hatırlayamıyorum ama gaz ayarı yaptığı halde düzelmeyen parça değişimi ile sorundan kurtulan bir arkadaş vardı forumda. inş ayar ile problem ortadan kalkmıştır birdaha uğraştırmaz sizi. çok uğraştım çok rezil oldum bu teklemeden iyi anlarım sizi :)
 
sorun birebir aynı olduğundan ve en ucuz çözüm yöntemi olduğundan lpg ayarını kontrol ettirmek en akıllıca iş. önceden de yazdığım üzre aynı soruna başka arızalarda sebep olabiliyor. şimdi hatırlayamıyorum ama gaz ayarı yaptığı halde düzelmeyen parça değişimi ile sorundan kurtulan bir arkadaş vardı forumda. inş ayar ile problem ortadan kalkmıştır birdaha uğraştırmaz sizi. çok uğraştım çok rezil oldum bu teklemeden iyi anlarım sizi :)

Hocam sizi en iyi ben anlarım, insanın canı çok sıkılıyor, arabadan soğuyoruz :) 4 gün önce sizin de tavsiye ettiğiniz gibi başka bir ustaya gidip sıfırdan ayar yaptırmıştım, çok şükür 3 sabahtır saat gibi çalışıyor, en ufak bir boğulma tekleme vs. yok. otomatik kalibrasyondan sonra bir grafik çıkıyor, önceki ustalar o çizgiyi paralel kaydırıp bazı yerleri oturtmadan bırakıyordu, bu usta benzin grafiği ile lpg grafiğini tam üst üste oturttu.

Sanırım gerçekten de sorun lpg ayarındaydı, araçta fakir karışım algısı oluşunca Ecu benzin haritasını da yenileyip karışımı zenginleştirmeye çalışıyor, haliyle sabah da soğuk motor bu zengin karışımı yakamayıp boğuluyordu. şu an katalitik konvertör lambası yandı ama düzgün çalıştıktan sonra umrumda değil , lpg'ye direniyor sanki araç :)
 
Hocam sizi en iyi ben anlarım, insanın canı çok sıkılıyor, arabadan soğuyoruz :) 4 gün önce sizin de tavsiye ettiğiniz gibi başka bir ustaya gidip sıfırdan ayar yaptırmıştım, çok şükür 3 sabahtır saat gibi çalışıyor, en ufak bir boğulma tekleme vs. yok. otomatik kalibrasyondan sonra bir grafik çıkıyor, önceki ustalar o çizgiyi paralel kaydırıp bazı yerleri oturtmadan bırakıyordu, bu usta benzin grafiği ile lpg grafiğini tam üst üste oturttu.

Sanırım gerçekten de sorun lpg ayarındaydı, araçta fakir karışım algısı oluşunca Ecu benzin haritasını da yenileyip karışımı zenginleştirmeye çalışıyor, haliyle sabah da soğuk motor bu zengin karışımı yakamayıp boğuluyordu. şu an katalitik konvertör lambası yandı ama düzgün çalıştıktan sonra umrumda değil , lpg'ye direniyor sanki araç :)

bi ince ayarla oda çözülür muhtemelen
 
bi ince ayarla oda çözülür muhtemelen

Üstad açıkçası daha da ellettirmeye çekiniyorum, bi tarafı yaparken öbür tarafın bozulmasından çekiniyorum, ustalar pek anlamıyor, KME'nin burada 3 servisi var hepsine de gittim, en son gittiğim yerde de bu sayfada tarif edildiği şekilde ayarların yapılması için ısrar ettim, usta isteksiz davransa da ısrar ederek yaptırdım ve boğulma-tekleme düzeldi, sanırım katalitik lambası da oksijen sensöründen dolayı yanıyor, çalışmasına-çekişe hiçbir olumsuz etkisi yok şu anlık, egsoz muayenesinden de geçerse hiç elletmeyim diyorum.
 
Arkadaşlar sorun tamamen kalibrasyon ile ilgiliydi sanırım, bi süre tekrarlayıp tekrarlamadığını görüp öyle yorum yazmak için bekledim. en son gittiğim yerde (samsun-erimler oto) sıfırdan kalibrasyon yaptırdım. eskiden benzin haritası ile lpg haritası tam oturmuyormuş, araç fakir karışım algılayıp benzin haritasını zenginleştirdiği için sabahları benzine boğulma durumu yaşanıyormuş. ayar esnasında kalibrasyon bölümünde harita noktalarını usta tam üst üste getirip kaydetti, sonrasında daha en ufak bir sorun yaşamadım. Burada küçük bir püf nokta var, regülatör değişimine karar vermeden önce, dikkat etmeniz gereken sabahları geç marş alma olup olmadığı imiş, bu durum olursa regülatör diyaframında oluşan çatlaklardan manifolda gaz sızdırması olabiliyormuş. bende geç çalışma olmadığı için, bütün oklar kalibrasyonu gösterdi. Benzer bir sorun yaşayan olursa izlemesi gereken yol haritası:

*lpg'nin sigortası sökülüp tamamen devre dışı bırakılır
*boğaz kelebeği temizletilir
*benzin depo ve enjektör temizleyici atılır (wurth tavsiye edilir)
*akü kutup başları sökülüp birkaç dakika beklenerek benzin haritası Ecu değerlerinin fabrikasyon ayarlara dönmesi sağlanır.
*bir hafta hiç tüpe geçmeden benzinle gezilir
*sıfırdan kalibrasyon yapılır

akü kutup başlarını sökmek çok önemli, yoksa aynı tekleme hiç lpg'ye geçmeseniz de devam ediyor, kutuplar sökülüp takıldığı anda düzeliyor zaten bu sorun. amacımız benzin ecu değerlerini fabrikasyon değerlerde tutmak için hatasız lpg kalibrasyonu yapmak...
 
Geri
Üst