benim araçta da 2000 devir altında çekiş düşüklüğü var 2000 i geçince çok rahat gidiyor, baskı balatadan şüphelenmiştim sorun orada değil, egr nin 2000 devir altında devrede olduğunu duyunca hemen bu parçadan şüphe etmeye başladım, birde bugün gaz kelebeğine baktık 6 ay önce temizlenmişti yine ziftimsi bir maddeyle dolmaya başlamış abartı değil ama 6 ayda bukadar olması garibime gitti, muhtemelen egr valfinde bir sorun var diye düşünür oldum, bir ara valfin fişini çekip deneyeceğim,
egr yi sağlammı diye konrol ederken, sadece fişini çekmek yeterli mi? egr bozuksa zaten 2000 devir altında devreye girmez yada hiç devreden çıkmaz gibi düşünüyorum, benim araça demekki 2000 devir altında devreye giriyor ki çekiş düşüklüğü oluyor, valf sürekli kapalı kalsa zaten egr devredışı olur araç rahat ilerler, valf sürekli açık kalsa da 2000 devir üzeride çekiş düşüklüğü olmazmı? araç 2000 model astra g, egr nin 2000 değilde mesela 1000 devir altında devreye girmesi gibi bir ayar opcom gibi cihazlarla la yapılabilirmi?
peki egr iptalinde deliklerden hangisi emme hangisi egzoz manifolduna gidiyor nasıl anlıyacağız?