Astra - Golf - Focus - Mazda 3 - Civic - Octavia

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan AksngR
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

AksngR

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Şub 2010
Mesajlar
232
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Siteyi ziyaret et
wol_error.gif
övde hareketine sebep olu
wol_error.gif
Bu resim buyutlandırılmıştır. Tam boyut görmek için tıklayınız.
car_photo_342811_25.jpg


Araç Karşılaştırma: Astra - Golf - Focus - Mazda 3 - Civic - Octavia

Opel'in son derece önemli yeni Astra'sını, sınıfının lider hatcback'leri VW Golf, Ford Focus, Mazda 3, Honda Civic ve Skoda Octavia'nın karşısına çıkarıp altı önemli alanda karşılaştırdık.

1. Mazda 3

Sağlam ikinci el değeri, düşük fiyatı ve rekabetçi kullanım masraflarıyla, zengin donanımlı 3 bu alanda lider oluyor.

2. Volkswagen Golf

Volkswagen hesaplı bir marka olarak bilinmese de golf 2.0 tdi gt 'nin fiyatı uygun, kullanım masrafları makul ve ikinci el değeri son derece yüksek.

3. Skoda Octavia

Açık ara burdaki en ucuz otomobil, ancak Octavia 'nın emisyonu en yüksek oranlarda - değerini de Ford'dan sonra en az koruyan katılımcı.

4. Honda Civic

Kuvvetli ikinci el değeri ve rekabetçi fiyatı Honda'yı çekici kılıyor - ancak yakıt ve bakım masrafları düşündürüyor.

5. Opel Astra

Astra oldukça pahalı bir otomobil, özellikle de ortalama ikinci el değeri göz önünde bulundurulduğunda. Düşük bakım masrafları beşinci sırayı getiriyor.

6. Ford Focus

Son zamanlarda liste fiyatlarındaki artış, Ford 'un pahalı görünmesine sebep oldu. Çok yüksek satış adedi aynı zamanda ciddi değer kaybı anlamına geliyor, yani sahip olması ucuz bir model değil.


wol_error.gif
Bu resim buyutlandırılmıştır. Tam boyut görmek için tıklayınız.
car_photo_342814_25.jpg

wol_error.gif
Bu resim buyutlandırılmıştır. Tam boyut görmek için tıklayınız.
car_photo_342823_25.jpg

wol_error.gif
Bu resim buyutlandırılmıştır. Tam boyut görmek için tıklayınız.
car_photo_342820_25.jpg

wol_error.gif
Bu resim buyutlandırılmıştır. Tam boyut görmek için tıklayınız.
car_photo_342817_25.jpg


Performans

1. Mazda 3


Karşılaştırmamızdaki en güçlü motorla Mazda 3 pistin kralıydı. Beraberinde gelen makul yakıt tüketimi onu özel kılıyor.

2. Opel Astra

Yüksek performansı hikayenin yalnızca yarısı, zira Astra sınıf lideri yakıt ekonomisine ve 1000 km'nin üstüne sahip.

3. Honda Civic

Çok sağlam performansı ve motorunun benzinliye benzer güç üretimi beğeni kazanıyor, fakat 8,6 litre/100 km'lik tüketim değeri testin en yükseğiydi.

4. Ford Focus

Ford eskidi, ancak henüz rekabetin dışında değil. Esneklik testlerinde en hızlı otomobildi ve yakıt tüketimi de başarılı.

5. Volkswagen Golf


Yalnızca Astra 'dan hızlıydı, ancak yakıt ekonomisi iyiydi. Daha iyi ortalama tüketimi onu Octavia 'nın üstüne taşıdı.

6. Skoda Octavia

Octavia aslında oldukça hızlı ve yeterince ekonomik, dolayısıyla bu sonuç acımasız görünebilir. Ancak hiçbir alanda lider olamıyor.
yor.
 
wol_error.gif
car_photo_342835_25.jpg

wol_error.gif
Bu resim buyutlandırılmıştır. Tam boyut görmek için tıklayınız.
car_photo_342832_25.jpg

wol_error.gif
Bu resim buyutlandırılmıştır. Tam boyut görmek için tıklayınız.


Bagaj

1 Skoda Octavia

En uzun otomobil olması ona bu alanda liderliği getiriyor. Arka koltuklar yatık ya da dik konumandayken, en yüksek bagaj hamini sunuyor.

2 Honda Civic

Tabanın altındaki kullanışlı alan Civic'i ayrıcalıklı kılıyor. Karşılığında stepnesiz olmuyor - ancak kaldırabilir minderler ve yatırıldığında düz alan oluşturan arka koltuklar bunu telafi ediyor.

3 Ford Focus

Ford 'un özel bir numarası yok - yalnızca iri bir bagaj ve geniş yükleme eşiği. Koltuklar yattığında yükleme alanı düzleşmiyor ama yalnızca Honda ve Skoda hacim olarak onu geçebiliyor.

4 Volkswagen Golf

Golf 'ün düzgün yükleme alanı oldukça geniş ve çantları sabitlamak için kancalar sunuyor. Ancak arka koltuklar tam düz yatmıyor.

5 Mazda 3

Komik gelecek ama Mazda 3'ün 300 litrelik bagajı Astra 'nınkinden daha uzun ve genişti. Dolayısıyla çantalarımızı daha rahat taşıdı.

6 Opel Astra

Astra 'nın 370 litrelik bagajı burdaki en küçük yükleme alanı olmasa da, dar ve yüksek eşiği ile düzensiz boyutları onu sonunculuğa atıyor.


wol_error.gif
Bu resim buyutlandırılmıştır. Tam boyut görmek için tıklayınız.
car_photo_342847_25.jpg

wol_error.gif
Bu resim buyutlandırılmıştır. Tam boyut görmek için tıklayınız.
car_photo_342844_25.jpg

wol_error.gif
Bu resim buyutlandırılmıştır. Tam boyut görmek için tıklayınız.
car_photo_342841_25.jpg

wol_error.gif
Bu resim buyutlandırılmıştır. Tam boyut görmek için tıklayınız.
car_photo_342838_25.jpg




Konfor

1 Volkswagen Golf

Volkswagen Golf burda rahat bir galibiyet alıyor. Geniş kabinin üretim kalitesi çok yüksek. Sürüş konforu şahane ve görüntü seviyeleri düşük.

2 Skoda Octavia

Octavia 'nın iç mekanı Golf 'ünkü kadar geniş ve süspansiyonları yol bozuklarını etkili biçimde emiyor.

3 Opel Astra

Genişlik konusundaki eksiklerini konfor konusunda kapatıyor, özellikle de uzun yolcuklerında. Sürüş pozisyonu ve koltuklar nefis.

4 Ford Focus

Focus, ilk üç katılımcıyı rafinelik ya da kabin kalitesi olarak yakalayamıyor. Ancak iyi sürüşü ve sürüş pozisyonuyla puan topluyor.

5 Honda Civic

Arkada açık ara en fazla diz mesafesini sunsa da, rakipleri kadar rafine değil. Aynı zmanda sert bie sürüş ve vasat sürüş pozisyonundan kaybediyor.

6 Mazda 3

Gergin sürüşü ve dar kabini 3'ü geriye atıyor. En düşük arka diz mesafesi onda ancak destekleri başarılı koltuklar sunuyor.

wol_error.gif
Bu resim buyutlandırılmıştır. Tam boyut görmek için tıklayınız.
car_photo_342859_25.jpg

wol_error.gif
Bu resim buyutlandırılmıştır. Tam boyut görmek için tıklayınız.
wol_error.gif
Bu resim buyutlandırılmıştır. Tam boyut görmek için tıklayınız.
car_photo_342853_25.jpg

wol_error.gif
Bu resim buyutlandırılmıştır. Tam boyut görmek için tıklayınız.
car_photo_342850_25.jpg




Sürüş Dinamikleri

1 Volkswagen Golf


Volkswagen Golf'ün kullanımı kolay dinamik açıdan iyi işlnmiş. Direksiyonu başarılı, frenleri kuvvetli ve saygın çevikliği onu genel anlamda lider kılıyor.

2 Honda Civic

Keskin tepkileri, gergin süspansiyonu ve sıkı gövde kontrolüyle Civic aile hatchback 'lerinin de eğlenceli olabileceğini kanıtlıyor. Yalnızca Golf 'ün dengesinden yoksun.

3 Ford Focus

Burdaki en yaşlı otomobil olsa da Ford Focus 'u kullanmak harika bir duygu ve sürüş dinamikleri çok başarılı. Direksiyon hissi konusunda kesinlikle çıtayı belirliyor.

4 Mazda 3

Mazda 3 'ün harika yol tutuşu, ardı ardına gelen yön değişikliklerinde sertleşen direksiyonu tarafından gölgeleniyor.

5 Opel Astra

Virajlara başarılı girişi, keskin direksiyonu ve sağlam tutuşu, Opel Astra 'nın artıları. Ancak şerit değiştirme testinde durması çok zaman aldı.

6 Skoda Octavia

Bu karşılaştırmada Skoda Octavia aşırı yumuşak süspansiyonu tarafından yarı yolda bırakıldı. Çok fazla ağırlık transferi ve gövde hareketine sebep oluyor.
 
wol_error.gif
Bu resim buyutlandırılmıştır. Tam boyut görmek için tıklayınız.
car_photo_342871_25.jpg

wol_error.gif
Bu resim buyutlandırılmıştır. Tam boyut görmek için tıklayınız.
car_photo_342868_25.jpg

wol_error.gif
Bu resim buyutlandırılmıştır. Tam boyut görmek için tıklayınız.
car_photo_342865_25.jpg

wol_error.gif
Bu resim buyutlandırılmıştır. Tam boyut görmek için tıklayınız.

Tasarım

1 Mazda 3

Rahatlıkla bu testn en yakışıklı aracı Mazda 3. Diğer katılımcıların yaşlı görünmesine sebep oldu.

2 Volkswagen Golf


Daha tutucu olsada, farklı tasarımıyla Volkswagen Golf aile otomobili grubumuz içinde kendini belli etti - ve Volkswagen amblemi son derece çekici.

3 Opel Astra

Opel Astra 'nın lider olmak için fazla sıradan olduğunu düşünüyoruz, ve VW 'nin prestijinden yoksun. Gene de özenli bir tasarım çalışması.

4 Ford Focus

Ford Focus her ne kadar tanıdık bir sima olsa da, Mondeo tarzı burnu çekici ve temiz çizgilerine eleştiri getirmek zor.

5 Skoda Octavia

Tasarım hiçbir zaman Skoda Octavia 'nın satın alınma sebeplerinden biri olmadı, ve bu otomobile uygulanan makyaj da bunu değiştirmedi. Akıllıca, ancak dinamizimden yoksun.

6 Honda Civic

Uzay çağı Civic 'inin çabuk eskiyeceğini tahmin ediyorduk, ve öyle de oldu. Ya seviyor ya da nefret ediyorsunuz.


Sonuç

Yeni Astra 'nın işinin ne kadar zor olduğu konusunda herhangi bir şüpheniz varsa, rakiplerine bir göz atmanız yeterli - burada kötü tek bir otomobil yok.

Ancak bir galip seçmeliyiz ve o da başarılı sürüş dinamikleri, konforlu iç mekanı ve müthiş değeri sayesinde Golf oluyor.

En büyük sürprizse ikinci sırada yaşanıyor. Mazda 3 'ün iyi bir rakip olduğunu biliyorduk, ancak VW 'yi koltuğundan edebilmek için daha büyük ve kullnaışlı olmalı. Güçlü Honda, dev Skoda 'yı geride bırakırken Astra, pahalı Ford 'la beşinciliği paylaşıyor.

1 Volkswagen Golf (27 puan)

Sürüş dinamikleri ve konfor alanlarındaki en yüksek puanlar zirve yolnu açıyor, ancak genel anlamda hiçbir açıdan geride kalmaması Golf 'ün yeteneklerinin kapsamını ortaya koyuyor.

2 Mazda 3 (24 puan)

Aynı fiyata sunacağı daha iyi konfor ve kullanışlılık seviyesiyle, Golf 'e zor anlar yaşatabilirdi. Şık hatchbackin fiyat / performansı harika ve sürüşü de başarılı.

3 Honda Civic (20 puan)

Ortalamanın altı ekonomi, rafinelik ve konfora rağmen, Civic halen kullanışlı ve dinamik bir seçim.

4 Skoda Octavia (19 puan)

Eğer önceliğiniz genişlikse, Skoda sizin tercihiniz olabilir. Bu karşılaştırmada rahatlıkla başa baş mücadele veriyor.

5 Opel Astra(18 puan)

Sınıf liderine karşı başarılı bir deneme. Fiyatı Astra 'yı geriye atıyor, ancak tutumlu ve konforlu bir otomobil.

6 Ford Focus (18 puan)

Ford 'a ihanet eden geçen zaman değil, yükselen fiyat etiketi oldu. Gene de halen sürüş dinamikleri harika, ve kullanışlı da.



alıntıdır
 
5 Opel Astra(18 puan)

Sınıf liderine karşı başarılı bir deneme. Fiyatı Astra 'yı geriye atıyor, ancak tutumlu ve konforlu bir otomobil.
cok pahalı zaten :D
paylaşım ıcın teşekkurler
 
golf 10 numero..

ama derimki yanlı yazılar bunlar.. hiçbir japon bir almandan iyi olmamıştır genel klasmanda..
 
golf 10 numero..

ama derimki yanlı yazılar bunlar.. hiçbir japon bir almandan iyi olmamıştır genel klasmanda..
yanlı yazı diyorsunuz ve aynı klasmandaki araçları sırf alman diye ön plana atıyorsunuz çok ilginç.bmw-mercedes-audi olsa zaten ilk üçe girilemezdi.ama opel,skoda,wv aynı sınıf araçlar...bu şekilde kıyaslamanızda yanlı düşünceden başka birşey değil bence.
 
Tasarım

3 Opel Astra

Opel Astra 'nın lider olmak için fazla sıradan olduğunu düşünüyoruz, ve VW 'nin prestijinden yoksun. Gene de özenli bir tasarım çalışması



İşte Bu yanlı Yazı Astra Sıradan Bir tasarımama sahıp:kop::kop: Vw nin perstijindenmı yoksun :kop::kop::kop::kop: diyecek bır sey yok buna
 
Tasarım

3 Opel Astra

Opel Astra 'nın lider olmak için fazla sıradan olduğunu düşünüyoruz, ve VW 'nin prestijinden yoksun. Gene de özenli bir tasarım çalışması



İşte Bu yanlı Yazı Astra Sıradan Bir tasarımama sahıp:kop::kop: Vw nin perstijindenmı yoksun :kop::kop::kop::kop: diyecek bır sey yok buna
bu sizin kişisel görüşünüz.adamlar diğer araçlarla bir sıralandırmış ve 3.lüğü layık görmüş.dediğim gibi yanlı olabilir olmayabilir.ama bu sınıfın lideri wvdir.bu yüzden wv prestijli olarak görülmüştür.bundada öyle gülünecek bir durum yok.kaldıki diğer araçlardan üstün bi tasarımıda söz konusu değil bence astranın.
 
Avrupa’da olduğu gibi Türkiye’de de markalar arasında en yoğun rekabetin yaşandığı sınıflardan biri olan kompakt sınıfta Opel Astra dördüncü, Ford Focus üçüncü nesliyle mücadele edecekken rakipler de oldukça dişli.

files.php

Volkswagen Golf


Opel Astra’nın en büyük rakibi olarak görünen Volkswagen Golf, 1.4 lt 122 HP ve 160 HP’lik güç seçeneklerine sahip düşük hacimli turbo beslemeli benzinli ve 1.6 lt’lik dizel motor alternatifleriyle farklı model seçenekleri sunuyor. Yüksek yakıt tüketimine rağmen 102 HP gücündeki 1.6 lt’lik 8 supaplı motor Golf’e ulaşmanın en kolay yolu. Farklı donanım seçenekleri, DSG şanzıman opsiyonu, konforlu iç mekanı, kaliteli işçilik ve malzeme kalitesiyle Astra’nın karşısındaki en güçlü rakiplerden biri olmayı sürdürecek. Bir önceki nesliyle birlikte 2009’un ilk 9 ayında toplam 3.381 adet Golf satıldı.

files.php


Fiat Bravo

Sportif tasarımı ve farklı motor seçenekleriyle Astra karşısında iddiasını sürdürecek olan Bravo, özelikle genç kullanıcıları kendine çekiyor. Fiat Bravo’da atmosferik ve turbo beslemeli 1.4 lt’lik benzinli ve 1.6 lt’lik multijet dizel motorlar görev yaparken yeterli işçilik ve malzeme kalitesi geniş iç hacimle birleşiyor. 32.150 TL’den başlayan fiyatlarla satılan Bravo, Eylül 2009’a dönemine kadar Türkiye’de toplam 984 adet sattı.

files.php


Kia Cee'd
Hyundai i30 ile aynı plaformdaki cee’d, 1.6 lt’lik dizel motorla satılırken makyajlandıktan sonra 1.4 lt ile 1.6 lt’lik benzinli motorlarıyla model ailesini genişletti. Sürüş özellikleri ve geniş iç mekanıyla öne çıkan cee’d, VSC’nin tüm donanım seçeneklerinde standart olmaması yüzünden Astra’nın karşısında biraz zorlanacak. cee’d’in fiyatları 31.209 TL’den başlıyor. 2009’un ilk 9 ayında toplam 921 adet cee’d HB satıldı.

files.php


Mazda3 HB

Mazda3, sadece benzinli motorla satılmasını düşük satış rakamlarında belli ediyor. İlk 9 ay sonunda toplam 322 adet Mazda3 HB satıldı. 1.6 lt’lik motoruyla bu zorlu sınıfta rekabet etmeye devam eden Mazda3, yol tutuşuna, şık tasarımına ve dayanıklılığına güveniyor. Otomatik şanzıman alternatifi sunan Mazda3 HB’in iç mekanı bol butonlu otomobilleri sevenler için birebir. Fiyatlar 39.588 TL’den başlıyor.

files.php


Peugeot 308 HB

3.056 adetle kompakt HB pazarının en çok satılan modellerinden biri olan 308, düşük yakıt tüketimine sahip benzinli ve dizel motorlarıyla Astra’nın karşısındaki dişli rakiplerden biri olmaya devam edecek. Kaliteli malzemeye sahip geniş iç mekanıyla ön plana çıkan 308 HB, dizel-otomatik kombinasyonuyla dikkat çekiyor. Donanıma bağlı olarak ESP standart olarak sunulurken, fiyatlar 35.250 TL’den başlıyor.


files.php


Renault Megane HB

Yenilenen Megane HB, 1.6 lt’lik benzinli ve 1.5 lt’lik dizel motor seçenekleri sunarken bu aracın otomatik şanzımanın bulunmaması Opel Astra karşısında dezavantaj oluşturacak. Megane HB geniş iç mekanı ve zengin donanım paketleriyle Astra’nın müşterilerini kapmaya çalışıyor. Renault Megane HB, 37.300 TL’den başlayan fiyatlarla sunuluyor. İkinci nesil ve üçüncü nesil Megane HB, Eylül 2009’a kadar 1.901 adet satıldı.

files.php


Toyota Auris

Türkiye’de üretilen tek kompakt sınıf HB olan Auris’te otomatik şanzıman ile de tercih edilebilen benzinli ve dizel motor seçenekleri bulunurken farklı donanım paketleriyle zengin model yelpazesi sunuluyor. Güçlü motoru, düşük yakıt tüketimi ve geniş iç mekanıyla Astra’ya müşteri kaptırmamayı düşünen Auris’te ESP’nin isteğe bağlı olarak sunulması bir dezavantaj olurken yeni eklenecek 1.33 lt’lik çevreci motor da Astra’yı
zorlayacak gibi. Toyota Auris 38.100 TL’den başlayan fiyatlara sahip. İlk 9 ay sonundaysa 3.486 adet Auris satıldı. 2010 yılında makyajlı Auris’in
satışa sunulacak olması Astra’nın işini biraz daha zorlaştırabilir.

files.php


Honda Civic HB

Şık tasarımıyla öne çıkan Civic HB özellikle genç müşterilerine hitap ederken, 1.4 lt ve 1.8 lt’lik benzinli motorlarına alternatif olarak bir dizel sunmaması satış adetlerini kısıtlıyor. Bu aracın Eylül 2009’a kadar olan toplam satışı 428. Dizel otomobillere olan yüksek talebi görmezden gelen Honda, Civic’te de bu sorunu yaşıyor. Civic HB’de ESP ile aynı görevi yapan Araç Denge Kontrol Sistemi VSA standart olarak sunuluyor. Civic HB,
standart donanımdaki otomatik şanzımanın da etkisiyle 46.775 TL’den başlayan fiyat etiketlerine sahip.

files.php


Citroen C4 HB

Peugeot 308 HB ile aynı platformda üretilen C4, 2009 yılı içerisinde makyajlanırken benzinli ve dizel motor seçeneklerini sunmaya devam ediyor. Düşük tüketim sunan HDI motorları dikkat çekici. İlk 9 ayda 1.700 adet satılan C4’ün fiyatları 32.917 TL’den başlıyor.


files.php


Hyundai i30 HB

Şık tasarımıyla Astra HB karşısında da iddiasını koruyacak olan Hyundai i30’da, 1.4 ve 1.6 lt’lik benzinliyle 1.6 lt’lik dizel motorlar görev yapıyor. Başarılı işçilik ve malzeme kalitesi, iyi yol tutuş özellikleri ve zengin donanımına rağmen i30, dar görüş açısına ve küçük bagaj ağzına sahip. Hyundai i30, 29.300 TL ile 42.977 TL arasında değişen fiyatlara sahipken ESP, bu opsiyonel olarak sunuluyor. Makyaj zamanı yaklaşan i30, ilk 9 ayda 2.924 adet satıldı.


files.php


Seat Leon

Makyajlanan Leon, şimdilik 1.4 lt, 1.6 lt, 1.8 lt ve 2.0 lt’lik benzinli motorlarla sunulurken, 2010’da 1.6 lt’lik dizel motorun ithalatı planlanıyor. Sportif tasarımıyla genç kullanıcıların tercihi olan Leon, geniş iç mekanı ve dinamik sürüş özellikleriyle öne çıkarken kısıtlı görüş açıları ve küçük aynaları bu aracın en büyük dezavantajları. Fiyatları 35.550 TL’den başlayan Leon’un ilk 9 aylık toplam satışı 1.218 oldu.

files.php


Subaru Impreza HB

4 tekerlekten çekiş sistemi ve boxer motorlarıyla ünlenen Subaru, kompakt sınıfta ilk olarak güncel Impreza ile HB karosere sahip oldu. 1.5 lt’lik benzinli motoruna bu haftadan itibaren önden çekişli versiyonunu ekleyen Impreza HB, müşteri profilini biraz daha arttıracak. Geniş görüş açıları ve konforlu iç mekanıyla dikkat çeken Impreza HB, 38.039 TL’den başlayan fiyatlara sahipken, ilk 9 aylık satış adedi 70.

http://www.youtube.com/watch?v=vxVNWo3gAB8&feature=fvst

http://www.youtube.com/watch?v=caxB75zQc-s&playnext=1&list=PL3002B53B458C9ECD&index=21
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst