Astra H 1.3 CDTİ Çekiş ve Turbo Sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan neo7400
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

neo7400

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Nis 2013
Mesajlar
26
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar, aracımı 2.el olarak 81.000 km 03.11. 2012 de yakın bir tandığımdan aldım. 85000 de gerekli tüm periyodık mekanık bakımını Opel Tümar karadenizereğlide yaptırdım. Gayet naif ve nazik kullanmaya çalıştım. Son 20 güne kadar aracımla alakalı hiçbir mekanik problem yaşamadım. Ayrıca (aynı istasyon aynı pompa )OPETTEN başka hiçbir yakıt kullanmadım. Hiç bir arıza koduyla karşılaşmadım. Fakat son 20 gündür arabamda ciddi değişiklikler hissetmeye başladım. Sorunum şudur ;

1-Araba 2. viteste 3000 devirde tekleme yapıyor , sanki LPG li araçların gazı bitmesi, itelemesi gibi. Hafif bir silkelenme yaşıyorum.

2-Yetkili servisler ( tümar ve kervan) Astra H Cdti da turbo herzaman devrededir dediler. 2500 devirdeyken koltuğa yapıştıran sistemin adı ne ozaman ? Artık bu olmuyor, bunun nedenini çok merak ediyorum. Bu devirlerdeyken turbonun sesi de hafif değişiyor.

3-Direksiyonu sağa sola manevra yaparken hafifden çıtırdama yapıyor. Araştırdığım kadarıyla kronik bir sorunmuş.

Tüm bu problemleri yaşamışken hiçbir arıza uyarısı almadım.

Dün Düzcedeki Opel KERVAN yetkili servise gittim,
Araç tech cihazına bağlandı. Hiç bir arıza kodu ile karşılaşılmadı.

1. problem için enjektör değişecek yada mazot pompasından olabilir dediler. Fiyatları söylemeye ihtiyac duymuyorum, tahmin edebilirsiniz.
2. problem için turbo ötmüş gibi "avamca" bir cevap aldım.
3. problem içinde " o bu arabalarda yapmaz corsalarda kronık bir hastalıktır " dedi.

Çözüm önerilerinizi sebebleriyle beraber merak etmekteyim. Bolu ve Düzce civarı işinin experi Opel usta önerilerinizide heycanla beklemekteyim. Yardımlarınız için şimdiden teşekkkür ederim.

Saygılarımla
 
Selam, Ustalarımız daha iyi yorumlar yapacaktır elbette ama ben hem valf hem turbo hemde enjektör sorunu yaşadığım için üçünüde farklı farklı anlatayım, sen hangisine benziyorsa değerlendir.

1. Valf sorunu: Aracın turbosu randımanlı çalışmıyor, bazen hemen devreye girerken bazen girmiyor, araç traktöre dönüşüyor. Belli devirlerin üstünde tekleme benzeri davranışlar sergiliyor. (turbo basınç sensörü değişimi veya borularda sorun varsa boruları değiştirerek)

2. Turbo sorunu: 1800-2000 devirlerde meydana gelen koltuğa yapıştırma hissi kayboluyor. 3500-4000 devirlerde istediğiniz verimi alamadığınızı düşünüyorsunuz, sanki biri aracı arkadan çekiyormuş gibi bir his oluyor. (turboyu değiştirerek)

3. Enjektör sorunu: ilk çalıştırmada bariz devir dalgalanması, devirde düzensizlik, düşük hızda hareket halindeyken ayağınızı çekmediğiniz halde sanki gazdan ani ayağını çekmişsin gibi anlık devir düşmesi vs durumlar. (enjektör değişmesi, enjektör testi ve ayarlarının yapılması, carbon clean)
 
İlgine teşekkür ederim, turbo değişimi hariç ufak tefek arızalar gibi görünüyor.
Fakat, arıza ışığının yanmaması sizce garip değilmi bütün bunlar olurken ?
 
problemlerinizi okudum;dediğiniz gibi arıza lambası yakmaması çok garip,basınç kaybı veya selenoid hatasında bunun hatasını anında kaydeder...
ben size şu veya bu demiyorum...sadece arabadan anlayan ve elinde gerekli diagnostiği olanla araç ile test e çıkılarak ne sonuca varılır...

siz nekadar yakıta güvenirseniz güvenin,problemler yaşanabilir,veya önceki zamanda yaşanan şeyler veya veya mazot ta bazen sulanma yapabilir...
bu araçlardaki filtre su almaya müsait bir filtre değildir...enjektöre su çekme ihtimali yüksek...
nacizane tavsiyem ;
ilk önce yet.servis değil...problem çözmede onlar kısıtlı kalacaktır,elinde diagnos u olan bir yerde tekrar kontrol..
turbonuzu da turbocuya dinletirsiniz..enjektörü de servis dışarı gönderiyor olası tamir durumlarında fakat arabaya enjektörcü havasını alıp bağlamıyor patır kütür takılıp geçiliyor...enjektörü sökme işinide bakım-tamiri ve montajını enjektörcünün yapması gerekir...
aracınızda partikül filtre varmı bilmiyorum ama belki bir yakıt veya yakıta karışan bir sebeple türbin paleti ve dpf kurum yapmış,su sebepli enjektörde çizilme olabilir...

kayıtlı bir arıza yok ise biraz dikkatli çalışma gerektirebilir,belki de katlanmış bir hortum kadar basit olabilir..
 
Hocam ustalardan hiç bir zaman yüzüm gülmedi. Eski aracımda ustalarla alakalı çok problem yaşadığımdan sanayi ustalarına güvenim kalmadı. O yüzden yetkili servise gittim , evet enjektörleri kendileri söküp enjektörcüde inceleteceklerini sölediler. Yok ki şöle işinin erbabı gözünü kırpmadan aracını emanet edebileceğin ustalar, vardır muhakkak ama en azından bana denk gelmedi. Sakarya-Ankaraya kadar yolu var problemlerimin çözüleceğini bilsem yemin ediyorum Boludan kalkıp gelicem.
 
servisin yaptığı belli yağ boşalt yağ koy,balata değiştir...ve basit problemler..hakir gördüğümden değil yanlış anlaşılmasın..benimde serviste çalışmışlığım var..
adapazarı ankara değilde,istanbul derseniz sizi yönlendiririm...
bolu nun zayıf olduğunu tahmin ediyorum ve duydum...bakıma istanbul a gelen arabaları biliyorum...
 
Caner Bey, Ha Sakarya ha İstanbul diyeceğim ama trafik sorunu yüzünden gelmek gözümde büyüyor, özrü kabahatini geçmesinden çekiniyorum, napacağımı şaşırdım. Opel servisleri hakkında da hemfikir olduğumuzu belirtmek isterim. Siz yinede söyleyin, bakarsınız yolumuz düşer.İlginiz içinde ayrıca teşekkür ederim.
 
ne demek yardımcı olabilirsem ne mutlu...ankara dada birçok kişi var,gitmek isterseniz buradan yardımcı olacaklarına eminim...bakarsınız küçük bir egr temizliğiyle ve enjektör bakımıyla bile probleminiz yok olur..
 
ne yazık ki bağzen arızlar arıza kodu bırakmıyor arıza lambasıda yanmıyor...
şimdi turbo sesi değişiyor gibi yazınız var onu pek anlayamadım eğer turboda arıza yoksa...map sensoruna bakılsın birde vakum hortumlarına bakılsın canerin dediği gibi eklemelerde katlanma yırtık olabilir,enjektörlerde sorun varsa bu güç kayıbı birde sert dizel çalışması (sesli) ve kurumlu çalışma ile belli eder
 
85.000 carbon clean yapılmıştı aracıma. Suanda 93.000 de. Önceden 2. viteste 2200,2300 lü devirlerde, aracım koltuğa yaslardı beni. İnanılmaz ivmesi vardı. Şimdi ise bu devirlerde sanki devreye girmek istiyomusta yapamıyo gibi ufak bir ses değişmesi yapıyor. Egr , selenoid valfi, enjektörler,kelebek boğazı hava kaçakları aklıma ilk gelenlerdi ( yaptığım araştırmalar sonucunda), ama serviste bunların hepsinin arıza ışığı yakacağını söledi servis efendiler. Onlar teche bağladı, arıza kodu yoktu. herşey normal deyip gönderdiler. Hatta üstüne turbo ötmüş dediler.:dil: anlamadım.
 
Geri
Üst