Astra H 1.3 CDTI Motor Yağı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan baymavi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Valla özel servislerde 4 l yağın tamamını dolduruyorlar açıkçası bir zararı var mı bilmiyorum şimdiye kadar sorun yaşamadım ama bilen arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim. Hatta bir defasında 3.2 koy dedim yağ seviyesi min çizgisine yakın bir yerde kalınca bişey diyemedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: İnxtria
Valla özel servislerde 4 l yağın tamamını dolduruyorlar açıkçası bir zararı var mı bilmiyorum şimdiye kadar sorun yaşamadım ama bilen arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim. Hatta bir defasında 3.2 koy dedim yağ seviyesi min çizgisine yakın bir yerde kalınca bişey diyemedim.
4 litre koyunca eğer karter sökülmediyse ya emmeden çekiliyor ve ykılıyor yada karter içi fazla basınçtan karter silikon contasından kaçak yapıyor. Normal bakımsa yağ filtresiyle beraber 3.2 karter sökülüp boşaldıysa yağ filtresiyle beraber 4 litre alıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuncg
Valla özel servislerde 4 l yağın tamamını dolduruyorlar açıkçası bir zararı var mı bilmiyorum şimdiye kadar sorun yaşamadım ama bilen arkadaşlar aydınlatırsa sevinirim. Hatta bir defasında 3.2 koy dedim yağ seviyesi min çizgisine yakın bir yerde kalınca bişey diyemedim.
Bir arıza yoksa zaten karter niye sökülsün. Normal değişim de yağ firtreyi değişiminde dahil olmak üzere toplam 3.2 litre olacak şekilde yağ koydurunuz. Fazla konulduğunda basınç artışına ve conta ve oringlerin daha baskı altında çalışmasına sebebiyet vermektedir. Bu daha çok yağ soğutucusu patladı vb. Diye bahsedilen arızalara, uzun vadede yağ sızdırmalarına neden olabilmektedir. 5 yıldır 3.2 litre olacak şekilde yağ koydururum hiçbir sıkıntı yaşamadım. Boş şişe götürüyorum 800 ml. İşaretliyorum önce şişeye sonra da 3.2 litre motora koydururum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuncg
Benim arabada yağ yakma eksiltme damlatma yok ama altında hep terleme diye tabir edilene benzer yağ vardı aldığımdan beri. Hatta bi defa da yıkatmama rağmen tespit edememiştik ustayla. Dediğinize göre bunun sebebi fazla koyulan yağ olabilir? Tekrar altını yıkatıp bi dahaki bakıma 3.2 koydurup gözlem yapayım. Bunun yanında karter contasının da değişmesi gerekir mi deforme olmuş ve doğru miktar koyulsa bile sızdırma olabilir mi? Eğer yağlanma olmazsa sebebi bulmuş olurum. Umarım çok zarar vermemişizdir pompaya. Böyle ustalar olduğu sürece daha çok kronik arızası olur araçlarımızın 😠 bir de filtre değişimi olmadan sadece yağın değişmesi durumunda kaç litre koyulur? 7500 km de bir yağ ve hava filtresini değişmeyi düşünüyorum bundan sonra.
 
Benim arabada yağ yakma eksiltme damlatma yok ama altında hep terleme diye tabir edilene benzer yağ vardı aldığımdan beri. Hatta bi defa da yıkatmama rağmen tespit edememiştik ustayla. Dediğinize göre bunun sebebi fazla koyulan yağ olabilir? Tekrar altını yıkatıp bi dahaki bakıma 3.2 koydurup gözlem yapayım. Bunun yanında karter contasının da değişmesi gerekir mi deforme olmuş ve doğru miktar koyulsa bile sızdırma olabilir mi? Eğer yağlanma olmazsa sebebi bulmuş olurum. Umarım çok zarar vermemişizdir pompaya. Böyle ustalar olduğu sürece daha çok kronik arızası olur araçlarımızın 😠 bir de filtre değişimi olmadan sadece yağın değişmesi durumunda kaç litre koyulur? 7500 km de bir yağ ve hava filtresini değişmeyi düşünüyorum bundan sonra.
Carter contasına ustalar bakarlar gerek görürler ise değiştirirler. Bana göre filtre değişmeden yağ değişmemeli. Mazot kirli yakıt olduğu için motor içinde çok kurum yapar ve zaten yeni koyulmuş yağ hemen siyahlaşır. Yağ kurumları temizler alışkanlığı ile yağ filtresine götürür. Ayrıca bir dizel araç mazotu verimli şekilde yakabilmek için bir benzinli aracın 13-14 katı kadar havaya ihtiyaç duyar ve bunu içine vakumlar. Benzinli motorun 100 km de çekeceği havayı 10 km de çeker ve bu dış etkenler nedeni ile de yine motor yağı hızlı kirlenir. Tüm bunları yağ filtresi iyi temizleyemezse motorda çamurlaşma olur. Deniz taşıtlarında kullanılan dizel motorların çok daha uzun süreli çalışması toz emmemesindendir. Bu yüzden özellikle ülkemiz koşullarında yağ filtrenizi her bakımda değiştirmenizi öneririm. 2 paket sigara parası. Motor yağınızı üzerinde 15 bin km 20 bin km gider ibareleri olsada yukarıdaki nedenlerden dolayı bana göre bu mümkün değildir aslında yaşadığınız şehir ve ortam ile de doğrudan alakalı. Benim tavsiyem yılda bir yağ değişimi ve filtre dahil, yılı dolmadan km 7-8 bin olursa değişim çok faydalı olur. Yağ soğutucusunun sızdırma yapıp yapmadığını kontrol ettirin sızıntı varsa oring-contalarını orijinali ile değiştirin. Ve 6 ayda veya 3 4 bin km gibi de hava filtresine hava tutturup temizletin. Yakıt filtresini de her yağ değişiminde değiştirin. Bunlar set halinde internette satılıyor. Marka olarak GM pahalı oluyor. Ancak size mann, mahle ve özellikle bulunabilirliği açısından bosch filtre setini öneririm. Klimalar her yıl yüzde 10-15 içimdeki soğutma gazını eksiltir bu normaldir. 4-5 yılda bir yetkili serviste yoksa Avrupa klima gazı kullandığından emin olduğunuz bir yerde klima bakımını ihmal etmeyiniz. Mesela wütse. Çin malı gazlar fayda etmeyeceği gibi temelli işi çoğaltır. Normalde klima cihazları araçtaki gazın ve yağın eksiğini tamamlar. Ama çoğu yerde klima gazı yüz lira denen yerlerden çin gazı koyulursa bu sefer eski hali için tüm gazı boşaltmak kaliteli gaz ile yeniden doldurmak gerekir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuncg ve Hasip
Carter contasına ustalar bakarlar gerek görürler ise değiştirirler. Bana göre filtre değişmeden yağ değişmemeli. Mazot kirli yakıt olduğu için motor içinde çok kurum yapar ve zaten yeni koyulmuş yağ hemen siyahlaşır. Yağ kurumları temizler alışkanlığı ile yağ filtresine götürür. Ayrıca bir dizel araç mazotu verimli şekilde yakabilmek için bir benzinli aracın 13-14 katı kadar havaya ihtiyaç duyar ve bunu içine vakumlar. Benzinli motorun 100 km de çekeceği havayı 10 km de çeker ve bu dış etkenler nedeni ile de yine motor yağı hızlı kirlenir. Tüm bunları yağ filtresi iyi temizleyemezse motorda çamurlaşma olur. Deniz taşıtlarında kullanılan dizel motorların çok daha uzun süreli çalışması toz emmemesindendir. Bu yüzden özellikle ülkemiz koşullarında yağ filtrenizi her bakımda değiştirmenizi öneririm. 2 paket sigara parası. Motor yağınızı üzerinde 15 bin km 20 bin km gider ibareleri olsada yukarıdaki nedenlerden dolayı bana göre bu mümkün değildir aslında yaşadığınız şehir ve ortam ile de doğrudan alakalı. Benim tavsiyem yılda bir yağ değişimi ve filtre dahil, yılı dolmadan km 7-8 bin olursa değişim çok faydalı olur. Yağ soğutucusunun sızdırma yapıp yapmadığını kontrol ettirin sızıntı varsa oring-contalarını orijinali ile değiştirin. Ve 6 ayda veya 3 4 bin km gibi de hava filtresine hava tutturup temizletin. Yakıt filtresini de her yağ değişiminde değiştirin. Bunlar set halinde internette satılıyor. Marka olarak GM pahalı oluyor. Ancak size mann, mahle ve özellikle bulunabilirliği açısından bosch filtre setini öneririm. Klimalar her yıl yüzde 10-15 içimdeki soğutma gazını eksiltir bu normaldir. 4-5 yılda bir yetkili serviste yoksa Avrupa klima gazı kullandığından emin olduğunuz bir yerde klima bakımını ihmal etmeyiniz. Mesela wütse. Çin malı gazlar fayda etmeyeceği gibi temelli işi çoğaltır. Normalde klima cihazları araçtaki gazın ve yağın eksiğini tamamlar. Ama çoğu yerde klima gazı yüz lira denen yerlerden çin gazı koyulursa bu sefer eski hali için tüm gazı boşaltmak kaliteli gaz ile yeniden doldurmak gerekir.
13 14 kat biraz fazla degilmi üstad ya 14.7 hava çeker 1 litre yakıt varır benzinli
 
  • Beğen
Tepkiler: cagatay16
Benim arabada yağ yakma eksiltme damlatma yok ama altında hep terleme diye tabir edilene benzer yağ vardı aldığımdan beri. Hatta bi defa da yıkatmama rağmen tespit edememiştik ustayla. Dediğinize göre bunun sebebi fazla koyulan yağ olabilir? Tekrar altını yıkatıp bi dahaki bakıma 3.2 koydurup gözlem yapayım. Bunun yanında karter contasının da değişmesi gerekir mi deforme olmuş ve doğru miktar koyulsa bile sızdırma olabilir mi? Eğer yağlanma olmazsa sebebi bulmuş olurum. Umarım çok zarar vermemişizdir pompaya. Böyle ustalar olduğu sürece daha çok kronik arızası olur araçlarımızın 😠 bir de filtre değişimi olmadan sadece yağın değişmesi durumunda kaç litre koyulur? 7500 km de bir yağ ve hava filtresini değişmeyi düşünüyorum bundan sonra.
Orjinal contayı cıvataların etrafına sıkmıyorlar sadece dış kenara sürüyorlar o yüzden kaçırma yapıyor fazla koyunca ben trigeri kendim değiştridim o sırada karteri söküp cıvatanın etrafını kaplayacak şekilde sürdüm karter tamamen boşaldığı için 4 litre yağı çubukla kontrol ederek doldrudum 3.2 koyunca çubuğun en altında kaldı ve şuana adar çok şükür kaçırma yapmadı. o içerisinde kalan 0.8 litre yağ hemen siyahlaştırıyor yağı 3 km kadar hiçkararmadı yeni yağ. Sıfır aldığımda bu şekilde olmuştu birde.

Not: Çubuktaki yağ seviyesi 1 litre yağa denk geliyor
13 14 kat biraz fazla degilmi üstad ya 14.7 hava çeker 1 litre yakıt varır benzinli
1.3 16,8.1 1.6da 16,5.1 sıkıştırma var atmosferik benzinlide 10,5 1.4tde 10 olarak belirtilmiş 13 14 kat evet fazla 1.3 turbosu 1 atmosfer basıncında 0.8 bar hava basabiliyor
 
Son düzenleme:
OPEL ASTRA 1.3 CDTİ
Z 13 DTH motor tipinin yağ filtresi değişimi dahil alacağı yağ kullanım kitapçığına göre 3,2 litredir.


Motor tipinizi öğrenin. Mesela benzinli olan Z 14 XEP motor 3,5 litre yağ alırken, Z 16 XE1 motor 4,5 litre yağ alır.

O mühendisler bu rakamı kafalarına göre belirlemiyor. O motorun tasarımı bu yağ miktarına ve yağ kalınlığına göre yapılıyor.


Yağ çubuğu ile ölçüm yapınız. Bu motora 3,2 litre yağ koyarsanız max çizgisine yakın bir yerde göreceksiniz.

FAZLA YAĞ KOYMAYIN! Koyarsanız, mesela; krank mili yağda kabarcıklar meydana getirir. Bu kabarcıklar yağlamanın iyi olmamasına yol açar. Sonra 300-500bin km çalışacak motorlar neden 100bin de sorun çıkardı diye düşünür durursunuz.

Keçelerde zamanla sızıntı başlar, katalitik konvektöre zamanla zarar verir. Çok aşırı miktarda yağ konulan motorlar ambeleye gelir ve gaza basmadığınız halde motor son devirde kendini patlatana kadar çalışır kontağı kapatsanız dahi araç istop etmez.
 
Motul xclean 8100 Efe 5 30 tavsiye ederim
 
Geri
Üst