Astra H Easytronic Kalktışta Stop Ediyor

suigeneris52

Kayıtlı Kullanıcı
34-İstanbul
Katılım
14 Şub 2021
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Herkese merhaba,

2007 model 1.3 astra h easytronic araç aldım. 4-5 aydır kullanıyorum. Araçta şu sıkıntı var ve bu sürede 10-15 kere yapmıştır. Zaten pandemi nedeniyle çok da kullanamıyorum (kullansam belki daha fazla yapacak). Aracı kullanırken ışıklarda veya bir yerde durdum. Kalkacakken frenden ayağımı çektiğimde araç hareket etmeye çalışıp (biraz sarsıntı ile) aniden stop ediyor.

Ustaya götürdüm beynine baktı. Sorun göremedi ve beyindeki arızaları silip tekrar yapınca gel dedi. Şansa oradan çıktıktan sonra yine ışıklarda stop ettim kalkarken. Bu sefer beni yakıt sistemi ustasına gönderdi o da baktı bilgisayarla ama o da sorun bulamadı.

Birçok site araştırdım ama öne çıkan şeyler; fren hidroliğini (dot4) değiştir, şanzıman kalibrasyonu yaptır demişler. Bunları deneyeceğim ama aracı bakıma sokacağım muayene zamanı geldi. Gitmişken bu sorunu da çözdürmek istiyorum ama eğer yaşayan varsa bu durumu çözüm yolunu benimle paylaşabilir mi?
 
Stop etmeye yakın f arızası veriyormu
 
Stop etmeye yakın f arızası veriyormu
yok hiç f arızası almadım şu ana kadar. Dediğim gibi bir anda oluyor. Frenden ayağımı çekince öne atlamaya çalışıp, stop ediyor. Bazen oluyor her zaman değil. Ama çok can sıkıyor.
 
Sorununuz baskı balata.
Baskı balatanızı değiştirdikten sonra otomatik robotunun da yağını değiştirip adaptasyon yaptırdığınızda sorununuz ortadan kalkacaktır.
Geçmiş olsun
 
aküyü sökün, akü tepsisini sökün, iki kapak çıkacak. birinde dot4 fren hidroliği var. şırınga ile içindeki yapı çekip boşaltın. içini güzelce temizleyin. yeniden dot4 doldurun. arabayı kapatırken sadece N konumunda bırakın. bir süre araç vitesi kendisi değiştirsin M konumunda çok fazla yormayın. muhtemelen düzelecektir. yine devam ederse ikinci kapakta tutela serisinden 75 / 85 yağ var. onu değiştirmeniz gerekir. araç bu yağların havasını kendisi alır. buna rağmen stop etmeye devam ederse robot kol bozulmuştur.
 
  • Beğen
Tepkiler: İlkerhg
Sorununuz baskı balata.
Baskı balatanızı değiştirdikten sonra otomatik robotunun da yağını değiştirip adaptasyon yaptırdığınızda sorununuz ortadan kalkacaktır.
Geçmiş olsun
öncelikle teşekkürler.

Baskı balatadan kastınız fren mi debriyaj mı? fren balatalarını zaten bakımda değiştiricem. Debriyaj için balata ve rulmanı değiştirmeyi düşünüyorum ama volantı değiştirmeden bu işlem mümkün mü? birkaç video izledim esnek yapıda olduğu için volant da değişmesi gerekir diyenleri gördüm. İşin içine volant girince çok pahalı oluyor.
aküyü sökün, akü tepsisini sökün, iki kapak çıkacak. birinde dot4 fren hidroliği var. şırınga ile içindeki yapı çekip boşaltın. içini güzelce temizleyin. yeniden dot4 doldurun. arabayı kapatırken sadece N konumunda bırakın. bir süre araç vitesi kendisi değiştirsin M konumunda çok fazla yormayın. muhtemelen düzelecektir. yine devam ederse ikinci kapakta tutela serisinden 75 / 85 yağ var. onu değiştirmeniz gerekir. araç bu yağların havasını kendisi alır. buna rağmen stop etmeye devam ederse robot kol bozulmuştur.

Teşekkürler. Bu dediklerinizi de yaptırıcam bakımda.
 
öncelikle teşekkürler.

Baskı balatadan kastınız fren mi debriyaj mı? fren balatalarını zaten bakımda değiştiricem. Debriyaj için balata ve rulmanı değiştirmeyi düşünüyorum ama volantı değiştirmeden bu işlem mümkün mü? birkaç video izledim esnek yapıda olduğu için volant da değişmesi gerekir diyenleri gördüm. İşin içine volant girince çok pahalı oluyor.


Teşekkürler. Bu dediklerinizi de yaptırıcam bakımda.
Bana kalırsa baskı balata değişiminde volantı da değiştirmeniz. Değişimden biraz zaman sonra volantla alakalı bir problem çıkarsa bu sefer sadece volant için ödeyeceğiniz işçilik neredeyse baskı balata değişme fiyatına gelecek.
Baskı balatadan kastım frenler değil debriyaj takımı.
 
Merhaba, söyledikleriniz baskı balatayı çağrıştırıyor. Ne yazık ki bizim 1.3 cdti araçlarda baskı balata ile oynar göbek volant değişmek zorunda yeni takılmış bir sürü baskı balatanın belirli bir kilometre sınrası volant kitlediğine şahit oldum.Bu meret bitmeye yakın söylediklerinizi yapar. Ancak emin olmak için araca yolda gaz verin devir yükselip araç hızlanmıyorsa boşa devir çeviriyorsa emin olabilirsiniz. Bunun yanı sıra, egr, manifolt, map ve maf sensörlerinede bakmak lazım. Egr’nin şok tıkalı olması durumunda da araç stop eder. Araçı çalıştırıp klimayı açın araç çok fazla titreme zorlanma yaşıyor mu ? Egr tıkalı araç klima açıldığında resmen ilk viteste yürümüyor çok yığılma yapıp sarsıyor böyle test edebilirsiniz yada egr yada map sensörü fişini çekip deneyin. Arıza Bulmada sıralama her zaman en maliyetsizden başlamalı 😀
 
O zaman sıralamam şu olacak;
1. Fren hidroliği (dot4) ve şanzıman kalibrasyonu
2. Debriyaj seti değişimi

Umarım 1. de düzelir çünkü bu dot4 ve kalibrasyon ile çözümüne ulaşan kişiler gördüm sitelerde. Olmazsa 2. yolu deneyeceğiz artık yapacak bir şey yok :)

Eğer karşılaşan varsa birebir bu sorunla, çözümü yine yazarsa sevinirim. Ben de martta bakımdan sonra durumu yine buradan paylaşacağım.
 
Araba soğuk olduğunda daha mı çok oluyor
 
Geri
Üst