ASTRA H Hararet

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan RKN
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Herkese iyi günler.
2012 model H kasa aracım var. Benzinli olarak kullanıyorum LPG mevcut değil. Araç uzun yolda seyir halinde iken gizli menüden takip ettiğimde motor sıcaklığı 95-98 derecelerde görünüyor. Araç ile 10 dakika kadar dur-kalk trafiğe girdiğimde sıcaklık 108 dereceye kadar çıkıyor ve araç fan açıyor. 105 dereceye düşürüp 2 dakika sonra tekrar 108 dereceye çıkıp tekrar fan açıyor. Rolantide bekleme süresi arttığında sıcaklık 112 derecelere kadar çıkıyor ve sürekli fan çalışıyor.
Daha önce 2 kez su deposunda ki suyun kaynaması sebebi ile bidon ve kapağı değişmişti. Araç fan açtığında özellikle direksiyonda şiddetli bir vibrasyon oluşuyor. Çok çabuk sürelerde fan açtığı için şehir içi trafiğine girmekten artık tedirginlik duyuyorum. Bunun bir çözümü mevcut mu yoksa bu araçlar da kronik sorun mu. Bu durum yaşanınca acaba hararet mi yaptı conta mı yandı vb sorular insanı yoruyor.
Sorununuz çözüldü mü? Su deposundaki kaynamanın iki sebebi olabilir. Biri conta yanması diğeri de tesisat tıkanıklığından dolayı soğutma sıvısının yeterli devir daim yapmadığından dolayı soğutmaya yetişemediğinden kaynamaya düşmesidir. İkiside sıkıntılı bir durum.
 
Herkese iyi günler.
2012 model H kasa aracım var. Benzinli olarak kullanıyorum LPG mevcut değil. Araç uzun yolda seyir halinde iken gizli menüden takip ettiğimde motor sıcaklığı 95-98 derecelerde görünüyor. Araç ile 10 dakika kadar dur-kalk trafiğe girdiğimde sıcaklık 108 dereceye kadar çıkıyor ve araç fan açıyor. 105 dereceye düşürüp 2 dakika sonra tekrar 108 dereceye çıkıp tekrar fan açıyor. Rolantide bekleme süresi arttığında sıcaklık 112 derecelere kadar çıkıyor ve sürekli fan çalışıyor.
Daha önce 2 kez su deposunda ki suyun kaynaması sebebi ile bidon ve kapağı değişmişti. Araç fan açtığında özellikle direksiyonda şiddetli bir vibrasyon oluşuyor. Çok çabuk sürelerde fan açtığı için şehir içi trafiğine girmekten artık tedirginlik duyuyorum. Bunun bir çözümü mevcut mu yoksa bu araçlar da kronik sorun mu. Bu durum yaşanınca acaba hararet mi yaptı conta mı yandı vb sorular insanı yoruyor.
Selamlar.
Aynı sorun bende de vardı. Uzun yolda yokuş çıkarken de sıcaklık 108 derece üzerine geliyordu. Aracım 2008 model Z16XER motor tüplü.

Ben sorunu şu şekilde çözdüm;
Araçta performans sorunu vardı. Katalizör dağılmıştı ve tıkamıştı. Onu değiştirdim. Bu baya bir sıcaklığı düşmesine yardımcı oldu. Daha sonra aracın hata kodlarına baktım, Termostat sorunum vardı. Termostat değiştirdim. Üzerindeki devirdaim su pompası orijinaldi. Onu da değiştirdim (bir ses veya sorun olmamasına rağmen) + devirdaim su pompasından çıkan T borusunu değiştirdim (Su eksiltiyordu). Şu an uzun yolda yaz sıcağında max 92 derece görüyorum. onun dışında 90 82 derece arası geziniyor. Şu an kış ayındayız ve havalar baya bir soğuk (Doğu anadolu bölgesindeyim). 82 derece sabit takılıyor. Önceden kışın bile 105 görüyordum.
 
Hocam değiştirdiğiniz parçaların markalarını yazabilir misiniz bende değiştireyim.
 
Geri
Üst