astra h termostat arızası

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan acemi07
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

acemi07

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Nis 2014
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar benim arabanın arıza ışığı yanıyor, koduna bakınca "termostat açık" hatasıymış.
Ancak bu ışık sürekli yanmıyor bazen kontağı açıp kapatınca bazende seyir halindeyken yanıyor ya da sönüyor.
Sanayide birine söyledim termostatın değişmesi lazım dedi ama benim aklıma yatmadı, bozuk olsa sürekli yanmaz mı?
 
_

Arkadaşlar benim arabanın arıza ışığı yanıyor, koduna bakınca "termostat açık" hatasıymış.
Ancak bu ışık sürekli yanmıyor bazen kontağı açıp kapatınca bazende seyir halindeyken yanıyor ya da sönüyor.
Sanayide birine söyledim termostatın değişmesi lazım dedi ama benim aklıma yatmadı, bozuk olsa sürekli yanmaz mı?

Hocam astraların kronik sorunlarından birisi de bu, ben orjinal gm ile değiştirmeme rağmen 2 yıl sonra yine yandı, arada açık kalıyordu, o zaman araba çok geç ısınıyor ve lpg ye de geç geçiyordu.
 
Şehir içinde farketmezsin. Soguklarda Uzun yola çıkıp ta bastınmi içerisi buz gibi olur. Beher taktir 130 artı işçilik.
 
_

Şehir içinde farketmezsin. Soguklarda Uzun yola çıkıp ta bastınmi içerisi buz gibi olur. Beher taktir 130 artı işçilik.

Termostat açık olunca bütün su devirdaim yapar ve motor geç ısınır, çok yakar. Şehir içinde hele hele de yağmurlu ve soğuk havalarda camın buğusu sıcak hava olmadan gitmez.
 
Aynı problem bende de mevcut ve yakıt arttı gibi sizin yakıt durumunuz nedir?
İşçilik ne kadar tutar tahminen değiştirmesi zor bir yer de midir?
 
Arkadaşlar bende degistirecrmde uzun yolda sıcaklık 69 -68 e kadar düşüyor ama kalorifer sıcak ufluyor sizce başka sorun olabilirmi
 
Arkadaşlar bende degistirecrmde uzun yolda sıcaklık 69 -68 e kadar düşüyor ama kalorifer sıcak ufluyor sizce başka sorun olabilirmi

Kalorifer Petek’i tıkalı değilse ayni sorun. Osmaniye ve cevresi sıcak. Bundan dolayı isi buralarda seyreder. Şehir içinde ısıtıyorsa ayni problem. 130-150 arası termostad. İşçilik de en fazla 50 tl dir. Aküyü çıkarınca 15 dakikada söker takarlar. Motor gerekli ısıyı koruyamazsa haliyle yakıt hissedilir derecede artar. Malum kışın tüm yakıtlar normalde artar. Birde soguk motor olurda daha da artacaktır.
 
Bir arıza kodu var ecn59765 diye Termostat ısıtıcı devresi açık diyor baktığımda 1 yıl önce yağ Soğutucu arizalanmis orjinali ile degismisti ondan sonra çıkmaya başladı şehir içinde 90 -98 civarı uzun yolda 68-72 arası yazın uzun yolda 90 oluyordu hava sıcak diye sanırım bende kalorifer sıcak ufluyor 69 iken acaba sıcaklık sensorumu arızalı diye düşündüm
 
Sensör arızalı olsan şehir içi 90-98 i görmezsin. Ki 98 bana fazla geldi bu mevsimde biraz zor bi seviye. Termostadi değiştirmelisin. O zaman standart 89-92 görürsün. Benim termostada baktığımda kapatma kısmında plastik conta yerinden çıkmıştı. Ariza kodu falan vermemişti. Adana ve Hatay’da sıcak hava veriyordu ama Konya’ya giderken buz tutuyordun. Değişince sorun bitti.
 
Sensör arızalı olsan şehir içi 90-98 i görmezsin. Ki 98 bana fazla geldi bu mevsimde biraz zor bi seviye. Termostadi değiştirmelisin. O zaman standart 89-92 görürsün. Benim termostada baktığımda kapatma kısmında plastik conta yerinden çıkmıştı. Ariza kodu falan vermemişti. Adana ve Hatayâ��da sıcak hava veriyordu ama Konyaâ��ya giderken buz tutuyordun. Değişince sorun bitti.
Motor suyu sıcaklığının mevsimle pek alakası olmaz, termostat ve fan doğru çalışıyorsa kışın en soğuk günde bile termostat kapalı kalarak silindirdeki yüksek yanma sıcaklığına binaen suyun hemen ısınmasına yardımci olur, yazın en sıcak günde de fan sayesinde su soğur.

Termostat ve fanın amacı ideal sıcaklığı korumaktır zaten, koruyamıyorsa arıza durumu düşünülebilir.

D5503 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst