Astra iç kabinde duyulan gıcırtılar,sesler

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan suvi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Tıkırtı ve iç mekandaki plastik aksamdan gelen diğer rahatsız edici sesler, her türlü otomobilde oluyor, arkadaşımın BMW 1 serisinde, Honda Civic'te, Renault Megane'da, VW Jetta'da, eski VW Polo'mda da bu sesleri her daim duydum. Öyle yada böyle kullanıldıkça araçların plastik aksamları tıkırdıyor, bunun çaresi yok.

Opel'de bu seslerin dikkat kesilecek kadar çok gelmesinin iki sebebi var:

1- Aslında tüm araçlar için geçerli. Türkiye'nin yol şartları. Bu kadar çok tümsek, çukur, engebe, tırtıklı yol (arnavut kaldırımı, tali yok vb) varken, plastik aksamdan ses gelmemesi zaten imkansız.
2- Opel'in sert süspansiyonu. Yol tutuşta beğenimizi kazanan sert süspansiyon sistemi, yol şartlarından gelen her türlü engebeyi sert bir şekilde iç mekana yansıtıyor ve tıkırtı olarak geri dönüyor.

Birisi Ford Focus demiş, aracımla aynı dönem şahsım kullanımına verilen şirket Ford Focus'unun içinde senfoniler uçuşuyor, henüz 20.000 km'de olmasına rağmen (Opel'im 8000'de). Tıkırdamayan yeri yok gibi, üstelik bunlar ön göğüsle sınırlı değil, kapı trim'leri, bagaj kapağı çevresinde de kendini gösteriyor. Ford Focus'ta gayet en çıtırtılı ve tıkırtılı araçlardan birisidir, dileyen Ford forumlarını ziyaret edip, "Focus'taki plastik seslerini kamufle etmekk için Sony ses sistemi konulmuş herhalde" esprili yorumları okuyabilir.

Yakıt tüketimi: 12 lt gibi bir şey söz konusu olmaz. Araç çok yeni, zaten default olarak 12-13 ortalama yakıt tüketimiyle geliyor yol bilgisayarı. Ortalama yakıt tüketimi ekranında, direksiyon üzerinden yol bilgisayarını sıfırlayın, göreceksiniz, ilk etapta 8.5-9 seviyelerine düşecektir. Sonradan da aracınız kullanıldıkça 8-8.5 aralarında dolaşacağını tahmin ediyorum şehiriçi-şehirdışı karma kullanımda. Konya gibi trafiği İstanbul'la kıyaslanmayacak bir şehirde 8.0'in de altına düşer.

Gerçek tüketim bilgisi ise yol bilgisayarında okunan değerle öğrenilmez, yol bilgisayarı bilgilendirme amaçlı bilgi verir. Gerçek ortalama tüketim için yöntem, manuel hesaplama yapmaktır; benzinciye gidilir, depo pompa tak diye atıncaya kadar fullenir (yedek depo doldurulmaz), araç belirli bir mesafe (örnek 200 km olsun) kullanılır, tekrar benzinciye gidilir ve depo tekrar tak edinceye kadar fullenir. Alınan benzin miktarı -bu durum için- 200 km'deki tüketimdir, 2'ye bölerseniz 100 km'deki ortalama yakıt tüketim miktarını bulursunuz.
 
Sen nasıl duymuyon tıkırtıları Gökhan,müziğin sesini açarakmı yoksa...


abi gel bin benim araba bi kere.. tıkırtı varsa dile benden ne dilersen..
 
Mert Bey'e katılıyorum. Ayrıca gıcırtı vb ses durumu, arabadan arabaya da değişebiliyor, Bende de sedan astra var. Ses sorunu yok, çok nadir ses geldiği olmuştu ama devamlılığı olmayan...

Yakıta gelince, benim araba dizel, 10 bin km den sonra servis tüketim miktarı daha da düşer demişti hakkaten düştü. Her ne kadar yol bilgisayarına bakarak yorum yapmak genel bir bilgi verse de, orta da ciddi bir sorun var. 12 litre olmaması lazım. Benim aracım şehir içi ort. 5.5- 6 lt arası yakıyor, benzinlisi de olsa olsa 9 lt civarı arası olur diye düşünüyorum. 10 bim km den sonra biraz daha düşer
 
Umarım arkadaşalr yakıt 10.000 km den sonra düşer. servisi aradım aracın daha 4500 km de olduğunu ve normal değerlerden vazla yakacağını söyledi ama kilometre ilerledikçe yakıt sarfiyatı düşecekmiş.
 
Bugün arabamla parke taşı döşenmiş yolda giderken kabin içersinden gelen sesleri tesbit etmeye çalıştım ve buldum da. Direksiyom altındaki kaptaktan, tavan lambasının yanında büyük kapak gibi birşey var oradan, torpitodan gıcırtılar geliyor. Bie de ön sağ koltuk daki emniyet kemeri tokası koltuğun yanındaki air bak kapağına deyiyor oda ses yapıyor. Hafta sonu inşallah servise gidecem ve buna çözüm bulmalarını isteyrcem. en azından belki gıcırtı seslerini minumuma indirirlr.
 
opellerde kronik tıkırtı sorunu hep vardır. Forumdaki kullanıcılardan sıfır aracını aldıktan sonra servise götürüp koltuk vidalarını sıktıran, iç döşemeleri elden geçirten pek çok kullanıcı var. Opel deki bu sorunu kabullenmek lazım bence. Tıkırtısız araç sahipleri kendilerini şanslı saysınlar, çünkü tıkırtısız opel balkonsuz eve benzer :D Şaka bi yana, ben şimdiye dek corsa astra ve zafira kullandım (kendi aracım olarak) 3 aracımda da tıkırtı sorunu vardı, ve servis "bunlarda oluyo abi" gibi dahiyane bi açıklama ile olayı kapatmıştı.
 
bende astra 2004 g kasa var sadece koltukta gıcırtı vardı onuda yağladım tık yok sorun yok yani sonra fordun kalitesi opeli tutacağını sanmam münübüslerinden belli for transit transitin ön göğüsü sert bakalitten yapmışlar kalite yok focusunda biraz ser göğüs plastiği opelin göğüs deri kaplama gibi işte kalite bu
 
birde arkadaşlar volgswagen caddy ninde ön ğöğüs sert bakalitten yapmışlar buna bir anlam veremedim acaba türkiye içinmi kaliteyi düşürmüşler ucuz versiyon gibi sebep ne olabilir
 
Bugün arabamla parke taşı döşenmiş yolda giderken kabin içersinden gelen sesleri tesbit etmeye çalıştım ve buldum da. Direksiyom altındaki kaptaktan, tavan lambasının yanında büyük kapak gibi birşey var oradan, torpitodan gıcırtılar geliyor. Bie de ön sağ koltuk daki emniyet kemeri tokası koltuğun yanındaki air bak kapağına deyiyor oda ses yapıyor. Hafta sonu inşallah servise gidecem ve buna çözüm bulmalarını isteyrcem. en azından belki gıcırtı seslerini minumuma indirirlr.
Siz bu ses konusunda bayağı bir titizsiniz.Önceki aracınızı merak ettim doğrusu.Genelde aracı dinlemeye kaktımı bircok aractan ses duyulabileceğine eminim.Hele hele meganelara bu titizlikle hiç binemezsiniz:).
 
Geri
Üst