Tıkırtı ve iç mekandaki plastik aksamdan gelen diğer rahatsız edici sesler, her türlü otomobilde oluyor, arkadaşımın BMW 1 serisinde, Honda Civic'te, Renault Megane'da, VW Jetta'da, eski VW Polo'mda da bu sesleri her daim duydum. Öyle yada böyle kullanıldıkça araçların plastik aksamları tıkırdıyor, bunun çaresi yok.
Opel'de bu seslerin dikkat kesilecek kadar çok gelmesinin iki sebebi var:
1- Aslında tüm araçlar için geçerli. Türkiye'nin yol şartları. Bu kadar çok tümsek, çukur, engebe, tırtıklı yol (arnavut kaldırımı, tali yok vb) varken, plastik aksamdan ses gelmemesi zaten imkansız.
2- Opel'in sert süspansiyonu. Yol tutuşta beğenimizi kazanan sert süspansiyon sistemi, yol şartlarından gelen her türlü engebeyi sert bir şekilde iç mekana yansıtıyor ve tıkırtı olarak geri dönüyor.
Birisi Ford Focus demiş, aracımla aynı dönem şahsım kullanımına verilen şirket Ford Focus'unun içinde senfoniler uçuşuyor, henüz 20.000 km'de olmasına rağmen (Opel'im 8000'de). Tıkırdamayan yeri yok gibi, üstelik bunlar ön göğüsle sınırlı değil, kapı trim'leri, bagaj kapağı çevresinde de kendini gösteriyor. Ford Focus'ta gayet en çıtırtılı ve tıkırtılı araçlardan birisidir, dileyen Ford forumlarını ziyaret edip, "Focus'taki plastik seslerini kamufle etmekk için Sony ses sistemi konulmuş herhalde" esprili yorumları okuyabilir.
Yakıt tüketimi: 12 lt gibi bir şey söz konusu olmaz. Araç çok yeni, zaten default olarak 12-13 ortalama yakıt tüketimiyle geliyor yol bilgisayarı. Ortalama yakıt tüketimi ekranında, direksiyon üzerinden yol bilgisayarını sıfırlayın, göreceksiniz, ilk etapta 8.5-9 seviyelerine düşecektir. Sonradan da aracınız kullanıldıkça 8-8.5 aralarında dolaşacağını tahmin ediyorum şehiriçi-şehirdışı karma kullanımda. Konya gibi trafiği İstanbul'la kıyaslanmayacak bir şehirde 8.0'in de altına düşer.
Gerçek tüketim bilgisi ise yol bilgisayarında okunan değerle öğrenilmez, yol bilgisayarı bilgilendirme amaçlı bilgi verir. Gerçek ortalama tüketim için yöntem, manuel hesaplama yapmaktır; benzinciye gidilir, depo pompa tak diye atıncaya kadar fullenir (yedek depo doldurulmaz), araç belirli bir mesafe (örnek 200 km olsun) kullanılır, tekrar benzinciye gidilir ve depo tekrar tak edinceye kadar fullenir. Alınan benzin miktarı -bu durum için- 200 km'deki tüketimdir, 2'ye bölerseniz 100 km'deki ortalama yakıt tüketim miktarını bulursunuz.