Aracım 2012 model 1.3 cdti sport makyajlı kasa.Şu anda 33000 km de.30000 bakımından sonra aracın 1 ve 2 viteslerde sakin kullanımda sarsıntı yaptığını farkettim.Mazottan şüphelendim geçer diye bekledim ama değişiklik olmadı ve bu beni iyice rahatsız etmeye başladı.Servise gittim izah ettim test için bir usta geldi o anlamadı hatta benim sürüş stilime bağladı
) sonra ustabaşıyla teste çıktık.O daha bilgiliydi bu hususta.Önce arabanın sarsılmayacağı düz bir yol bulduk.Aracın enjektör sisteminin iki kademeli olduğunu 2500 devirde ikinci kademeye geçtiğini ve bu esnada aracın hem sesinin değiştiğini hem de hafif bir sarsıntı yaptığını söyledi.Ancak bunun herkes tarafından hissedilemeyeceğini 3,4,5 . Viteslerde zaten hissedilmeyeceğini söyledi.Bir kaç deneme yaptık ve gerçekten kalkıştan sonra 2500 devirde aynı şeyi yaptığını gördük.Ben de bir kaç arkadaşımda daha bu araçtan olduğunı,onlarda da deneyeceğimi söyledim.Sonra kendi aracımda defalarca denedim.Sakin kalkışta 2500 devirde ve 2.viteste 2750 devirde bunu hissettim.Seri kullanımda zaten buralar hissetmeden geçiliyor.motor soğukken daga belirginken motor ısınıncada ortadan kalkmıyor
Ertesi gün iki arkadaşımı da aradım ve olayı anlattım siz de dikkat edin dedim.Arkadaşlarımdan biri aradı ve hissetmediğini söyleyerek yanıma geldi ve aracı ben kullandım onda da 1. Ve 2. Viteste aynı şeyler oldu ama benim arabadaki gibi çok hissedilir değildi.Onun arabası 9000 kmde.Bende bu durumu 30.000 den sonrafarkettim.Yani bu sarsıntı sanırım belli bir kmden sonra artarak farkedilebilir hale geldi.Diğer arkadaşım da bugün aradı ve kendi arabasında bunu farketmediğini söyledi.Birkaç gün içinde onu da deneyeceğim.Onda da olduğuna eminim ama bende daha fazla boyutta olduğunu düşünüyorum.Eğer bu husus bu araçların teknolojisinde varsa ve bendekinin şiddeti daha fazlaysa ne olacak çünkü bu durum resmen araba kullanma zevkimi ortadan kaldırdı.