Astra J 1.3 dizel motor

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan tetik_67
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
1.6 benzinliye gelince Yaktığı kadar gitmeyen bir motor. LPG'yi sevmesemde 1.6 benzinlisine LPG şart :)
 
Benim 20 bin km oldu CDTI'm. Yokuşta kalkış dışında bir problemini görmedim.Aracınız dolu yükte ise dik bir rampada kalkmanız çok güç.El freni kullanmazsanız debriyaja zarar verirsiniz.Ama hillholder'lı astra h 'larda bu sorun yokmuş zaten. Öteki türlü herkesin dediği gibi kalkışları kötü yalnız 4.viteste 5. viteste giderken rampalarda dahi yüksek tork sayesinde her zaman vites büyütüyorum.Zaten yakıtı bana göre çok iyi . Ş.içi 5.5 - 6 litre ( Ortalama 30 kmh hıza göre) turbo lag olayınıda sollamadan önce 2500 devire getirip gazı köklediğiniz sürece hiç bir sollama sıkınıtısı çekmezsiniz.Son olarak ;Gördüğünüz gibi beğenmeyenlerin bile 1 değil 2 tane astra cdti'si var :D :D

:) Beğenmemek değil olay, insanları yanlış yönlendirmek sorun. Oooo çok iyi kökledin mi uçar gider, çok iyi, harika yorumları, insanları yanlış yönlendirir. Araç 1.3 dizel bir motora sahip, ve limitlerde kalkıyor dik rampalarda ve aracı zorluyor. Ayrıca hızlanmalar çok zayıf. Bunu bilerek aldım, üstüne 15.000km sonra ikincisini aldım. Beklentim yok araçtan, o yüzden tatmin olmama durumu olmaz. Özetle 1.3 Astra ile beklentiye hiç girmeyin, yokuşlarda kendini zar zor kaldıran bir araçtır. Uzun yolda ise makul bir performansa sahip.
 
Evet, performans anlamında falza bir şey beklememek lazım..En nihayetinde 1248cc bir motor.Temel amaç ekonomi, düşük vergi.Ben motorun karakterini çözdüğüm için artık dik bir rampa korkutmuyor.Ancak yeni sürücüler buna alışmakta zorluk çekebilir.Forumdaki yanlış veya doğru yönlendirmeler olabilir hepsini okuduktan sonra test ederek aracı almak en iyisi :) Performans arayana önerim Astra J 1.6 TURBO yada 1.4 turbo. Yaktığı benzinin hakkını verecek araçlar.
 
ah opel ah şu aracın 1.6 dizelini çıkartsaydında tereddütsüz alsaydık.
 
performans düşük vergi ekonomi isteyen opele veda etmek zorunda
yakıtına katlanırım diyen 1.6 turboyla opele devam edebilir
 
Verimli derken? Hacmine ve yakit turune gore verimli olabilir fakat 1.6 Astra'nin yaninda cok cok hantal 1.3 dizel. Kuzenime aldik 1.6 Astrayı, gercekten sahane. 1.3 turbo dizel ile 1.6 atmosferik benzinliyi bir tutmayın lütfen. Son hiz ve 100 km ustu hizlanma kiyas degildir. Acikcasi sollama yaparken turbonun lag olmasindan dolayi cok tedirginim.

Elma ile Armutu kiyaslamamak lazim.
Benzin-dizel
Atmosferik-turbo
1.6 cc - 1.3 cc




Sent from my iPhone using Tapatalk

Zaten atmosferiğin 0-100ü daha iyi bahsettiğim 0-100 değil özellikle esneklik değerleri.Üç aşağı beş yukarı aynı gibi görünsede ben 1.3cdti astranın ara hızlanmalar ve sollamalarda daha iyi olduğunu hissettim.Bununla ilgili teknik veri veya test var ise paylaşabilirsiniz.Bunlar benim sürüş izlenimlerim.Ayrıca ufacık turbosu olan 1.3 dizel motorda turbo gecikme süresi çok fazla değil.Aracı özellikle 1800-3500 devir aralığında kullanırsanız ne demek istediğimi anlarsınız.Hemen hemen yakın performans vermelerine rağmen 1.3 dizelin tüketimi ve vergi avantajı da ortada.1.3 dizel araç alan birisi performans beklememeli tabiki ama bu araçların aşırı kötülenmesine ben karşıyım.Zira araç rahatlıkla 170km hıza çıkabiliyor ve bu Türkiye için gayet yeterli.Zaten arkadaş yukarıda yazmış, performans arayan başka motor seçeneklerine yönelmeli.Burada amaç önemli, kişi 1.3cdti alıpta "vay efendim bu gitmiyor, vay efendim bu kalkmıyor" dememeli, zira aracın ağırlığı ve motor ortada...

performans düşük vergi ekonomi isteyen opele veda etmek zorunda
yakıtına katlanırım diyen 1.6 turboyla opele devam edebilir

Aynen öyle üstadım, dilimizde tüy bitti 1.6cdti çıkartsınlar diye ama olmuyor malesef...
 
Hiç bir mesajımda gitmiyor demedim, diyemem de, yalnız gerçekten kalkmıyor araç, çok zayıf. Video mu çeksem ne yapsam bilmiyorum ama klima açıp köprü trafiğinde dur kalk cidden sıkıntı. Aracı eziyoruz. Dur kalk da sıkıntı. Lag olayına gelince gene uzun yolda dediğiniz devirler yakalanabilinir, lakin İstanbul trafiğinde 30-40km hızla şerit atlamak gerektiğinde, 2 den 1 de çekmeyeceğimden o lag yaşanıyor maalesef. O dediğiniz devirlere biz İstanbul köprü trafiğinde göremiyoruz. Bunu nasıl anlatabilirim bilmiyorum ama dur-kalk-dur-kalk- hatta kalkma bekle baya- kalk- dur - kalk. 1.800 deviri rüyamızda görüyoruz.

Bakın tecrübelerimiz çok farklı, ben 10 kilometre yolu 1 saatten uzun sürede almaktan bahsediyorum. Sürekli dur kalk ve yoğun trafik için uygun bir seçenek değil Astra 1.3 Anadolu da bu problemi görmek mümkün olmayabilir lakin, İstanbul için heleki trafik saatlerine kalıyorsanız, maalesef hiç önermiyorum.

Yazılım ile de bir yere kadar, benim sorunum farklı olduğumdan istediğim yazılım da custom yapıldı, alt devir istediğimden boost daha erkene ve cont. şekilde ayarlandı. Tekinde custom yazılım var diğerinde hazır atıldı, custom yazılım olanda iyileşme inanılmaz, Diğerinde ise uzun yolda fena.

Sizi inandırmak için ne yapsam bilemedim, teknik veri olarak en fazla size 1.6 Astra J ile 1.3 H kasayı rolling yapabilirim. İkisi de mevcut, yada 0-100 yaparız sorun değil ama fabrika verileri ortada, iki aracı da sürekli kullanan, 14 senedir, 5. opel sahibi olan biriyim. Google da youtube da araştırınca elbet vardır bir iki video. Ama sorunum o bunu geçer değil, kalkmıyor alet. Yokuş+Klima+Dur Kalk REZALET.

Sizden ricam, Çok dik olmayan bir yokuşta durun. Sanki önünüzde trafik varmış hayal edin, Klimayı da açın pofur pofur, yada açmayın. O yokuşta arka arkaya dur kalk yapın. O zaman ne demek isteidğimi anlayacaksınız.

Ben burada Aracı kesinlikle kötülemedim, Sedan ve Hb olarak iki tane sahibiyim de. Şahsi tecrübelerime göre Araç İstanbul trafiği için son derece zayıf, hatta kendine zarar verir yapıda. 1.3 lanse edilen araç 1.250 cc den bile düşük, keşke 1.298 cc falan olsaydı, aradaki %4 lük artış bile çok fark ederdi, emin olun.
 
Emre nin anlatmak istedikleri aslında yaşanmadan belkide anlaşılmaz. bence doğru söylemiş. İstanbulda dur kalk yapıyorsanız ve klimanız açıksa hatta arabada birden fazla insan varsa fazla gaz vermeden yada yarım debriyaj yapmasan düzlükte bile aracı kaldıramıyosunuz, düşük hızda yürür trafikte, mesela 15-20 km7h hızında direk 2. vitesde kalmak yada 1 den 2 ye atmak istediğinizde yine yarım debriyaj ve fazla gaz vermeniz gerekiyor.
Tüm bunlarda debriyajın ve onun gibi aksamların ısınmasına neden oluyor. Bencede bu durum araca zarar veriyor.
Bende aracımı çok seviyorum ama bu anlattıklarım maalesef gerçek. Üstelik ben Ankaradada kullanıyorum ve dik yokuşlarda 1 den 2 ye ne kadar seri geçirsende deviri 4500 lere çıkarmazsan 2 de yığılıp kalıyor. Araç turboyu basınçla doldurabilirse fırlıyor yoksa mecbur 1 e çekiyosun yeniden. Tabi tüm bunlar hem fazladan yakıt sarfiyatına hemde mekanik aksamın daha çabuk yıpranmasına neden oluyor.

Bu konuda benim kişisel fikrim; sorunun direk motor veya turbo ile ilgili olmadığı. Aslında turbonun besleme devir aralığı ve aracın torku kötü değil, bana göre ekonomik olsun diye 6. şanzuman dişlisinin ilave edilmesi 1 ve 2. vites oranlarının çok 1:2 oranında farklı olmasına neden olmuş.
Araç bu nedenle gücünü tekere aktarıp yola veremiyor.2 den sonra 3-4-5- de hiç sıkıntısı yok farkındaysanız.
Opel bu sorunu J kasada biraz çözmüş. Vitesi 6 dan 5 e indirmiş ve 1-2 vites oran sonunu azaltmış. Araç H kasaya göre daha iyi kavrıyor düşük devirlerde ve beygir olarakda fazlalığı var.
zaten albea,corsa gibi aynı motoru kullanan diğer araçların daha iyi olmasının nedenide şanzuman oranlarıdır.
 
Hiç bir mesajımda gitmiyor demedim, diyemem de, yalnız gerçekten kalkmıyor araç, çok zayıf. Video mu çeksem ne yapsam bilmiyorum ama klima açıp köprü trafiğinde dur kalk cidden sıkıntı. Aracı eziyoruz. Dur kalk da sıkıntı. Lag olayına gelince gene uzun yolda dediğiniz devirler yakalanabilinir, lakin İstanbul trafiğinde 30-40km hızla şerit atlamak gerektiğinde, 2 den 1 de çekmeyeceğimden o lag yaşanıyor maalesef. O dediğiniz devirlere biz İstanbul köprü trafiğinde göremiyoruz. Bunu nasıl anlatabilirim bilmiyorum ama dur-kalk-dur-kalk- hatta kalkma bekle baya- kalk- dur - kalk. 1.800 deviri rüyamızda görüyoruz.

Bakın tecrübelerimiz çok farklı, ben 10 kilometre yolu 1 saatten uzun sürede almaktan bahsediyorum. Sürekli dur kalk ve yoğun trafik için uygun bir seçenek değil Astra 1.3 Anadolu da bu problemi görmek mümkün olmayabilir lakin, İstanbul için heleki trafik saatlerine kalıyorsanız, maalesef hiç önermiyorum.

Yazılım ile de bir yere kadar, benim sorunum farklı olduğumdan istediğim yazılım da custom yapıldı, alt devir istediğimden boost daha erkene ve cont. şekilde ayarlandı. Tekinde custom yazılım var diğerinde hazır atıldı, custom yazılım olanda iyileşme inanılmaz, Diğerinde ise uzun yolda fena.

Sizi inandırmak için ne yapsam bilemedim, teknik veri olarak en fazla size 1.6 Astra J ile 1.3 H kasayı rolling yapabilirim. İkisi de mevcut, yada 0-100 yaparız sorun değil ama fabrika verileri ortada, iki aracı da sürekli kullanan, 14 senedir, 5. opel sahibi olan biriyim. Google da youtube da araştırınca elbet vardır bir iki video. Ama sorunum o bunu geçer değil, kalkmıyor alet. Yokuş+Klima+Dur Kalk REZALET.

Sizden ricam, Çok dik olmayan bir yokuşta durun. Sanki önünüzde trafik varmış hayal edin, Klimayı da açın pofur pofur, yada açmayın. O yokuşta arka arkaya dur kalk yapın. O zaman ne demek isteidğimi anlayacaksınız.

Ben burada Aracı kesinlikle kötülemedim, Sedan ve Hb olarak iki tane sahibiyim de. Şahsi tecrübelerime göre Araç İstanbul trafiği için son derece zayıf, hatta kendine zarar verir yapıda. 1.3 lanse edilen araç 1.250 cc den bile düşük, keşke 1.298 cc falan olsaydı, aradaki %4 lük artış bile çok fark ederdi, emin olun.

Astra h 1.3cdti 6 ileri ile ilgili söylenen bahsettiğiniz problemleri dile getiren birçok arkadaş oldu.İşin açığı h kasayı o kadar uzun uzadıya denemedim ama 5 ileri vitesli ve yokuş kalkış destekli j kasada bahsettiğiniz sorunlar bence aşılmış.Test ettiğinizde zaten farkı anlayacaksınız.Özellikle kavramadaki hantallık çok azaltılmış.Benim kıyas yaptığım zaten j kasa idi.Gel gelelim sizin tecrübeleriniz muhakkak doğrudur, ben daha düz ve trafiği yoğun olmayan bir yerde yaşadığım için sizin yaşadığınız durumları yaşamadım o yüzden gereksiz yorum yapmak istemem.Anti parantez Emre bey size aracı kötülediniz falan demedim, lütfen yanlış anlaşılmasın, genel intibanın bu yönde olduğunu belirtmek istedim.Şahsen ben 1.6 benzinli alacağıma 1.3cdti alırım...
 
Maalesef J Kasayı yoğun trafikte test etme imkanım olmadı. 5 ileri olan Linea kalkışlarda çok daha rahat mesela. Uzun yolda ise 6. vitesin ezikliğini hissediyor, 120 den sonra araç 6 yı istiyor. Fdr hesabı ile alakalı olması lazım.
 
Geri
Üst