Astra j 1.4 t sport yol tutuşu hiç övüldüğü gibi değil

Clio ile bu aracın ağırlıkları da aynı değil. Dolayısıyla benzer özelliklere sahip lastiğin yolda verecegi tepkiler de aynı olmaz. Bunun dışında Clio küçük sinif araba. Hem ağırlığı gereği hem aks mesafesi ve araç boyu gereği keskin donuslerde, kavşaklarda kafadan kaymalar da daha az yaşanacaktır. Yani Clio üstünde kullandım böyle değildi demek pek doğru değil.
Aynen ağırlık ve aks mesafesi büyük etken. Passat da aynı tepkileri veriyordu. Lastikler 98W yük endeksine sahip ancak aracın tabiatını değiştirmiyor.

Ancak detaylı kullanma fırsatım olmasa da İnsignia sanki biraz daha başarılıydı aklımda kaldığı kadarıyla.
 
Vectra A kasanın kendinden beklenmeyecek bir yol tutuşu var doğrudur hocam.

2018 sonrası J kasanın 16" jantlı versiyonlarında watt bağlantısı yok sanırım.

Fark nasıl bilemiyorum bu nedenle fakat benim aracım frensiz dahi girdiğim virajlarda arkadan açıyor malesef.
Bugün Astra'yı yağ değişimine götürdüm. Yolda bu konu aklıma gelince müsait olan yerlerde bir iki deneme yaptım. Kavşak içi dönüşlerde kafadan kayma olayı fazla olmadı ama bir iki yerde frene basınca ABS'nin erken devreye girdiğini gördüm. Başka caddede yaptığım frende aynı şey olmadı. Bu durum sürekli olmayınca bunun nedeninin zemin kaplama malzemesi ile alakalı olduğu kanaatine vardım. İzmir'deki asfalt zemin malzemesi yaz mevsimindeki yüksek hava sıcaklığı nedeniyle farklı olabilir. Geçen gün yağışlı havada Vectra ile fren denemesi yaptığımda (ABS yok, lastikler petlas) araç kayarak uzun mesafede durdu, başka bir sokakta yaptığım denemede ise aynı şey olmadı (çok eski yıllarda yağmurlu bir havada kaza geçirdiğimiz için bu tür denemeyi genelde her yağışlı havada yaparım, yani psikolojik bir durum :) ) . Yani bu işlerde kullanılan lastikler kadar zemin yapısı da çok önemli.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Bugün Astra'yı yağ değişimine götürdüm. Yolda bu konu aklıma gelince müsait olan yerlerde bir iki deneme yaptım. Kavşak içi dönüşlerde kafadan kayma olayı fazla olmadı ama bir iki yerde frene basınca ABS'nin erken devreye girdiğini gördüm. Başka caddede yaptığım frende aynı şey olmadı. Bu durum sürekli olmayınca bunun nedeninin zemin kaplama malzemesi ile alakalı olduğu kanaatine vardım. İzmir'deki asfalt zemin malzemesi yaz mevsimindeki yüksek hava sıcaklığı nedeniyle farklı olabilir. Geçen gün yağışlı havada Vectra ile fren denemesi yaptığımda (ABS yok, lastikler petlas) araç kayarak uzun mesafede durdu, başka bir sokakta yaptığım denemede ise aynı şey olmadı (çok eski yıllarda yağmurlu bir havada kaza geçirdiğimiz için bu tür denemeyi genelde her yağışlı havada yaparım, yani psikolojik bir durum :) ) . Yani bu işlerde kullanılan lastikler kadar zemin yapısı da çok önemli.
Pürüzsüz asfaltta kayıyor hocam önden kayma eğilimi Passat B8 kadar olmasa da var malesef.

Lakin arkadan kayma durumu Passat'a göre daha fazla.

Pürüzsüz kuru asfaltta Panik Fren denediğimde ABS devre girse dahi muazzam kızaklar. Sanki ABS yok gibi.

1.6 dizellerin frenleri daha başarılı disk çapları önde 300 mm hatta 321 mm dahi takılabilmekte. Bijon aralığı bile farklı 115mm.

Bizim 1.4 t 1.3 dizel ve 1.6 düz motorlarda ön diskler 276 mm yetersiz kalmakta. Bijon aralığı 105 mm bu nedenle disk çapları da büyütülememekte.

Astra K bijon aralığı da 105 mm ancak saplama delik çapları uymamakta.

Sadece Mokka x 300 mm ön diskleri uyum sağlıyor j kasaya. Değişim zamanı Mokka'nın disk ve balatalarını deneyebilirim. Muhtemelen kaliperler yine de değişir bu durumda.
 
valla hocam dediğiniz passatı da kullandım abssiz symbolü de kullandım kendimde de astra j var 1.4 turbo sport continental premium contact 6 lastiklerle dediğiniz kafadan kayma sorununu hiç yaşamadım burun dirayeti gayet güzel bence arkadan kayma eğilimi var ama kesinlikle kontrolsüz bir kayma yok passatla benzer demişsiniz ama vag grubundan ayrışan yönü kesinlikle bu arkadan kaymanın kontrollü olması ve burun dirayeti. frenlere gelince astralarda fren pedalı vagdan farklı vagda düğme gibi anında ısırır ve abs de biraz geç devreye girer ama astrada diplerde tutar başta yetersiz gibi hissettirse de panik frenlerde bence sorun yok ya sizin araçtan beklentiniz çok farklıydı ya da arabada bir şey var
 
  • Beğen
Tepkiler: smihci ve turbo_j
valla hocam dediğiniz passatı da kullandım abssiz symbolü de kullandım kendimde de astra j var 1.4 turbo sport continental premium contact 6 lastiklerle dediğiniz kafadan kayma sorununu hiç yaşamadım burun dirayeti gayet güzel bence arkadan kayma eğilimi var ama kesinlikle kontrolsüz bir kayma yok passatla benzer demişsiniz ama vag grubundan ayrışan yönü kesinlikle bu arkadan kaymanın kontrollü olması ve burun dirayeti. frenlere gelince astralarda fren pedalı vagdan farklı vagda düğme gibi anında ısırır ve abs de biraz geç devreye girer ama astrada diplerde tutar başta yetersiz gibi hissettirse de panik frenlerde bence sorun yok ya sizin araçtan beklentiniz çok farklıydı ya da arabada bir şey var
Eski kasa ABS bulunmayan sembolü 19 senedir kullanmaktayız virajlarda yatar inanılmaz tedirgin eder lakin Şehir İçinde özel gayret sarfetmeme rağmen önden kaymaz

İki tane Passat B8 aldım sattım 18" jantlı highline kadar göbeklerde domuzluk yapan bir araç görmedim Alpin pilot kışlık lastik varken böyleydi

16" ve 17" jantla hadi bir nebze iyi sayılır fakat bı Sembol Connect Clio Fiesta Corsa kesinlikle değil.

Astra'yı Sembol gibi kullanayım dediğimde Allah korudu kaza kaçınılmaz bildiğin sabun hocam.

Aşırı huzursuz ediyor 20 mm spacer takmama rağmen Passat'tan bı tık iyi.

Lakin frenler daha büyük problem. Hidroliği değiştirdim arka balataları değiştirdim.

Bu siteden bi arkadaş ATE Seramik balata satıyordu onu aldım bu ay. Vakti gelince önleri de değiştirecem İnşallah. Yoksa güven vermiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: brkyy
2013 Astra 1.4t sport sedan aracımın yol tutuşunu artırma amaçlı 20 mm spacer taktım önlere Michelin primacy 4 17" lastik aldım yine de bir Renault Clio kadar yol tutmuyor malesef.

Şehir içinde göbeklerde inanılmaz önden kayıyor. Çeviklik sıfır aynı Passat gibi.

Şehir dışında özellikle bağlantı yollarındaysa aşırı derecede arkadan açılmakta.

Travego otobüsün peşinden 70 km hızla girdiğim bağlantı yolunda arka tekerler cayır cayır bağırmaya başladı.

Connect ve Clio ile buna benzer bir durum yaşamadım.

B8 Passat'ı yol tutuşu kötü diyerek satmıştım Astra da benzer tepkiler veriyor malesef.

Bu soruna ne spacer ne de lastik çare oldu. İlginç şekilde ESP'de devreye girmedi. Passat en azından ESP ile kurtarmaya çalışırdı.

Güya watt bağlantısı varmış Astra j kasaların hepsi mi böyle arkadaşlar?

5 senedir ben bugüne kadar arkadan kayma,açma yaşamadım hiç. virajlarda agresif kullanmayı severim. hatta arkadan koparmaya çalışsam da arka taraf çok stabil kalıyor, kafadan kaymalarda da esp kolay devreye girmiyor, tam gerektiği yerde devreye giriyor esp. lastikler dunlop fm800 sport. watts bağlantısı, 17 inç jant var. frenler konusunda; pedalın üst kısmında bi boşluk var o yüzden çok ani tepkiler veremeyebiliyor yani wag grubundaki gibi fren pedalına dokunur dokunmaz sıkmaya başlamıyor ve araç ağır olduğu için ani frenlemelerde sık abs ye düşüyor. pedala alışınca sorun kalmıyor.
2020 leon, 2018 octaviayı sürekli girdiğim virajlarda test ettim, octavia hiç bu işlerin arabası değil, direk arkayı bırakıyor. leonunun performansını atikliği çok iyi ama direksiyon tepkilerini hiç beğenmedim yavaş tepki veriyor direksiyon.
bilmiyorum sizin sürüş stiliniz nasıl ama astranın yol tutuşu konusunda ilk defa bu kadar müzdarip olan birini gördüm. lastik ve zemin etkisi olabilir bilmiyorum.
 
Clio araç dizel mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
5 senedir ben bugüne kadar arkadan kayma,açma yaşamadım hiç. virajlarda agresif kullanmayı severim. hatta arkadan koparmaya çalışsam da arka taraf çok stabil kalıyor, kafadan kaymalarda da esp kolay devreye girmiyor, tam gerektiği yerde devreye giriyor esp. lastikler dunlop fm800 sport. watts bağlantısı, 17 inç jant var. frenler konusunda; pedalın üst kısmında bi boşluk var o yüzden çok ani tepkiler veremeyebiliyor yani wag grubundaki gibi fren pedalına dokunur dokunmaz sıkmaya başlamıyor ve araç ağır olduğu için ani frenlemelerde sık abs ye düşüyor. pedala alışınca sorun kalmıyor.
2020 leon, 2018 octaviayı sürekli girdiğim virajlarda test ettim, octavia hiç bu işlerin arabası değil, direk arkayı bırakıyor. leonunun performansını atikliği çok iyi ama direksiyon tepkilerini hiç beğenmedim yavaş tepki veriyor direksiyon.
bilmiyorum sizin sürüş stiliniz nasıl ama astranın yol tutuşu konusunda ilk defa bu kadar müzdarip olan birini gördüm. lastik ve zemin etkisi olabilir bilmiyorum.
Sürekli Kütahya Eskişehir yaparım Porsuk barajı kıyısındaki keskin Ilıca virajlarında 15" jantlı Fluence ile dahi zorlanmadım.

Kümbet bağlantı kavşağında Travego otobüsün arkasında 70 km hızla arka lastikler Cıyak cıyak bağırdı.

Pirelli cinturato 7 biraz sert lastikler ancak 70 km hızla hiçbir araçta bu durumu yaşamamıştım.

Kesinlikle Continental yada Michelin Pilot serisi lastik şart Astra'ya.
 
Clio araç dizel mi?
Hayır Clio 2005 1.2 benzinli onu sattım. Sembolü halen daha kullunıyoruz 1.4 benzinli hocam.
 
  • Beğen
Tepkiler: smihci
Sürekli Kütahya Eskişehir yaparım Porsuk barajı kıyısındaki keskin Ilıca virajlarında 15" jantlı Fluence ile dahi zorlanmadım.

Kümbet bağlantı kavşağında Travego otobüsün arkasında 70 km hızla arka lastikler Cıyak cıyak bağırdı.

Pirelli cinturato 7 biraz sert lastikler ancak 70 km hızla hiçbir araçta bu durumu yaşamamıştım.

Kesinlikle Continental yada Michelin Pilot serisi lastik şart Astra'ya.
Pirelli cinturato 7 lastikleri Vectra B aracımda kullanmıştım. Sert yapısı nedeniyle dişleri uzun süre silinmiyor hep yeniymiş gibi görünüyor, kullandığın süre zarfında yol konforu ve performans açısından hiç memnun kalmamıştım.
 
  • Beğen
Tepkiler: turbo_j
Geri
Üst