Astra J 1.4 turbo hararet SORUNU

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan opel68
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Su sesini duymaya başladıysan bu petek değişmesi lazım sökünce içerisinden anlaşılır zaten kalorifer petegini yıkamak kurtarmıyor kısa vadeli çözüm oluyor zaten 1 petek parasına 2 defa yıkatırsın kale marka alıp takın simdi zaten aracın motoru ısınınca radyatörün 2 adet işaretlediğiniz borular 1.2 termostat açıp kapatınca birisi çok sıcak olur diğer onun 1 tık serin olmalı yani her iki boruyaysa el vuramamaniz lazım ama borunun biri soğuk kalıyor sa radyator de tıkanma olabilir buda ya şu kullandığınız büyük ihtimalle su kullanılmıştır o sistem yada çok kötü bir antifiriz araç tam ısınınca elinizi radyatörün köşelerine değdirmeye çalışın her yeri eşit sıcak olmalı deneyin olmadı 1.2 numaralı boruları çıkarın 2. Numaralı boruda su basın alt kısımdan aynı şekilde basınçlı su çıkıcakmı kontrol edin
Devirdaimin çalıştığını söylediler ama ne kadar randımanlı bilmiyorum yedek su deposuna gelen borudan su geliyor ve çalışıyor dediler
İlk söylediğinize göre 1 numara ile işaretlediğim yerden basınçlı su verip 2 numaralı yerden kontrol ettireceğim bu peteğin tıkalı olup olmadığı için sanırım yeterli olacak teşekkür ederim
 
Bu arada su pompanız çalışıyor değilmi
Yedek su deposuna su geldiğini ve çalıştığını söylediler ama ne kadar randımanlı bilmiyorum
Radyatörü sökmeden dediğiniz gibi bi kontrol ettireceğim umarım bunlarla kurtarabiliriz peki tıkanmışsa temizletmelimiyim yoksa değişim mi önerirsiniz
Benim asıl korkum olayların ilk başlamasında borunun patladığı zaman conta yakmış olabilir mi bu dediğimden bu zamana uzun yolda dahil 5-6 bin km yol yapmışımdır ve yolda herhangi bir sorun ile karşılaşmadım 6 ayı geçen bir süreç yani bu
 
Ben sizin yerinizde olsam devirdaimi de düşünürüm ama iki peteği de değiştiririm. Üstten su verip alttan aktığını görmeniz tıkalı olup olmadığı hakkında yanlış fikir verir petek içerisinde tek bir kanal yok ki. Birkaçı tıkalı diğerleri açık ya da tam tersi olabilir. Devirdaim çalışıyor ama ne kadar verimli çalışıyor o da önemli
 
Yedek su deposuna su geldiğini ve çalıştığını söylediler ama ne kadar randımanlı bilmiyorum
Radyatörü sökmeden dediğiniz gibi bi kontrol ettireceğim umarım bunlarla kurtarabiliriz peki tıkanmışsa temizletmelimiyim yoksa değişim mi önerirsiniz
Benim asıl korkum olayların ilk başlamasında borunun patladığı zaman conta yakmış olabilir mi bu dediğimden bu zamana uzun yolda dahil 5-6 bin km yol yapmışımdır ve yolda herhangi bir sorun ile karşılaşmadım 6 ayı geçen bir süreç yani bu
Conta kolay kolay yakmaz ama yaksa egzozdan duman atar motor soğuk iken su depo kapağını açıp gaz verin su köpürür eğer ki tıkanmışsa randıman alamazsınız mecburen orj. Ile değişmeli
 
Verdiğiniz basınçlı çıkış tata aynı basıncı almalısınız eğer çıkış ta su zayıf geliyorsa tıkanmıştır ve motor sıcak iken peteğin her yeri eşit sıcaklık ta olmalı radyator kolay kolay tıkanmaz ama
 
Ben sizin yerinizde olsam devirdaimi de düşünürüm ama iki peteği de değiştiririm. Üstten su verip alttan aktığını görmeniz tıkalı olup olmadığı hakkında yanlış fikir verir petek içerisinde tek bir kanal yok ki. Birkaçı tıkalı diğerleri açık ya da tam tersi olabilir. Devirdaim çalışıyor ama ne kadar verimli çalışıyor o da önemli
Ben sizin yerinizde olsam devirdaimi de düşünürüm ama iki peteği de değiştiririm. Üstten su verip alttan aktığını görmeniz tıkalı olup olmadığı hakkında yanlış fikir verir petek içerisinde tek bir kanal yok ki. Birkaçı tıkalı diğerleri açık ya da tam tersi olabilir. Devirdaim çalışıyor ama ne kadar verimli çalışıyor o da önemli
Gönül isterki soğutma sistemini komple değiştireyim ama malum ekonomik şartlar nedeniyle en az maliyetle üstesinden gelmeyi amaçlıyoruz
İlginiz için ayrıca teşekkür ederim devirdaim elbette aklımda tam randımanlı çalışmıyor olabilir radyatörden sonra düzelmez ise onada baktıracağım
 
Conta kolay kolay yakmaz ama yaksa egzozdan duman atar motor soğuk iken su depo kapağını açıp gaz verin su köpürür eğer ki tıkanmışsa randıman alamazsınız mecburen orj. Ile değişmeli
Dediğiniz gibi bi durum yok ne duman atma ne de su deposunda köpürme filan yok
 
Verdiğiniz basınçlı çıkış tata aynı basıncı almalısınız eğer çıkış ta su zayıf geliyorsa tıkanmıştır ve motor sıcak iken peteğin her yeri eşit sıcaklık ta olmalı radyator kolay kolay tıkanmaz ama
Söylediklerinize göre radyatör kaynaklı alabilir çünkü bariz bi şekilde ısı farkı var bu durumda umarım temizleterek kurtarırım değilse orjinalini almam gerekecek
Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim umarım sorunu çözerim
 
 
Geri
Üst