Astra J 1.4 turbo hararet SORUNU

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan opel68
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Evet bir sıvı ile bunu yaptık ama ne derece işe yaradı bilmiyorum
Sanayide radyatörcü söktür getir dedi tıkalı olduğunu tespit edersek o şekilde de temizletmeyi düşünüyorum baktık olmadı o zaman değişim yaptıracağım
Becher marka radyatör temizleyici ile bunu yaptık sonrası havasını filanda aldık ama sorun yine devam etti
 
Geçmiş olsun. Motor uzun süre çalıştıktan sonra genleşme bidonundaki su kaynıyor mu veya fokurtu geliyor mu? Böyle bir şey varsa su soğutma sistemi bir yerden basınç kaçırıyor olabilir. Kaçak azsa kısa sürede su eksiltme fark edilmeyebilir.
Radyatörün şişleme denilen şekilde sökülüp temizlenmesi işe yarayabilir radyatörde tıkalı kanal varsa.
 
Geçmiş olsun. Motor uzun süre çalıştıktan sonra genleşme bidonundaki su kaynıyor mu veya fokurtu geliyor mu? Böyle bir şey varsa su soğutma sistemi bir yerden basınç kaçırıyor olabilir. Kaçak azsa kısa sürede su eksiltme fark edilmeyebilir.
Radyatörün şişleme denilen şekilde sökülüp temizlenmesi işe yarayabilir radyatörde tıkalı kanal varsa.
Su kaynama ve fokurtu olayını görmedim şu ana kadar net şekilde olan radyatörün borularının ısılarının birbirinden bariz şekilde farklı olması fan açmış olmasına rağmen birisinin soğuk olması diğerinin sıcak olması ve de fan çalıştığı zaman gelen havanın bir tarafının soğuk üflediği diğer tarafın sıcak üflemesi yardımlarınız için teşekkür ederim
Burada herkesin başına buna benzer olaylar geliyor ve tecrübelerden istifade ederek en kısa sürede en az maliyetle işi çözmede inanın çok faydası oluyor
şu zamana kadar hiçbir usta kalorifer peteğini söylemedi ilk söylenen termostatı değiştir demeleri oldu sanırım onların dediğini yapmış olsak bütün parçaları sırayla değiştirmek gerekecek
 
Bir ihtimal de hortum değişirken hava yapmış olması. 1.4T motorda havayı çıkarmanın zor olabildiğini duymuştum, yetkili servisler vakum makinesiyle alıyormuş falan. Bende hava yaptığında şöyle bir yol bulmuştum, işe yaradı: Aracı yokuş aşağı park edip su deposu kapağını (soğuyunca tabii) açtım, gece açık olarak kaldı. Sabah kapak açık olarak birkaç dakika motoru çalıştırdım, ara ara 2000 devire kadar gaz verdim, bu arada suyun durumunu da gözledim kabarcıklanma vb var mı diye. (Kaynama, köpürme varsa conta yakmıştır.) Ardından kapağı kapatıp devam ettim, hava kalmadı.
 
Su kaynama ve fokurtu olayını görmedim şu ana kadar net şekilde olan radyatörün borularının ısılarının birbirinden bariz şekilde farklı olması fan açmış olmasına rağmen birisinin soğuk olması diğerinin sıcak olması ve de fan çalıştığı zaman gelen havanın bir tarafının soğuk üflediği diğer tarafın sıcak üflemesi yardımlarınız için teşekkür ederim
Burada herkesin başına buna benzer olaylar geliyor ve tecrübelerden istifade ederek en kısa sürede en az maliyetle işi çözmede inanın çok faydası oluyor
şu zamana kadar hiçbir usta kalorifer peteğini söylemedi ilk söylenen termostatı değiştir demeleri oldu sanırım onların dediğini yapmış olsak bütün parçaları sırayla değiştirmek gerekecek
Burda her araca bakan usta opelden anlamaz sadece iyi bir opel ustası varsa gitmen lazım sadece opel yapan
 
Bir ihtimal de hortum değişirken hava yapmış olması. 1.4T motorda havayı çıkarmanın zor olabildiğini duymuştum, yetkili servisler vakum makinesiyle alıyormuş falan. Bende hava yaptığında şöyle bir yol bulmuştum, işe yaradı: Aracı yokuş aşağı park edip su deposu kapağını (soğuyunca tabii) açtım, gece açık olarak kaldı. Sabah kapak açık olarak birkaç dakika motoru çalıştırdım, ara ara 2000 devire kadar gaz verdim, bu arada suyun durumunu da gözledim kabarcıklanma vb var mı diye. (Kaynama, köpürme varsa conta yakmıştır.) Ardından kapağı kapatıp devam ettim, hava kalmadı.
Yardımlarınız için teşekkür ederim benim aklımda şöyle bi soru var borunun patlamasına sebep olan bi basınç sorunu var araçta bunun sebebi ne olabilir boru patlamadan önce araçta su eksiltme olmuştu ben bunu o borunun deforme olması ile alakalı olduğunu düşünmüştüm çünkü sonrasında araçta su eksiltme sorunu yaşamadım
ilk olarak aracın kalorifer peteğinin özelliğini yitirmesi ile başlayıp soğutma sistemini aksatmayla başlayan bi sorun gibi geliyor sanırım bu aracın antifriz siz kullanılması ile kaynaklanan sorun olayları buralara kadar getirdi korkum umarım contaya zarar vermeden çözerim
Çözüm için ilk olarak radyatörden mi başlayım diye burada arkadaşlarla paylaşıp sizlerin tecrübelerinden faydalanmak istedim
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Burda her araca bakan usta opelden anlamaz sadece iyi bir opel ustası varsa gitmen lazım sadece opel yapan
bu konuda haklısınız ama bulunduğum yerde bu imkana sahip değilim
 
  • Beğen
Tepkiler: Kaan.
Benzer sorun yasiyoruz. Hallettiniz mi hocam sorununuzu
 
Benzer sorun yasiyoruz. Hallettiniz mi hocam sorununuzu
Kusura bakmayın yeni gördüm evet ben sorunu çözdüm
Yaptıklarımı bir bir yazayım da aynı sorunu yaşayan arkadaşlara da cevap olsun
Yukarda belirttiğim sorunları yaşadım
İlk olarak termostatı değiştirdim ve ibrenin 90 nı geçmesi sorununu bitti gm orginal kullandım
ben yine de soğutma sistemini bir temizlenmesi amaçlı kalorifer peteğini de değiştirdim kale marka ile ayrıca whürt ün radyatör temizletme sıvısını da kullanarak diğer parçalarında kısmen temizliğini yaptırdım.
Ama başka bir sorun daha su eksiltme devam ediyordu aracın altından kontrol ettiğimizde yağ soğutucusundan olduğunu fark ettik onu da değiştirdim tab marka ile yağın geçtiği yerde herhangi bir sorun yoktu hatta belki conta ile bile sorun çözülebilirdi fakat suyun geçtiği yerde resmen bir erime vardı o bölümde ki metal bildiğiniz incelmişti delinmek üzereydi.
Bir de aracın bu değişimlerini yaptırdıktan sonra radyatörden havasının alındığından emin olun şayet havası alınmaz ise direk fan açma vb. gibi bi sorunlarla karşılaşabilirsiniz.
Şu an araçta soğutma sistemi ile ilgili bi sorunum yok ama bundan sonraki bakımlarımda suyu asla kullanmayacağım saf su kullanılmalı aracın soğutma ile ilgili bu değiştiğim parçaların içini gördüğümde tamamen kireçlenme kaynaklı olduğunu söyleyebilirim birde yüksek ısı ile çalışmasından kaynaklanıyor
PECOCHİP diye bi yazılım var bilmiyorum ama fan ve termostat açma derecelerini düşürüyormuş şayet faydalı bii şeyse bir de onu yaptırmayı düşünüyorum bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar varsa eğer paylaşırlarsa bize yardımcı olurlar
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Hasip
Kusura bakmayın yeni gördüm evet ben sorunu çözdüm
Yaptıklarımı bir bir yazayım da aynı sorunu yaşayan arkadaşlara da cevap olsun
Yukarda belirttiğim sorunları yaşadım
İlk olarak termostatı değiştirdim ve ibrenin 90 nı geçmesi sorununu bitti gm orginal kullandım
ben yine de soğutma sistemini bir temizlenmesi amaçlı kalorifer peteğini de değiştirdim kale marka ile ayrıca whürt ün radyatör temizletme sıvısını da kullanarak diğer parçalarında kısmen temizliğini yaptırdım.
Ama başka bir sorun daha su eksiltme devam ediyordu aracın altından kontrol ettiğimizde yağ soğutucusundan olduğunu fark ettik onu da değiştirdim tab marka ile yağın geçtiği yerde herhangi bir sorun yoktu hatta belki conta ile bile sorun çözülebilirdi fakat suyun geçtiği yerde resmen bir erime vardı o bölümde ki metal bildiğiniz incelmişti delinmek üzereydi.
Bir de aracın bu değişimlerini yaptırdıktan sonra radyatörden havasının alındığından emin olun şayet havası alınmaz ise direk fan açma vb. gibi bi sorunlarla karşılaşabilirsiniz.
Şu an araçta soğutma sistemi ile ilgili bi sorunum yok ama bundan sonraki bakımlarımda suyu asla kullanmayacağım saf su kullanılmalı aracın soğutma ile ilgili bu değiştiğim parçaların içini gördüğümde tamamen kireçlenme kaynaklı olduğunu söyleyebilirim birde yüksek ısı ile çalışmasından kaynaklanıyor
PECOCHİP diye bi yazılım var bilmiyorum ama fan ve termostat açma derecelerini düşürüyormuş şayet faydalı bii şeyse bir de onu yaptırmayı düşünüyorum bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar varsa eğer paylaşırlarsa bize yardımcı olurlar
Fan ayarı düşürme olayı şöyle bizim araçlar da düşük derece termostat takarsan yazılım ile termostat açmayı kapatıyorsun map kontrollü termostat yani ecu topladığı bilgileri yol durumu motor yükü bunlara göre termostat uzerindeki ısıtıcı ile termostatı mesela yokuş çıkıyorsan açık tutar 75 80 e kadar indirir aimdi dusuk derece termostat takinca bu özelliği kapatıyor sun
 
Geri
Üst